Šiemet konkurse iš viso išdalinta 8 aukso, 13 sidabro ir 19 bronzos apdovanojimų. Kaip sako festivalio kūrybos komisijos vadovas, agentūros „Innocean Berlin“ vadovas Gabriel Mattar, darbas, laimintis didįjį prizą, nustato kartelę kitų metų ambicijai.
„Komisijos pasirinkimas negalėjo būti labiau džiuginantis. Darbas, kuriam sukurti neprireikė prašmatnių technologinių sprendimų ar didelės apimties duomenų, bet tiesiog geros kūrybos, tiesa sakant, tiesiog 3 žodžių, ir provokatyvios idėjos. Tai veikė prieš 20 metų, tai bus veiksminga ir dar po tiek pat“, – sako Gabriel.
Dizaino komisijai vadovavęs niujorkietis, agentūros „CENTER“ įkūrėjas ir kūrybos direktorius Alex Center, kalbėdamas apie dizaino prizo laimėtojos darbą sako, kad nedažnai tenka pamatyti kažką tokio paveikaus, įsimintino, išskirtinio, o taip pat sprendžiančio realią problemą. Pasak jo, būtent toks yra Gintarės Razmaitės darbas, o pridėjus faktą, kad ji – labai jauna kūrėja, dar studentė, nelieka abejonių, kad darbas vertas Grand Prix.
Ne vienas darbas apdovanotas po kelis kartus
Grąžinti gėrimų tarą raginanti VšĮ „Užstato sistemos administratoriui“ agentūros „Fabula Rud Pedersen Group“ kurta kampanija „Šlamantys“, skirtingose kategorijose apdovanota 4 kartus: integruotų kampanijų kategorijoje – bronzos, internetinių video ir radijo reklamos kategorijose – sidabro, o garso dizaino ir meistrystės kategorijoje – aukso žvaigždėmis. Šios agentūros darbas kurtas Europos parlamento rinkimams, kampanija „Nešvaistyk balso“ apdovanota už netradicinius sprendimus, pasinaudojant aplinka.
„Telia Kalėdos 2023“, kurtos agentūros „Clinic212“, pelnė vienintelį prekės ženklų socialinės atsakomybės kampanijų kategorijos apdovanojimą – aukso žvaigždę ir integruotų kampanijų kategorijos sidabrą.
Agentūra „Sons & Daughters“ „Gaidelio“ prekės ženklui sukūrusi specialų riedlenčių dizainą už šią idėją apdovanota animacijos, VFX ir 3D meistrystės bei aktyvacijų ir pardavimų skatinimo kategorijų sidabru. Dizaino studijos „Sons & Daughters ID“ darbas „AME“ kavai pelnė naujo prekės ženklo vizualinio identiteto bronzą ir iliustracijos kategorijos sidabrą.
Pakruojo dvaro spirito varyklai agentūros „Not Perfect“ kurtas gėrimo „Paskolinė“ pakuotė gavo šios kategorijos bronzą, o aktyvacijų ir pardavimų skatinimo sprendimas – auksą. Šios agentūros draudimo bendrovei „Gjensidige“ kurtas darbas „Forever“ apdovanotas sidabru televizijos ir kino kategorijoje, o jų kurta patyriminio spektaklio „Cafe Existans“ reklama įvertinta animacijos, VFX ir 3D meistrystės kategorijos bronza.
Dar 2 prizus Grand Prix laimėtojams, agentūrai „Truth“ atnešė jų darbai kurti organizacijai „Blue/Yellow“. „Skaitmeniniai kariai“ apdovanoti bronzos žvaigžde interneto svetainių kategorijoje, o vienintelė pagalbos Ukrainai kampanijų kategorijos, bronzos žvaigždė skirta kampanijai, raginusiai skirti pajamų mokesčio dalį, o ne užuojautas.
Tris apdovanojimus atsiėmė dizaino studija „Andstudio“: auksine pripažinta studijos kurta vaikų maudynėms vonioje skirtų „Uoga Uoga“ produktų pakuotė, bronzomis įvertinti jų klientui „Backstage roasters“ kurtas prekės ženklo atnaujinimas ir miego SPA „MANA“ logotipas.
Agentūra „Milk“ pelnė 2 apdovanojimus už darbus klientui „IKEA“ – TV ir kino kategorijoje bronza įvertintas darbas „Vesken - fits where others don’t“, o vidaus ir išorės reklamos bronza – darbas „Kallax - everything in its place“.
