Pasak Girmanto Neniškio, „Klaipėda ID“ rinkodaros vadovo, norėjosi pratęsti pernai sėkmingai startavusią strateginę kryptį #koljaunas, kuri iškėlė Klaipėdą kaip neatskleisto potencialo studijų miestą ir priminė apie tai, kad svajonę studijuoti prie jūros idealiausia įgyvendinti jaunystėje. Pasak jo, juk Klaipėda lyg mažoji Kalifornija su jūra, bangomis ir pasauliniais startuoliais, o saulės daugiau – nei bet kur kitur.
„Šiemet siekėme parodyti, kad Klaipėda traukia atvirus, kitaip mąstančius jaunus žmones, strimgalviais nelekiančius studijuoti į Vilnių, o mąstančius apie kitą kryptį – jūros link. Turbūt retas žino, kad Klaipėda yra viena geriausių vietų studijuoti aktorystę ir gilintis į šiuolaikinio šokio subtilybes. Čia yra vienintelės jūrinės pakraipos studijos, galimybė mokytis laivavedybos, hidrologijos, okeanografijos, taip pat Klaipėdoje stiprios inžinerinės, programavimo studijos. Iš viso daugiau nei 100 bakalauro programų. Be abejo, didžiausias pliusas – gyvenimas prie jūros, kur pilna erdvės svajonėms, nerūpestingam laikui, draugams ir saviraiškai. Nevaržomas laisvės jausmas apima visus, kurie čia studijuoja. Tą ir norėjosi akcentuoti šiemetinėje kampanijoje“, – pasakoja G. Neniškis.
Šiemetinės idėjos autoriai – kūrybinė agentūra „Autoriai“. „Žengti tą studijų pasirinkimo žingsnį yra beprotiškai sunku – paskutiniais metais būsimi studentai yra kryžkelėje, kur jiems pataria mokytojai, tėvai, draugai. Visi nori įtikinti, kad jų siūlomas studijų variantas yra tinkamiausias, tačiau, kur iš tiesų nori pasukti jaunas žmogus. Kokie jo lūkesčiai ir svajonės? Vardan jų tenka eiti prieš srovę. Taip, tam reikia drąsos ir jaunatviško užsispyrimo, bet, norint autentiškų patirčių, tą daryti tikrai verta“, – idėją pristato kūrybinė agentūra „Autoriai“.
Jie pastebi, kad naujoji karta iš studijavimo metų nori ne tik žinių ir diplomo, bet ir gyvenimo sau –atradimų, nuotykių, patirčių, kurios sustiprintų ir padėtų atrasti savo asmeninį ir profesinį kelią, o Klaipėda gali būti ta vieta, kur studentiškas gyvenimas atsiskleidžia visomis emocijomis ir potyriais.
Laisve ir energija įkrautas vaizdo klipas
Komunikacijos kampanija skleidžiasi Klaipėdos laisve ir jaunatviška energija įkrautame vaizdo klipe su rokenrolišku grupės „shishi“ kūriniu, interneto reklamoje bei socialiniuose tinkluose. Kampaniją kartu su „Autoriais“ įgyvendino talentingos naujosios kartos kino, fotografijos, muzikos pasaulio asmenybės. Vaizdo klipą kūrė kūrybinis duetas – režisierė Elena Kairytė ir prodiuserė Rūta Jekentaitė, sukūrusios ir daug komplimentų sulaukusį dainos „Žemaitė“ muzikinį klipą su Valentino Masalskio kurso ir Klaipėdos jaunimo teatro aktoriais.
„Siekėme parodyti šiuolaikinio jauno žmogaus portretą – veržlaus, atviro ir gyvenančio visa koja. Norėjosi atskleisti juos kaip stiprius ir įdomius žmones, savotiškus šiandieninius anarchistus, kurie finale lekia skaityti knygų“, – apie vaizdo klipą pasakoja E. Kairytė. Dauguma klipo herojų, kurie filmavimo metu susidraugavo, yra atvykę studijuoti į Klaipėdą iš kitų miestų.
