Nors įvairaus lygio krizės retai būna smagios ir dažniau verčia mus aukoti ramų miegą, jos tuo pat metu moko naujų dalykų bei leidžia įžvelgti naujas galimybes. Pavyzdžiui, nedaugelis žino, kad trumpalaikės nuomos giganto „Airbnb“ kelias prasidėjo paskutinės ekonominės krizės pradžioje 2007-aisiais. Žmonėms, kovojantiems su finansinėmis problemomis, nuosavo kambario ar buto nuoma siekiant gauti papildomų lėšų, pasirodė itin patraukli, kas greičiausiai nebūtų atsitikę ekonomikos klestėjimo laikmečiu.
Žemiau – keletas pavyzdžių, kaip įmonės ir prekės ženklai, susidūrę su COVID-19 sunkumais, demonstruoja kūrybingumą ir lanksčiai prisitaiko prie dabartinių aplinkybių, siekdamos padėti visuomenei susidoroti su iššūkiais, o taip pat – atkreipti į save dėmesį. Tai nėra pavyzdžiai įmonių, kurios dėl kilnaus tikslo aukoja lėšas, tačiau naujomis idėjomis skatina bendruomenių įsitraukimą.
Mados gigantai „Chanel“ ir LVMH adaptuoja savo produkciją
Nors šie prekių ženklai yra žinomi kaip prabangos prekių gamintojai, pasaulinė pandemija stipriai veikia jų pardavimus bei, kaip ir daugeliui kitų gamintojų, jiems gali tekti mažinti gamybos apimtis ir atsisveikinti su dalimi savo darbuotojų.
Užuot sumažinę savo gamybos apimtis, šie prekės ženklai pradėjo gaminti visiškai kitokius produktus, kurie šiuo metu turi daug didesnę paklausą. Prieš keletą mėnesių net negalėjome įsivaizduoti, kad LVMH ar „Chanel“ gamins rankų dezinfekavimo priemones ar veido kaukes. Šiandien tai – nauja realybė bei būdas prisidėti prie problemų sprendimo, tuo pačiu parodant savo rūpestį bei empatiją.
Prisitaiko ir avialinijos
Šiandien sunkius laikus išgyvena ir dauguma pasaulio oro linijų bendrovių. Nors ši industrija nuolat susiduria su iššūkiais ir spaudimu, pandemija daliai avialinijų tapo nepakeliama. Atšaukus šimtus tūkstančių skrydžių, lėktuvai liko neeksploatuojami.
Strateginiai ir kūrybiniai sprendimai net ir šioje, sunkius laikus išgyvenančioje industrijoje leidžia kai kurioms avialinijoms rasti išeitį. Keleiviniai lėktuvai tampa greičiausia transporto krovinių pervežimo priemone, būtinus produktus pristatančia į reikiamas vietas.
Išklausius šią emocingą KLM skrydžių palydovės dainą, norisi tikėti, kad turizmo sektorius po krizės greitai atsigaus ir mes vėl galėsime tyrinėti skirtingus pasaulio kampelius.
Kas bendro tarp F-1 ir plaučių ventiliavimo aparatų?
Kaip ir kitų sporto šakų, taip ir F-1 lenktynės šiuo metu atšauktos, tačiau tai nereiškia, jog neįdarbintos liko organizacijos aukštųjų technologijų gamyklos. Talentingi F-1 inžinieriai, kurie dažnai yra automobilių pramonės inovacijų pradininkai, šiuo metu pasitelkiami plaučių ventiliavimo aparatų gamybai, siekiant patenkinti padidėjusią šių priemonių paklausą. Tokia iniciatyva sveikintina ir iš darbuotojų perspektyvos – įsitraukdami į, nors ir kitokio tipo veiklą, jie jaučiasi naudingi ir kuriantys vertę visuomenei.
Keičiasi ir prekės ženklai
Prasidėjus pandemijai, sunerimo ir dalis prekių ženklų, siekdami prisitaikyti prie susiklosčiusių aplinkybių. Nors „Corona“ prekės ženklui pandemijos pradžia problemų nesukėlė, o pardavimai, lyginant su praėjusiais metais, netgi buvo padidėję, pastarosiomis dienomis gamyba kai kuriose pasaulio valstybėse buvo sustabdyta dėl naujai paskelbtų įgaliojimų.
Kai kurie prekių ženklai, siekdami prisitaikyti prie pandemijos ir rekomendacijų laikytis socialinio atstumo, žinią apie tai skleidžia adaptuodami savo logotipus bei reklamines kampanijas. Kaip keletą pavyzdžių būtų galima išskirti tarptautinio kultūros, pramogų ir renginių leidinio „Time Out“ ar elektroninės komercijos platformos „Mercado Libre“ pasikeitusius logotipus.
Pramogos vaikams namuose
Prasidėjus karantinui, socialiniuose tinkluose pasirodė dešimtys tūkstančių juokingų naujosios realybės pavyzdžių, kuomet tėvai, dirbdami iš namų, turi pasirūpinti ir šiuo metu nuotoliniu būdu besimokančiais savo vaikais.
Ką daryti, jei yra suplanuoti dešimtys skambučių su kolegomis ar verslo partneriais, o jūsų vaikai reikalauja dėmesio ir nori žaisti? Apie tai pagalvojo „Mattel“ prekės ženklas ir atidarė nemokamą internetinę žaidimų aikštelę, kurioje vaikai galėtų pramogauti pandemijos metu. Prekės ženklui tai – galimybė parodyti empatiją ir sudominti savo tikslinę auditoriją.
Pavyzdžių, kai organizacijos puikiai prisitaiko prie šių dienų aplinkybių, yra ir daugiau. Kai kuriems tai leidžia išlikti aktualiems savo auditorijos akyse, kiti naujai kuriamais produktais ar paslaugomis siekia pritraukti naujus vartotojų segmentus. Kūrybingi sprendimai jau šiandien duoda rezultatų ir belieka tikėtis, kad ši krizė ir kitoms organizacijoms taps postūmiu tapti labiau sąmoningomis ir tvariomis.