Apdovanojimuose – ir nepriklausomi kūrėjai
Keletą apdovanojimų šiemet pelnė nepriklausomi reklamos ir dizaino kūrėjai. Šalia dizaino didžiojo prizo kūrėjos Gintarės Razmaitės rikiuojasi ir kiti. Laimutė Varkalaitė pelnė iliustracijos sidabrą už darbą Lietuvos monetų kalyklai kurtą „Pastel Circus“ darbą, Elena Kanarskaitė – sidabrą už restorano „HeJi“ naujo prekės ženklo vizualinį identitetą, Mykolas Saulytis ir Deimantė Saulytė – bronzą už „Playground Magazine“ leidinio dizainą.
Animacijos, VFX ir 3D meistrystės kategorijos aukso vertu pripažintas repo grupės „Despotin FAM“ klipas „Greičio“, kurtas gausios kūrėjų komandos.
Berlyne dizaino studiją įkūrusios seserys Laura ir Indrė Klimaitės apdovanotos auksu už Bažnytinio paveldo muziejui kurtą leidinio „Lietuvos balsas Šaltojo karo metais“ dizainą, bronza už Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejaus prekės ženklo atnaujinimą ir už festivalio „Scanorama 2023“ grafinę komunikaciją.
Dėl laimėjimų varžėsi per 200 darbų
Internetinių video kategorijoje sidabrą pelnė LRT „Dainų dainelės“ 50-mečiui skirtas darbas, o bronzą – „eContent.Store“ kūrėjų darbas apie „SoliTek“ saulės baterijas sunkiems laikams. Garso dizaino ir meistrystės bronzinė žvaigždė iškeliavo pas TELE2 „Atostogų dueto“ kūrėjus, agentūrą „New!“. Agentūra „SOMA“ atsiėmė bronzinį socialinės medijos sprendimų apdovanojimą už klientui „IKI“ sukurtą šunelio, vardu Bulvė, valdomą paskyrą Instagrame. Pakuotės kategorijos sidabru įvertintas „Younique studio“ ir „PinProof“ klientui „Respo“ kurtas išmanių namų vandens sistemos pakuotės dizainas. „Taktika studio“ apdovanota erdvės ir patirties/patyriminio dizaino kategorijos sidabru už klientui „Wargaming“ kurtus ofiso dizaino sprendimus. Aktyvacijų, naujųjų media ir kitų sprendimų kategorijoje bronzos žvaigždė skirta agentūrai „Partizanas“ už klientui „Nestle Baltic“ kurtą Gourmet Gold ,,Miaušelin’’ restorano sprendimą.
Socialinės reklamos ir labdaros kampanijų kategorijos sidabru apdovanota agentūra „Spark“ už „Mamų unijai“ skirtą darbą, o bronza – agentūros „ALL CAPS“ Vaikų linijai kurta kampanija „Sunkios mintys“.
Tarptautinei komisijai šiemet pateikta daugiau nei 200 paraiškų. Į finalininkų sąrašą buvo patekę 97 reklamos ir dizaino darbai.
Festivalio „Grand Prix“ darbas keliaus varžytis su visos Europos kūrėjais „ADC Europe“ festivalyje. Kaip ir kasmet, auksą iškovoję lietuvių darbai į šį tarptautinį festivalį galės keliauti nemokamai, o sidabro bei bronzos laimėtojai savo darbus galės pateikti su nuolaida.
Į Europą keliaus ir jaunojo talento darbas
Festivalio jaunųjų talentų programoje nugalėtojų pripažintas Dovydas Adomaitis. Pergalę jam pelnė „I-See“ programėlės koncepcija ir dizainas. „I-See“ tai pagalbinė priemonė, kuri leidžia, silpnaregiams ir neregiams lengviau pažinti juos supantį pasaulį. 2023 m. rugsėjo mėnesį pradėta kurti aplikacija yra paremta „Open AI Vision“ ir „Whisper AI“ modeliais. Jų pagalba, „I–See“ vartotojo pasirinktą vaizdą paverčia tekstu, o tekstą - audio formatu. Vartotojas, dialogo forma, gali komunikuoti su „I–See“ ir toliau gilintis į kameros transliuojamą vaizdą.
Programos laimėtojo darbas keliaus į europinį ADC festivalį. Lietuviai jame jau yra patyrę sėkmę –pirmojo „ADC*LT“ festivalio, vykusio 2020 m., Jaunųjų talentų programos nugalėtojas Gvidas Pakarklis Europos festivalyje pelnė sidabro apdovanojimą.
„ADC*LT“ festivalį iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.