Skaitomiausias naujienų portalas DELFI, kartu su draudimo bendrove ERGO įgyvendindamas socialinę iniciatyvą „nežVAIRUOK!“, skelbia jai skirto plakato konkursą. Svarbiausia šios iniciatyvos užduotis – priversti vairuotojus padėti į šalį mobilųjį telefoną. Geriausio plakato autorius ne tik prisidės prie svarbios visuomenės problemos sprendimo, bet ir bus apdovanotas 1 tūks. eurų premija.

Geriausi konkurso dalyvių darbai bus eksponuojami viešai, laimėtojo kūrinys bus naudojamas kitų metų „nežVAIRUOK!“ kampanijos komunikacijoje. Darbus vertins autoritetinga profesionalų komisija, kurioje dalyvavimą jau patvirtino reklamos agentūros „New!“ vadovas Tomas Ramanauskas, dailininkai Algirdas ir Remigijus Gataveckai, dailininkas Rimas Valeikis, režisierė Dalia Ibelhauptaitė, menininkė Nomeda Marčėnaitė, fotografė Aleksandra Kingo.
Nežvairuok

Dailininkas R. Valeikis tikina, kad konkurse „nežVAIRUOK!“ dalyvaujantys darbai turi daryti poveikį, perduoti informaciją.

„Žodinė informacija yra tik nedidelė dalis to, kaip mes mąstome, kaip bendraujame. Svarbu, kaip gerai ji bus užkoduota ir atskleista, kokia kompozicija, kokios spalvos, koks yra idėjos originalumas, kaip ji atkreipia dėmesį į problemą.

Nėra taip, kad išsitrauksime lapelius su penkiais kriterijais ir pagal juos žiūrėsime į darbą. Tai labiau intuityvus vertinimas. Kai pats daug dirbi, paišai, pamatęs dalykus žinai – gerai ar blogai, profesionalu ar ne, veikia ar ne. Po to, jeigu reikia paaiškinti, gali atrasti kriterijus. Bet tai pakankamai greitas procesas. Nėra taip, kad vertiname romaną, kurį reikia ir perskaityti. Su vizualine informacija kitaip – tu ją gauni greitai, tad greitai ją vertina ir smegenys“, – kalba komisijos narys.

Anot jo, smagu, kad žmonės atsineša daug skirtingų idėjų: „Jeigu įsivaizduosime žmoniją kaip smegenis, o žmones kaip neuronus, tai tie ryšiai tarp jų ir skirtingos idėjos kuria vertę. Konkursas įdomus, nes, ko gero, bus pasiūlyta tai, ko neįsivaizduojam. Tai būtų puikiausia. Originali mintis – niekada anksčiau nesugalvota, nes kitu atveju tai klišė ar žaidimas. Žinoma, tai vėlgi gali būti įdomu – sudėlioti klišes kaip dar nematėme, kai sukuriamos naujos prasmės.“

Dailininkas R. Valeikis, paklaustas, koks kūrinių tikslas turėtų būti, pabrėžia, kad, pavyzdžiui, plakatai gali būti moralizuojantys tiek, kad ilgainiui tampa ironiški ir pašiepia savo pačių moralizavimą.

„Gali būti ir kitoks kampas, nes šiuo atveju yra daug laisvės. Kūrybiniame procese pirmas judesys, kurį darai, tai leidi savo smegenims mesti bet kokias idėjas be kritikos. Tai patarčiau norintiems dalyvauti. Pirmiausia savęs visiškai necenzūruoti, leisti visokias mintis, kokios tik ateina į galvą. Ir smegenys tikrai išmes kažką, kas vėliau atrodys vau“, – pataria dailininkas.

Konkurso „nežVAIRUOK!“ komisijos narys tikina, kad yra matęs vairuotojų su telefonais rankose, tačiau nesusidūrė su atveju, jog už vairo buvęs asmuo susirašinėjo ir būtent dėl to pateko į avariją.

„Esu matęs ir neprisisegusių... Vis dėlto šiuo atveju reikėtų vadovautis ne emocijomis, o moksliniais tyrimais, statistika, kiek tą dėmesį išblaško telefonas“, – priduria R. Valeikis.

Be to, dailininkas pabrėžia, kad nėra „telefoninis“ žmogus: „Mano darbas – prie kompiuterio, sėdžiu ir piešiu, tad į telefoną važiuodamas nežiūriu. Man tiesiog nesirašo žinutės, jeigu ko reikia, imu ir paskambinu. Tada girdžiu emociją balse, taip žymiai paprasčiau. Mano smegenys labiau pririštos prie liežuvio nei prie rankos, kai reikia kalbėti. O kai reikia piešti, žinoma, tada lengviau ranka.“

Konkurso anketą ir sąlygas rasite čia.

Skaitomiausias kiekvieną dieną naujienų portalas DELFI su visa eile teminių kanalų, skirtų įvairioms auditorijoms ir skelbimų portalas „Alio.lt“ nuo 2007 m. priklauso Estijos žiniasklaidos grupei „Ekspress Grupp“. Tai žiniasklaidos grupė, plėtojanti internetinės žiniasklaidos, leidybos ir laikraščių verslą Baltijos šalyse. „Ekspress Grupp“ Lietuvoje taip pat priklauso ir reklamos paslaugų internete bendrovė „Adnet media“.