Bendrovei „Respublikos“ leidiniai“ skirta 42,3 tūkst. eurų, „Diena Media News“ – 56,9 tūkst. eurų, o „Lietuvos rytui“ – 94,4 tūkst. eurų baudos, pranešė tarnyba.
Leidinio „Respublika“ priede „TV Publika“, leidinyje „Lietuvos rytas“ bei jo priede „Savaitgalis“, leidinio „Kauno diena“ ir „Klaipėdos diena“ priede „TV diena“ skleisti klaidinantys teiginiai apie įvairius produktus, pažymint stebuklus primenančias jų funkcijas.
Teigiama, jog tam tikrų prekių aprašymuose buvo nurodomos „stebuklingos“, gydomosios produktų savybės, nors produktai nėra ir nebuvo registruoti kaip vaistiniai preparatai ar medicinos priemonės, be to, reklamose buvo minimi įvairūs sveikatos priežiūros specialistai, nors iš tiesų tokie specialistai neegzistuoja.
Anot tarnybos, reklama orientuota į labiau pažeidžiamus, turinčius tam tikrų sveikatos sutrikimų, vartotojus, kurie, pasitikėdami laikraštyje pateikiama reklama ir užsisakę produktus, pristatomus kaip gydomųjų ar net „stebuklingų“ savybių turinčius, dėl savo sveikatos problemų galimai į gydytojus nesikreipė.
Tarnyba taip pat nustatė, kad reklamose nebuvo minimas nei prekių pardavėjas, nei pardavėjo adresas, nei kita svarbi informacija, kuri leistų vartotojams identifikuoti prekes siūlantį komercinės veiklos subjektą, nenurodomos tikslios prekių pirkimo-pardavimo sąlygos.
Tarnybos teigimu, skiriant baudas atsižvelgta į tai, jog bendrovės buvo ne kartą įspėtos dėl tokio pobūdžio reklamų skleidimo, rekomenduota konkretaus užsakovo reklamų savo laikraščiuose nebeskelbti ir neklaidinti vartotojų, tačiau laikraščių leidėjai nepaisė rekomendacijų. Be to, atsižvelgta į pažeidimo pobūdį, didelį sklaidos mastą, ilgą trukmę, bendrovių metines pajamas ir bendradarbiavimą tyrimo metu.