Komunikacijos srityje – moterų gerokai daugiau nei vyrų
Tyrimų bendrovės „Spinter“ atlikto tyrimo rezultatus ir tai, ką parodė šių metų „PR Impact Awards“ apdovanojimams pateiktos paraiškos, laidoje „Marketingas 360“ aptarė Paulius Tamulionis, Komunikacijos industrijos asociacijos Tarybos narys, agentūros „Idea Prima“ vadovas ir Donatas Kuras, Lietuvos komunikacijos asociacijos Tarybos pirmininkas, komunikacijos ir tvarumo ekspertas.
Iš viso tyrime dalyvavo 214 respondentų, iš kurių 76 proc. – moterys. Ar tai reiškia, kad moterys užvaldo komunikacijos rinką?
„Iš tikrųjų galima patvirtinti, kad taip. Vien matant, kiek aplikuoja į laisvas pozicijas norinčių dirbti šį darbą – vyrukai aplikuoja labai retai, daugiausiai moterys“, – pripažino P. Tamulionis.
D. Kuras pridūrė, kad, iš jo patirties, taip yra jau seniai – tiek tarp Lietuvos komunikacijos asociacijos narių, tiek apskritai tarp dirbančių šį darbą moterų yra didžioji dalis: „Bet aš pasidžiaugčiau, kad Metų komunikatoriaus rinkimuose lyčių balansą visgi turėjome, finalininkų dešimtuke jis irgi beveik išlaikytas, 40/60 proc.“
Sektoriui prognozuoja augimą
Tyrimas parodė, kad 2022 komunikacijos sektoriui buvo dar vieni plėtros ir augimo metai: pusė įmonių ir organizacijų didino komunikacijos biudžetus, 2023 m. taip pat planuojamas tolimesnis augimas.
„Tą didžiulį nuosmukį, kokį turėjome prieš keliolika metų, 2009-2010-ais, visoje Lietuvoje, ypač komunikacijos rinkoje, jau pamiršome ir gal net nenorime atsiminti. Regis, buvo įvairių prognozių, kad tuoj bus recesija, sulėtėjimas, kai pirmiausia atsisakoma marketingo ir komunikacijos paslaugų, čia pirmiausia tai pajuntama, bet tyrimai rodo, kad komunikacijos paklausa, poreikis ir biudžetai auga – daugiau nei 50 proc. respondentų sakė, kad augo komunikacijos paslaugų poreikis, užklausos, ir rinka kol kas nejaučia stagnacijos“, – kalbėjo P. Tamulionis.