Patį naująjį Klaipėdos miesto vizualinį identitetą sudaro logotipas, primenantis šypseną ir atkartojantis Klaipėdos herbo – seniausio Lietuvos teritorijoje naudojamo heraldinio simbolio – motyvus. Miestui taip pat sukurta inovatyvi dinaminė spalvų ir raštų paletė, iliustruojanti miesto elementų – jūros, uosto, paplūdimių, žalumos – nuolatinį kismą. Visa tai jau yra naudojama daugybėje praktinių atvejų – reklamose, aktyvacijose, iliustracijose, miesto švenčių metu, individualioje vietinių verslų reprezentacijoje, dovanose ir pan.
Vis dėlto didysis šio projekto išskirtinumas buvo ne galutinis rezultatas, o jį lėmęs unikalus procesas. Prieš pradedant dizaino darbus, 2022 m. pradžioje Klaipėdoje buvo surengtos 3 kūrybinės dirbtuvės su miesto kultūros, švietimo, sporto, verslo ir turizmo sektorių atstovais bei miesto bendruomenėmis, taip pat atlikta detali daugiau kaip 1000 klaipėdiečių apklausa. Tai tyrėjams padėjo atskleisti Klaipėdos miesto kaip gyvos ekosistemos naratyvą – istoriją, kuria gyvenama būtent čia.
Apklausose ir dirbtuvėse buvo stipriai išreikštas jūros simbolis ir tvarios aplinkos poreikis. Komandą nustebino dvejopas miestiečių požiūris į uostą, kuriame galynėjasi romantika, ekonomika ir klaipėdiečių poreikiai. Taip pat, tyrimo dalyje buvo identifikuotas kone vienbalsis pokyčių troškimas, optimizmas ir tikėjimas miesto potencialu, tačiau patys klaipėdiečiai pripažįsta, kad mieste dar trūksta bendradarbiavimo ir vienybės.
Pasak „The Critical“ inovacijų vedlio Dominyko Karpovič, būtent išsamių tyrimų ir įtraukaus dizaino sinergija ir buvo šio darbo išskirtinumas Europos mastu.
„Manau, kad išsamus visų suinteresuotų šalių įtraukimas turėtų būti natūrali dizaino proceso dalis. Juk identitetas yra atskleidžiamas, o ne sukuriamas. Kiekviena organizacija, miestas ar komanda jau turi savo identitetus. Bandymas juos kurti neįsiklausius į vietos kontekstą atima gyvybės energiją ir ardo užgyventus santykius. Esame dėkingi aplinkybėms, aktyviai Klaipėdos komandai ir visiems įsitraukusiems, kad galėjome būti šios išskirtinės kelionės dalimi“, – komentuoja D. Karpovič.
Europos dizaino apdovanojimams šiemet buvo pateikta daugiau kaip 1000 paraiškų iš viso žemyno. Auksinius, sidabrinius ar bronzinius apdovanojimus gavo 154 darbai, bet Klaipėdos vizualinio identiteto projektas buvo vos vienas iš keturių darbų, gavusių pagrindinį konkurso prizą savo kategorijoje. Tai – neeilinis pasiekimas Lietuvai dizaino kultūros lauke.
Pernai naujasis Klaipėdos vizualinis identitetas jau buvo laimėjęs „Art Directors Club Europe“ (ADC*E) kasmetinių apdovanojimų auksą bei lietuviškųjų ADC*LT apdovanojimų sidabrą.
Klaipėdos vizualinio identiteto projekto komandą „The Critical“ agentūroje sudarė dizaino vedlys Paulius Budrikis, dizaineriai Mykolas Saulytis, Regina Terekė ir Martynas Bacvinka, dizaino strategijos vedlys Jonas Liugaila, inovacijų vedlys Dominykas Karpovič, vyr. tyrėja Eglė Vitkutė bei projektų vadovės Živilė Kolendaitė-Mubarak ir Silvija Zasimauskas. Projekto užsakovas – Klaipėdos miesto investicijų ir verslo plėtros agentūra VšĮ „Klaipėda ID“.
Su išsamiu Klaipėdos miesto vizualinio identiteto vadovu galima susipažinti internete čia.
Norint kiekvienam praktiškai naudoti šį vizualinį identitetą, sukurtas specialus vizualinės kalbos generatorius, leidžiantis keliais mygtukų paspaudimais nemokamai sukurti reikalingą medžiagą savo renginiui, veiklai ar tiesiog norint pradžiuginti kaimyną.