Režisierė pasakoja, kad naująją studentų bangą įsivaizdavo kaip „Naująją bangą“ prancūzų kine, kuri šeštajame dešimtmetyje drąsiai ėmė griauti nusistovėjusias tradicijas. „Mums taip patiko ta koncepcija, kad net sugalvojome atkurti vieną žinomiausių „Naujosios bangos“ kino scenų – iš Jeano-Luco Godard‘o filmo „Išsišokėlių gauja“ („Bande à part“) – trijų filmo herojų bėgimą Luvru. Taip mūsų klipe atsirado herojų bėgimas universiteto koridoriumi“, – pasakoja E. Kairytė.
Siekis parodyti kuo daugiau Klaipėdos lokacijų ir herojų, tokiu būdu atskleidžiant šios vietos įvairumą ir galimybes, padiktavo ir dinamišką klipo montažą, spalvų gausą. „Buvome nusprendę, kad klipe bus kuo daugiau kameros judesio, todėl operatorius Audrius Budrys ne kartą filmavo važiuodamas dviračiu. Taip atsirado ir mano ypač mėgstama scena, kurioje mes kaip žiūrovai važiuojame dviračiais kartu su klipo herojais“, – klipo kūrimo detalėmis dalijasi E. Kairytė.
Klipo prodiuserė R. Jekentaitė, ieškodama filmavimo lokacijų, kartu su kūrybine grupe išnarstė Klaipėdą skersai išilgai. Ji stengėsi užsukti ir į tokias vietas, kur anksčiau galbūt niekada neužklysdavo.
„Be gerai Klaipėdoje žinomų vietų, vaizdo klipe atsirado laivų kapinės, bunkeris paplūdimyje, uosto kūrybos bendruomenės „Tema“ kiemas. Buvo svarbu visapusiškai parodyti miestą ir jo įvairovę. Daug bendravome ir su klaipėdiečiais, visi labai geranoriškai pagelbėjo, buvome net suorganizavę tilto pakėlimą! Atrodė, kad viskas dirba kartu su mumis – ir keltai, ir traukiniai, ir vėjas su jūra“, – įspūdžiais dalijasi klipo prodiuserė.
Vaizdo klipui sukūrė poemą
Vaizdo klipui papildomos jėgos suteikė „shishi“ kūrinys „Water“. „Jei gerai prisimenu, „Water“ yra pirma grupės daina, kurią sukūrėme prieš 4 ar net 5 metus. Smagiai sutapo, kad kaip tik ji kviečia jaunus žmones jūros link“, – sako Giedrė Nalivaikaitė, viena iš „shishi“ grupės narių.
Atlikėja tikina, kad jeigu tik turėtų svajonių specialybę ir jos mokytų prie jūros, lėktų į Klaipėdą. „Sostinė visada lauks, o jauni ir smagūs studijų metai plius jūros romantika – puiki pora! Be to, studijos kitam Lietuvos mieste yra tiesiausias kelias į savarankiškumą. O savarankiškumas – jėga!“, – įsitikinusi „shishi“ grupės narė.
Vizualiąją dalį įamžino tarp Paryžiaus ir Vilniaus gyvenanti fotografė ir filmų kūrėja Rasa Juškevičiūtė. Ji prisipažino, kad gaudydama kadrus galvojo apie vėjo atnešamą gaivų jūros kvapą, raudonus saulėje nukaitintus skruostus ir nuotykius su draugais.
Specialiai vaizdo klipui buvo sukurta ir poema, skambanti vaizdo klipe.
Kas žino atsakymus.
Kas ieško savų.
Kas galvą pripildo protingų minčių.
Kas trypčioja vietoj.
Kas traukia pirmyn.
Kas žingsnis po žingsnio tiki savim.
Kas klauso širdies.
O kas – tik mamos.
Kas kuria planus su vėjais plaukuos.
Kas bijo pradėti.
O kas – jau kely.
Kas žino, kad viską pasiekti gali.
Kas jau pasirinko.
Kam reikia primint:
Kas juda pasroviui.
Kas jūros link.
Atvyk studijuoti į Klaipėdą.