Atsakingas verslas taip pat keičia tiek savo, tiek visuomenės požiūrį į šiandienį globalų pasaulį, jo ryšius ir tai, kad rūpintis tik savimi bei savo pelnu ar sėkme nebeužtenka.

2018 metų tarptautinės komunikacijos ir rinkodaros kompanijos „Edelman“ atlikta globali „Trust Barometer“ ataskaita atskleidė, kad net du trečdaliai (64 proc.) apklaustųjų (apklausta 8000 vartotojų 8 didžiausiose pasaulio rinkose) yra įsitikinę, kad verslas pats turėtų imtis iniciatyvos vykdyti teigiamus pokyčius, o ne laukti, kol tai daryti bus priverstas valdžios.

Tyrimas parodė, kad jau 2017 metais 1 iš 2 vartotojų teigė, kad prekės ženklus ir jų prekes ir paslaugas renkasi (arba jų vengia) vadovaudamiesi asmeninėmis vertybėmis ir tuo, kaip jie jos dera su prekės ženklų rodomomis vertybėmis bei nuomone visuomenei svarbiomis temomis.

Kitas tyrimas, atliktas JAV kompanijų „Verizon“ ir „Campbell Soup“, parodė, kad visuomeninio gero darymas sumažina įmonės darbuotojų kaitą iki 50 proc. ir padidina jų produktyvumą iki 13 proc.

Paulas Dunnas, B1G1 organizacijos įkūrėjas ir vasario 15 d. Vilniuje vyksiančio „Impact. The World Tour“ verslo renginio vienas pranešėjų, taip pat yra įsitikinęs, kad atsakingas verslas, žvelgiantis toliau nei savo paties pelnas, yra nebe ateitis, bet jau privaloma kasdienybė, kurioje verslas ir aukštesni tikslai susijungia į vieną.

Verslininkas savo patirtimi, darbu ir viešomis kalbomis (jis 4 kartus kalbėjo „TEDx“ renginiuose) kasdien įkvepia tūkstančius verslų bei „Forbes“ žurnale kartu su seru Ričardu Bransonu buvo paminėtas kaip globaliai verslo taisykles keičiantis lyderis (angl. global disruptor).

– Paulai, kas paskatino pradėti savo veiklą atsakingame versle ir vėliau jo idėjas bei principus aktyviai skleisti visame pasaulyje?

– Visi gyvenime patiriame akimirkų, kai viskas pasikeičia. Jei apie tai, kas svarbiausia yra verslui, būčiau paklaustas 2006-iais metais, būčiau atsakęs, kad tai du dalykai. Pirma, sukurti vertę žmonėms, kuriems teikiate savo paslaugas ar prekes, o antra – tiesiog mėgautis tuo ką darote.(Paulas karjerą pradėjo, kaip vienas iš 10 „Hewlett Packard“ įkūrėjų Australijoje ir vėliau per karjerą sukūrė daug kitų verslų, aut.past.)

Tačiau 2006-iais metais viena svarbiausių temų, apie kurias vis dar kalbėjome, buvo 2004 m. cunamis ir jo padaryta žala. Matydamas besitęsiančią sudėtingą situaciją ir įvairias pastangas padėti supratau, kad mes, privilegijuotieji, gyvenantys saugiose ir daug daugiau turinčiose šalyse, šiame pasaulyje turime pareigą padėti kitiems. Pareigą keisti pasaulį į gera.

Šiandien tai supranta vis daugiau ir daugiau žmonių. Vis daugiau sėkmingų, gerai uždirbančių vadovų, verslininkų, po ilgos darbo dienos atsigulę į lovą pagalvoja „ar tai viskas šiame gyvenime“? Atsakymas yra – ne, yra daug daugiau.

– Lietuvoje, ypač mažesnėse ar vidutinėse įmonėse, vis dar vyrauja įsitikinimas, kad tik didelės korporacijos, turinčios daug daugiau finansinių galimybių, gali tapti socialiai atsakingomis ir sukurti kažkokius teigiamus pokyčius

– Taip yra ne tik Lietuvoje. Mes nuo seniausių laikų esame įtikinti, kad norėdami kažką pakeisti turime būti labai dideli ar sėkmingi. Sau kartojame, kad kai jau kažką pasieksiu, galėsiu padėti kitiems, tačiau laukti nereikia. Mūsų B1G1 organizacijoje bendradarbiaujame su apie 2500 verslų, kurių dauguma yra būtent mažos ar vidutinės įmonės ir bendras atsakas, kurį dažniausiai gauname, yra tai, kad šis – pavadinkime jį, gero darymas – pakeitė jų verslą, todėl, kad pakeitė įmonės dvasią ir pasaulio suvokimą.

Kuomet atrandi tą aukštesnį tikslą, tarsi magnetas pritrauki žmones – tiek talentus savo įmonei, tiek klientus. Nebereikia tiek daug galvoti, kaip atrasti tuos žmones, jie atranda tave.

– Kaip verslas (didesnis ar mažesnis) gali pradėti eiti šiuo keliu? Daugumai dažnai yra sunkiausias tas pirmas žingsnis.

– Buvau vienoje konferencijoje, kur pranešėjas vienu metu paprašė mus visus savo išvaizdoje pakeisti 33 dalykus, kuriuos vėliau kolegos pastebėtų. Visi supanikavome – kaip dabar pakeisime net 33 dalykus? Tada jis pasiūlė pakeisti vieną dalyką (nusiėmiau akinius), tada dar vieną (nusirišau kaklaraištį) ir taip toliau. Turbūt jau akivaizdu, kokia buvo šio pratimo esmė – negalime visų pokyčių padaryti iš anksto, einame po vieną žingsnį, keičiame po vieną įprotį.

Šiandien mūsų modernus ir technologijų kupinas pasaulis suteikia ankščiau net neįsivaizduojamų galimybių. Kaip, pavyzdžiui, kalbėtis tūkstančių kilometrų atstumu. Taip pat organizuoti tokį didelį verslo renginį kaip „Impact. The World Tour“ įvairiausiose pasaulio šalyse ir pasidalinti savo patirtimi.

Noriu pridėti, kad nedideli pokyčiai mažose šalyse turi didesnį poveikį nei didelėse. Yra daug lengviau pakeisti požiūrį, mentalitetą ir taip pasiekti apčiuopiamų rezultatų.

– Ko galime tikėtis iš „Impact. The World Tour“ renginio?

– Vilniuje pirmą kartą per 11 metų kartu kalbėsime aš ir B1G1 organizacijos įkūrėja Masami Sato (verslininkė, dukart „TEDx“ pranešėja, keturių knygų autorė).

Kartu su 200 Lietuvos verslininkų ir vadovų kalbėsime, kaip galime padėti jiems. Kaip suteikti išskirtinumo prekės ženklui? Kaip sukurti verslo kultūrą, kuri padės paprastai ir lengvai pritraukti bei išlaikyti geriausius talentus? Kaip tokiu būdu pagreitinti pardavimus ir patobulinti pelno eilutę? Žinoma, kalbėsime ir apie daug daugiau, ir visi turėsime galimybę susipažinti su bendraminčiais, pasidalinti savo mintimis, klausimais, patirtimis ir t.t.

B1G1 (buy one give one) yra socialinė, ne pelno siekianti organizacija, kurios misija yra prisidėti prie pasaulio, pilno grąžos atidavimo visuomenei (angl. giving back) kūrimo.