Šių metų festivalio tema kviečia gilintis į atsakingą ir į ateitį orientuotą kūrybą: kaip kasdienėje veikloje dizaineriai, komunikacijų kūrėjai, prekių ženklai ir iniciatyvos supranta tvarumą, diegia atsakingus sprendimus, koks vaidmuo šiame procese tenka kūrybiškumui, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Atsakingas požiūris tampa pasauline verslo norma
Apdovanojimų žiuri prezidentė ir tarptautinės reklamos agentūros „Ogilvy UK“ kūrybos vadovė Juliana Paracencio teigia, kad visiems atėjo laikas prisiimti atsakomybę ir žiūrėti į dialogą su aplinka proaktyviau: „Praėję keleri metai parodė, jog prekės ženklai suprato irgi esantys atsakingi už neteisybę ir nerimą mūsų visuomenėje. Manau, kad tvarus ir atsakingas kūrybiškumas taps vyraujančia mąstymo kryptimi verslo kontekste. Tai ypač aktualu kalbant apie didžiuosius prekių ženklus, kurie yra plačiai matomi įvairioms auditorijoms, gali įkvėpti pokyčiams ir turi didelius reklamos biudžetus.“
Kaip vieną iš ryškių atsakingo kūrybiškumo pavyzdžių reklamos specialistė pateikia skutimosi priemonių prekės ženklo „Gillete“ įgyvendintą reklaminę kampaniją, kurioje atvirai kalbėta apie toksišką vyriškumą ir iš to kylančias problemas. Reklama sulaukė tiek daugybės liaupsių, tiek ir kritikos. Ekspertai teigia, kad kampanija pasiekė savo tikslus: ne tik pritraukė dėmesio prekės ženklui, bet ir išprovokavo sociopolitinę diskusiją, sukurdama pridėtinės vertės visuomenei.
Pagrindinio festivalio partnerio „Vinted“ dizaino vadovas Jonas Grinevičius pritaria, kad verslo kuriama nauda sau neturėtų būti kuriama kitų, pavyzdžiui, visuomenės ar gamtos sąskaita: „Tvarumas apibūdina elgseną, orientuotą į ilgalaikiškumą. Atsakingumas orientuojasi į normų ir pareigų paisymą – ne tik tarp kompanijos savininkų, bet ir darbuotojų, klientų, partnerių, platesnės visuomenės. Tiesą sakant, šaunu, kad šiuos terminus maišome, nes tai gali reikšti, kad elgtis tvariai tampa norma arba pareiga.“
Jis taip pat mano, kad didelę įtaką atsakingumui daro ir technologijos. Jos įgalina verslus optimizuoti gamybos ir vartojimo procesus, o tai mažina pirminių išteklių poreikį ir suteikia įvairesnes resursų pernaudojimo galimybes. „Didžiausią indėlį į atsakingo verslo idėjos plėtrą turi turėti verslai, kurie savo pavyzdžiu demonstruoja, kad atsakingumas siejasi su veiklos sėkme“, – sako specialistas.
Atsakingumas – kūrybiškumo festivalio dėmesio centre
Pagrindinės šių metų „ADC*LT“ festivalio temos – atsakinga kūryba ir poveikio scenarijai. Festivalio apdovanojimuose pristatyta ir nauja kategorija, skirta būtent darbams, geriausiai atspindintiems atsakingo kūrybiškumo idėją.
Apdovanojimų kuratorius Rimantas Stanevičius sako, kad tai kategorija darbams, kuriais svarbiau buvo padaryti ką nors gero pasauliui, o ne tiesiog uždirbti daugiau pinigų: „Tai veiksmai, kurių ne tik tikslas, bet ir priemonės yra geros, joms nereikia pasiteisinimų. Vertiname tvarumą, toleranciją ir bendrumą, tikimės pamatyti įvairių projektų, kurie yra atsakingesnio verslo, rinkodaros ir komunikacijos rezultatas.“
Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad ši, kaip ir kiekviena festivalio apdovanojimų kategorija, turi subkategoriją „Kita“, nes tikrų inovacijų nuspėti ir įtalpinti į jau egzistuojančius rėmus tiesiog neįmanoma.
