Mados namų savininkė „L Brands“ pranešė, kad paskutinį ketvirtį JAV esančiose „Victoria's Secret“ parduotuvėse, dirbančiose bent metus, pardavimai sumažėjo 7 procentais. Savo ruožtu „L Brands“ priklausančio prekės ženklo „Bath and Body Works“ pardavimai augo, rašo CNN.

Internetinė prekyba ėda mažmeninę prekybą

Rinkodaros ekspertas Rytis Buračas tikina, kad „Victoria's Secret“ yra tik maža dalis to, kas vyksta Amerikoje – uždaroma tūkstančiai kitų parduotuvių.
Rytis Buračas

„Reikėtų žiūrėti į bendrą kontekstą, kuriame „Victoria's Secret“ yra tik mažiukas gabaliukas. Prekyba internete, su platforma „Amazon“ priešakyje, jau kelerius metus iš eilės tiesiog ėda mažmeninę prekybą. Šiais metais Amerikoje planuojama uždaryti virš 5 tūkst. mažmeninės prekybos parduotuvių. Tai reiškia, kad į mados namus „Victoria's Secret“ reikia žiūrėti šiame kontekste ir palyginti su kitais prekybos centrais“, – sako jis.

Pavyzdžiui, batų parduotuvių „Paylless ShoeSource“ bus uždaroma 2,5 tūkst., maisto tinklo „Family Dollar“ – 390, o drabužių linijos „Gap“ – 230 ir daug kitų.

Kita vertus, garsios įmonės, pavyzdžiui, „Walmart“ ir „Best Buy“, augino pardavimų skaičių, tačiau „Victoria's Secret“ linijai „Pink“, kuri savo auditoriją traktuoja kaip paaugles merginas, nepasisekė, rašo CNN. Aiškinama, kad, keičiantis apatinio trikotažo madoms, šis prekės ženklas nepasiūlė nieko naujo – tas pačias krūtinę pakeliančias liemenėles, kurios nėra tokios patogios, o kaina – nemaža.

Be to, šiemet „Victoria's Secret“ siūlė sezoninius išpardavimus, kurie buvo didžiausi per paskutinius keletą metų. „Prekės ženklas pateikė kur kas daugiau nuolaidų nei mes norėjome“, – teigia „L Brands“ vyr. finansininkas Stuartas Burgdoeferis.

Geriausiai atpažįstamas prekės ženklas pasaulyje

Lietuvos komunikacijos asociacijos tarybos narys Germanas Kavalskis sako, kad šių mados namų prekinis ženklas yra puikiai atpažįstamas tarp po 2000-ųjų gimusių žmonių.

„2018 m. investicinis bankas „Goldman Sachs“ atliko tūkstantmečio kartos apklausą, kuri atskleidė, kad „Victoria's Secret“ yra labiausiai atpažįstamas prekės ženklas pasaulyje, pranokstantis garsiuosius „Apple“ ir „Nike“. Vienintelė problema, kad, nepaisant savo žinomumo, brangiai apmokamų modelių ir jų komunikacijos socialiniuose tinkluose, minėta karta neperka mados namų produkcijos“, – dėsto jis.

Vis dėlto „Victoria's Secret“ negelbsti nei nuolaidos, nei žymūs modeliai, nei atpažįstamumas: „Įmonės pardavimai nepateisina lūkesčių, net vasaros ir žiemos išpardavimai negelbėja, išskyrus „Victoria's Secret“ angelų šou laikotarpius. Pernai mados namų akcijos nuvertėjo daugiau nei 50 proc., JAV kas savaitę uždaroma bent viena „Victoria's Secret“ parduotuvė.“

„Global Data Retail“ analitikas Neilas Saundersas pranešė, kad praėjusiais metais buvo uždaryta 30 „Victoria's Secret“ parduotuvių, o per paskutinius dvejus metus kompanija prarado maždaug 3,8 mln. klientų.

G. Kavalskis išskiria dvi pagrindines priežastis, kodėl garsiems ir pasaulyje atpažįstamiems mados namams nesiseka.

„Atsakymas gana banalus: sukūrusi pasakos pasaulį, „Victoria's Secret“ nepritaikė jo kasdieniniams vartotojams. Vieniems ta produkcija yra per brangi, o kitiems nevisai tinkanti. Iš vienos pusės yra „Victoria's Secret“ angelai, nešiojantys 0 didžio aprangą, iš kitos pusės realaus pasaulio vartotojai, kurie turi skirtingas kūno formas. Todėl sukurtas „Victoria's Secret“ blizgesys ir šou elementai nesako, kad jų kuriama produkcija yra skirta realaus, o ne „pasakos“ pasaulio pirkėjams“, –aiškina Lietuvos komunikacijos asociacijos tarybos narys.

„Victoria's Secret“ keliasi į prekybą internete?

Kol kas mados namai JAV turi 950 parduotuvių, tačiau konkurencija apatinių drabužių industrijoje didėja – naujos įmonės siūlo tai, ko reikia visoms moterims, ne tik modeliams iš žurnalų viršelių.
„Victoria's Secret“

Analitikė Janine'a Sticher tikina, kad mados namams nusprendus imtis drastiškų pokyčių, gali nepavykti: „Paskutinius 20 metų žmonės identifikuoja „Victoria's Secret“ kaip prekės ženklą, kuris pasižymi seksualumu, grožiu ir pasaulyje garsiais modeliais. Jei mados namai nuspręs kažką keisti, tai nebebus autentiška.“

Pasak rinkodaros specialisto R. Buračo, dar nėra aišku, ar fizinių parduotuvių uždarymas reiškia nesėkmę, ar tai, kad mados namai keliasi į internetą.

„Klausimas toks, kaip „Victoria's Secret“ tai kompensuoja? Ar uždaro tas parduotuves ir praranda pardavimus, ar jie tiesiog uždaro fizines parduotuves ir keliasi į interneto prekybą, kurioje gauna didesnius pelnus, todėl uždaryti fizines parduotuves labiau apsimoka“, – svarsto R. Buračas.

Rinkodaros ekspertas primena, kad gausūs prekybos centrų uždarymai vyksta kiekvienais metais. Tiesa, dažniausiai parduotuvės pradeda prekiauti internete, nes tai neša didesnius pelnus.

„Manau, kad svarbus bendras kontekstas, kas vyksta Amerikos mažmeninėje rinkoje. Tie prekybos centrai tuštėja jau kelerius metus, nes ten vyrauja apokaliptinės nuotaikos. Gali būti, kad tai dalis ir kritusių „Victoria's Secret“ pardavimų. Tačiau daug prekybos centrų uždaroma kiekvienais metais, o jie keliasi į internetą ir specializuotus prekybos centrus“, – aiškina R. Buračas.