Socialinės žiniasklaidos rinkodaros agentūros „Influential Executive“ tyrimas parodė, kad 2022 metų rugpjūtį 70 proc. „Fortune 500“ sąraše esančių įmonių vadovų turi asmeninę paskyrą bent vienoje socialinės žiniasklaidos platformoje. 2020 metais atliktas toks pats tyrimas atskleidė, kad tik 62 proc. CEO turėjo savo paskyras. Tad nustatytas augimas – 13 proc. Vis daugiau vadovų ir verslo lyderių naudoja socialinius tinklus siekti įmonės tikslų ir pozicionuoti save kaip lyderius.
Tyrimo duomenimis, „LinkedIn“ ir toliau yra populiariausia platforma tarp CEO ir kitų įmonių vadovų. Iš 352 „Fortune 500“ vadovų asmeninių paskyrų socialinėje žiniasklaidoje 97 proc. yra „LinkedIn“. Šis socialinis tinklas labiau orientuotas į naujų verslo kontaktų ar darbuotojų paiešką, galimybę sekti verslo tendencijas, dalintis savo įžvalgomis.
Lietuvos įmonių vadovai taip pat neaplenkia „LinkedIn“. Pažvelgęs į 60 didžiausių Lietuvos bendrovių vadovų paskyras socialinėje žiniasklaidoje išsiaiškinau, kad jie šią platformą mėgsta panašiai kaip patenkantys į „Fortune 500“ sąrašą.
Iš 60 didžiausių įmonių vadovų Lietuvoje asmenines paskyras „Linkedin“ turi 78 proc., tai yra 47 žmonės. Deja, jeigu turi, dar nereiškia, kad aktyviai naudojasi. Mat iš visų jų vos 17 dalinosi turiniu bent kartą per tris mėnesius. Likę 30 vadovų yra visiškai neaktyvūs ir, panašu, savo paskyrą naudoja tiesiog kaip vizitinę kortelę. 5 iš minėtų 17 vadovų aktyviau dirba šiuo klausimu – pastaruosius kelis mėnesius stengiasi reguliariai įkelti bent po vieną žinutę kas mėnesį.
Turinys, kuriuo minėti vadovai dalijasi savo „LinkedIn“ paskyrose, būna labai įvairus. Rašomos trumpos arba ilgesnės įžvalgos apie sektorių, kuriame dirba, džiaugiamasi savo įmonės pasiekimais, dalinamasi darbo ar renginių užkulisiais. Atsitiktine tvarka pateikiu 5 aktyviausius vadovus, besinaudojančius „LinkedIn“:
· „Lidl Lietuva“ – Radostin Roussev-Peine
· „Circle K Lietuva“ – Skirmantas Mačiukas
· „LTG Infra“ – Karolis Sankovski
· „Vilniaus šilumos tinklai“ – Gerimantas Bakanas
· „Rimi Lietuva“ – Vaidas Lukoševičius
Įdomu tai, kad 2 iš jų dirba bendrovėse, kurių steigėjai nėra verslai, o savivaldybė ar valstybė. Taip pat du iš jų yra iš didmeninės ir mažmeninės prekybos srities.
Kodėl vadovui verta žengti į „LinkedIn“
Įmonių vadovai dažniausiai supranta, kodėl klientams ypač svarbu rasti tiek įmones, tiek jų darbuotojus įvairiose platformose internete. Šiuo metu interneto svetainės neturintis verslas sparčiai pralaimi konkurencinę kovą dėl klientų. Panašiai galima pasakyti ir apie įmonių vadovus.
Socialiniuose tinkluose įmonių vadovų aktyvumą seka verslo partneriai, akcininkai, būsimi darbuotojai ir konkurentai. Nors galima diskutuoti, ar vadovams būtina turėti paskyrą „LinkedIn“, toks sprendimas duoda neginčijamos naudos.
Vis daugiau Lietuvos įmonių jau supranta ir vadovaujasi misijos, vizijos bei vertybių deklaracija. Jei vadovas turi aktyvią paskyrą „LinkedIn“, ją gali išnaudoti būtent šiam tikslui. Žinodami įmonės poziciją įvairiais klausimais, darbuotojai patys ima ja vadovautis, o vertybių ar misijos priminimas paaiškina, ką reiškia jų nuomonė, ko iš jų tikimasi ir kodėl jie dirba būtent toje įmonėje. Visa tai ne tik skatina darbuotojų motyvaciją, bet ir gali pritraukti naujų klientų ar išlaikyti esamus.
Svarbius klausimus aptarti ir komunikuoti įmonėje galima ne tik susirinkimų metu ar rašant vidinius laiškus. Susidūrus su dideliais sunkumais, skaidrumas turi išlikti svarbiausiu prioritetu. Įmonės vadovas, siekdamas parodyti, kaip įmonė sprendžia įvairias problemas ir kokį veiksmų planą pasitelkia, tą gali daryti skelbdamas savo įrašus „LinkedIn“.
Lygiai taip pat galima dalintis žiniomis apie situaciją bendrovėje. Tokį atvirumą teigiamai įvertins ne tik darbuotojai, bet ir tiekėjai, investuotojai ar klientai.
Šiuo metu įvairiuose sektoriuose darbo vietų yra daugiau nei ieškančių darbo, o talentų pritraukimas – vienas iš didžiausių iššūkių, su kuriuo šiandien susiduria įmonės. „LinkedIn“ paskyroje vadovai gali išsakyti savo nuomonę apie esamas problemas, aptarti, kuo konkreti įmonė yra išskirtinė, nurodyti priežastis, kodėl įmonėje yra daug galimybių, ir pabrėžti įmonės vietinės bendruomenės įsitraukimą. Tai gali sudominti potencialius darbo ieškančius žmones pretenduoti į poziciją. Būsimiems darbuotojams svarbu jausti, kad generalinis direktorius vadovaujasi panašiomis vertybėmis ir kad įmonės laukia augimas.
Taigi šių dienų įmonių vadovams išties gali būti taikomas populiarus posakis: „Jeigu tavęs nėra internete, tavęs nėra visai.“