Dėmesys jaunajai kartai
Šių metų festivalį pradėti kvies reklamos ir kūrybiškumo mokykla „The Atomic Garden“, pristatanti kūrybinį maratoną „Creative Brief Contest” Palangoje. Jo metu jaunieji kūrėjai kurs reklamas, sprendžiančias tvarumo problemas. Vėliau vyks kūrybinės peržiūros, pokalbiai su mentoriais, bus diskutuojama apie turimus portfolio. Programos gale mentoriai išrinks geriausią kūrėją, kuris taip pat įgis teisę dalyvauti tarptautiniame „ADC*E“ konkurse ir atstovauti Lietuvai.
Apdovanojimų žiuri prezidentė J. Paracencio pabrėžia, kad ir į tokias programas reikia žiūrėti kūrybiškai: „Manau, kad jaunoji karta turėtų mus mokyti. Jie jau turi atsakingą mąstymą. Mes esame tam, kad išklausytume, kurtumėme dialogą ir prisidėtume savo patirtimi kurdami tvirtą, aktualią žinią.“
„Jaunoji karta dabartines globalias problemas, iššūkius ir atsakingumo poreikį suvokia puikiai. Yra įprasta sakyti, kad jaunimas yra mūsų ateitis, todėl reikia į juos investuoti. Vis dėlto, šįkart jų nereikia mokyti, jie jau turi suvokimą, kad gyvena neramioje visuomenėje ir kiekvienas turi prisidėti prie teigiamų pokyčių. Mums dabar aktualiausia šiuos jaunus kūrėjus įgalinti ir įtraukti į pozicijas, kuriose jie turėtų galią pokyčiams“, – pritaria apdovanojimų kuratorius R. Stanevičius.
Festivalio ištakos siekia JAV
Festivalis „ADC*LT“ siekia apjungti reklamos, dizaino ir kitų Lietuvos kūrybos sektorių bendruomenę, skatinti jos atstovų keitimąsi patirtimi ir geriausiomis praktikomis, išryškinti ir apdovanoti stipriausius pastarųjų metų darbus bei prisidėti prie jaunųjų kūrėjų kompetencijų ugdymo.
Konkurso komisija, atrinkta iš industrijos kolegų visame pasaulyje, išrinks stipriausius praėjusiųjų metų dizaino, reklamos, komunikacijų projektus, kurie vėliau gaus teisę dalyvauti tarptautiniame „ADC*E“ festivalyje ir varžytis su geriausiais Europos kūrėjais.
Pernai festivalio apdovanojimai sulaukė 304 dalyvių paraiškų. Festivalio metu aukso, sidabro ir bronzos titulus simbolizuojančiomis žvaigždėmis apdovanoti net 34 darbai, o laimėtoju pripažinta MO muziejui kurta video klipų kampanija internetui „The History of the World“.
„ADC Europe“ platforma vienija 23 Europos šalių klubus-organizacijas ir apie 6000 kūrėjų. Prie šios bendruomenės prisijungė ir virš 200-ų Lietuvos dizaino asociacijos narių.
„Art Directors Club“ (ADC) lietuviškai – „Meno vadovų klubas“. Pirmasis toks klubas įkurtas Jungtinėse Amerikos Valstijose 1920 m., kai reklamos kūrėjai sugalvojo vertinti savo darbą taip, kaip tai darė kritikai su meno kūriniais. Nuo to laiko šis formatas pritaikytas daugelyje kitų pasaulio šalių.
Antrasis „ADC*LT“ kūrybiškumo festivalis vyks rugsėjo 3 dieną Vilniuje.