Konferencijoje savo patirtimi, kaip Rusijos pradėtas karas pakeitė jų darbą, sutiko pasidalinti ir komunikacijos profesionalai iš Ukrainos – „Noblet Media Easter Partnership / Edelman Affiliate“ strateginių klientų direktorė Alina Tymoshyk bei vyr. konsultantas Oleksiy Gordeev, kuris aptaria, kokios tendencijos šiuo metu vyrauja Ukrainos komunikacijos lauke, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Žiniasklaida pavargo nuo socialinės atsakomybės temų
Komunikacijos profesionalas O. Gordeev pastebi, jog šiuo metu visa komunikacija Ukrainoje turi būti patriotinė arba bent jau proukrainietiška, smerkianti karą ir nukreipta į pastangas pasiekti pergalę prieš Rusiją. Pasak jo, „pustoniui vietos visiškai nėra – tu arba su Ukraina, arba su Rusija“.
„Kalbant apie įmonių komunikaciją, beveik kiekviena žinute siekiama sustiprinti vaidmenį padedant Ukrainos ginkluotosioms pajėgoms, teritorinės gynybos padaliniams, vietos valdžios institucijoms, pabėgėliams, vietos gyventojams ir savanoriams“, – teigia O. Gordeev ir pastebi, kad visgi žiniasklaida jau pavargo nuo turinio apie socialinę atsakomybę ir laukia naujienų apie tai, kaip įmonės sėkmingai prisideda prie Ukrainos ekonomikos, plėsdamos savo eksporto rinkas ir diegdamos inovacijas, kuriančias konkurenciją pasaulinėje arenoje.
Empatija be vertybių greitai praranda veiksmingumą
Įmonėms pristatant savo patriotinį požiūrį, pasak O. Gordeev, didžiulį vaidmenį vaidina empatija: „Ji leidžia užmegzti emocinį ryšį su tikslinėmis auditorijoms, tačiau yra laikina priemonė, kuri be vertybių greitai praranda veiksmingumą, o bet koks melas suvokiamas labai jautriai ir gali grėsti „cancel“ kultūra.“
Kaip teigia O. Gordeev, verslas Ukrainoje turėtų vadovautis trimis taisyklėmis: paremti Ukrainą ginantis nuo Rusijos, finansiškai ir logistiškai remti Ukrainos ginkluotąsias pajėgas, pabėgėlius ir kenčiančius gyventojus bei nutraukti verslo ryšius su Rusija, mokėti sąžiningus mokesčius ir toliau vystytis dabartinėje nestabilioje verslo aplinkoje.
Kadangi karas ir jo žiaurumai paaštrino ukrainiečių emocijas, empatija ir vertybės, anot O. Gordeev, bus labai svarbios ne tik Ukrainos pergalės metu, bet ir ilgą laiką po jos. „Sąžiningai, dosniai ir teisingai veikiančios įmonės įgyja didžiulį reputacijos kapitalą, skatinantį ir jų vystymąsi ateityje, karui pasibaigus“, – tikina ekspertas ir pastebi privalumą, jog teigiamą požiūrį perteikti nėra sudėtinga.
Ar karo metu vadovo darbotvarkėje lieka laiko komunikacijai?
Dar vienas šių metų „PR Impact Awards 2022“ pranešėjas, Ukrainoje veikiančio prekybos tinklo „Novus“ vadovas Lietuvoje Gintautas Pavalkis, pasidalins asmenine patirtimi, ką išgyvena karo zonoje veikianti įmonė ir jos vadovai. Pranešimo metu jis taip pat aptars padarytas klaidas ir išmoktas pamokas – kaip ir kiek bendrauti, ką komunikuoti, o ko, visgi, rizikų kupinoje aplinkoje, nederėtų.
Ukrainoje veikiantis lietuviško kapitalo prekybos tinklas „Novus“ susidūrė su daugybe kritinių situacijų – kariauti išeinantys ar nuo karo bėgantys darbuotojai, sutrūkinėjusi logistika, subombarduotas komercinis kompleksas, suniokotos parduotuvės. Dalis parduotuvių net ir sunkiausiomis aplinkybėmis stengėsi tęsti veiklą, kad žmonės galėtų įsigyti būtiniausių produktų, papildomai įkūrė paramos fondą „Maistas Ukrainai“.
G. Pavalkis pastebi, kad krizės metu komunikacija reikalauja daugiau dėmesio nei įprastai, tačiau būtent tuo metu daugiau įsikišimo bei korekcijų reikalauja ir kiti procesai. „Tokiomis aplinkybėmis, pirmas instinktas yra šokti spręsti „realias“ problemas, tačiau nuėjus šiuo keliu, gali būti praleistos galimybės kokybiškiau suvaldyti krizinę situaciją“, – teigia G. Pavalkis, kuris konferencijos metu atsakys, ar karo kontekste vadovo darbotvarkėje lieka laiko komunikacijai.
Komunikacija naujoje realybėje: empatija, vertybės ir melas
Šių metų „PR Impact Awards“ konferencijos tema – „Komunikacija naujoje realybėje: empatija, vertybės ir melas“. Renginio dalyviai turės progą išgirsti ne tik svečių iš Ukrainos bei joje veikiančios įmonės vadovo patirtį, bet ir įvairių Lietuvos specialistų įžvalgas.
Konkurso partnerio žiniasklaidos analizės bendrovės „Mediaskopas“ verslo plėtros vadovas Aidas Petrošius pristatys naujausias tendencijas, kokios temos vyrauja žiniasklaidoje, o rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos „Spinter tyrimai“ vadovas Ignas Zokas aptars Lietuvos komunikacijos rinkos tyrimo rezultatus. Konferencijoje pranešimą skaitys ir Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijos viršininko pavaduotojas akademiniam ugdymui, plk.ltn. Eugenijus Lastauskas, kuris atsakys, kada melas gali būti laikomas komunikacijos forma.
Diskusijų metu savo patirtimi besidalinsiantys komunikacijos profesionalai aptars vidinės komunikacijos vaidmenį karo kontekste ir empatijos reikšmę, vertybių svarbą komunikacijos profesionalo darbe bei atsakys, kaip neužkibti ant melo kabliuko. Po diskusijų vyks pokalbis su „Metų komunikatoriaus“ rinkimų finalistais ir į „PR Impact Awards 2022“ finalą patekusių projektų pristatymai.
Detalią renginio programą rasite čia. Bilietus į renginį įsigyti galite svetainėje www.primpactawards.com
Konferenciją ir geriausių komunikacijos projektų apdovanojimus „PR Impact Awards“ jau devintą kartą organizuoja Lietuvos komunikacijos asociacija (LTKA) kartu su Komunikacijos industrijos asociacija (KIA).