Ką ir kaip daryti, kad būtumei žinomu savo srities ekspertu – tuo, kurio komentarai atsiduria straipsniuose ir balsas girdimas TV bei radijo laidose, kalbamės su „WoW University“ asmeninio prekės ženklo kūrimo kurso lektore.
– Laura, asmeninio prekės ženklo kūrimas mums dažniausiai asocijuojasi su komunikacija socialiniuose tinkluose. Jūs sakote, kad yra daugiau būdų visuomenėje kurti savo kaip profesionalo reputaciją. Papasakokite daugiau.
– Manau, kad mes pernelyg sureikšminame savo komunikaciją socialiniuose tinkluose. Savo klientams atvirai sakau, kad patys geriausi įrašai profilyje yra parašyti ne jūsų paties, o nuorodos į šaltinius, kuriuose jumis domisi, jus cituoja, kur klausiama jūsų nuomonės. Tai straipsniai, komentarai ar laidos, kuriose pasisakote apie vieną ar kitą situaciją, epizodai iš TV, radijo laidų, tinklalaidžių, kuriuose skamba jūsų mintys.
Pats geriausias profilis socialiniuose tinkluose yra toks, kuriame tiesiog sukeltos visos publikacijos apie jus. Būtinai su prierašu, ką apie tai manote. Visi taupo laiką ir skaito mažai, pagrindinė mintis iš nuorodos yra pakankama komunikacija.
Pasitelkti viešųjų ryšių priemones, kuriant savo asmeninį prekės ženklą šiandien itin efektyvu.
Taip daugybę kartų išsiplečia auditorija, kurią pasieksite. Jus, jūsų turimas žinias išgirs ne tik draugai, kolegos ir pažįstami.
Be to, taip pasieksite labiau jūsų tema suinteresuotus žmones: galbūt tos auditorijos, su kuria norite pasikalbėti, kuriai aktualios jūsų sprendžiamos problemos, „LinkedIn“ ar „Instagram“ net nėra. Gal jie skaito žurnalą „IQ“ arba žiūri „Panoramą“. Jei nesinaudojate viešaisiais ryšiais, jūsų šiuose kanaluose greičiausiai ir nebus.
Trečias dalykas, viešumas įpareigoja augti kaip specialistui. Reikia daug žinių, kad kalbėdamas su žiniasklaida, jaustumeisi savimi ir iš tiesų turėtum ką vertingo pasakyti.
– Patekti į spaudą, televiziją, būti pakviestam žiniomis pasidalyti kitų ekspertų socialiniuose tinkluose ar kituose viešuose šaltiniuose neatrodo taip paprasta. Daryti šį darbą paprastai samdomi viešųjų ryšių specialistai. Sakote, kad bet kuris specialistas gali savo viešuosius ryšius tvarkyti pats?
– Yra su viešųjų ryšių kūrimu susijusių darbų, kuriems atlikti reikalingas viešųjų ryšių specialistas. Vis dėlto, didžiąją dalį darbų galime pasidaryti patys. „WoW University“ asmeninio prekės ženklo kūrimo kurse, kuriame dėstysiu, apie tai kalbėsiu plačiau.
Svarbiausias darbas, kurį galime pradėti daryti kiekvienas jau šiandien – atsirinkti temas, kurios ekspertas esate ir kuria norėsite viešai kalbėti. Atlikite stebėseną.
Pasirinkite tam tikrus naujienų portalus, TV, radijo laidas, žurnalas, tinklalaides ir užsirašinėkite tomis temomis kalbėjusių žmonių pavardes bei ką jie konkrečiai pasakė. Pagalvokite, kaip tą situaciją, įvykį, problemą būtumėte pakomentavęs jūs, kad komentaras būtų geresnis, išsamesnis, profesionalesnis.
Kitas patarimas, kuriantiems savo viešuosius ryšius, iš vieno įvykio gauti maksimalų kiekį naudos.
Išsirinkite vieną svarbiausią dalyką, kuris jums kaip profesionalui nutiko šį mėnesį – tarkime, skaitėte pranešimą konferencijoje.
Publikuokite savo socialiniuose tinkluose ir viešaisiais kanalai, skleiskite kuo daugiau su tuo susijusios informacijos: nuo įspūdžių ar naujienų, kurias sužinojote pranešimui ruošdamiesi, iki klausimo, kurį kažkas uždavė, kai jį skaitėte, ir žmonių, su kuriais susipažinote po renginio – galbūt jie jums suteikė dar daugiau žinių ar kitaip jus praturtino, pagelbėjo tapti geresniu specialistu.
Galbūt po renginio pasirodė viešas pranešimas – pasidalinkite jo nuoroda su savo sekėjais.
Lietuvoje kol kas turime labai geras sąlygas būti publikuojami viešuose kanaluose, ko nepasakyčiau apie, pavyzdžiui, Didžiąją Britaniją, kur savarankiškas viešųjų ryšių tvarkymas, nemanau, kad atneša norimų rezultatų.
– Laura, kokių sričių profesionalams viešieji ryšiai aktualiausi?
– Išmokti naudotis viešaisiais ryšiais naudinga bet kurios srities profesionalui: nuo buhalterio iki picų kepėjo. Kuo toliau, tuo labiau imame gerbti skirtingas profesijas ir sritis (o jų gausybė!). Juk nesvarbu, ar mums reikalingas patarimas finansiniais klausimais, ar norime paskanauti picos, svarbu, kad gautume kiek įmanoma daugiau kokybės.
– Kaip vertinate Lietuvos profesionalų gebėjimą naudotis viešaisiais ryšiais? Ar tai populiaru?
– Mūsų komunikacijos vilkai užėmę tvirtas pozicijas, bet ir labai pastebiu, kaip vis drąsiau kalba išsilavinusios moterys, savo sričių profesionalai. Įdomu, kad matydami, jog nėra laiko komunikacijai, vis dažniau norintys būti viešais žmonės tam investuoja pinigus ir samdo rašančius už juos.
– Ar nėra taip, kad viena iš priežasčių, kodėl gana nedaug ekspertų savo asmeninį prekės ženklą stiprina, pasitelkdami viešųjų ryšių priemones, yra ta, kad viešumas, buvimas žiniasklaidoje, šiek tiek baugina? Juk parašęs žinutę savo socialinio tinklo profilyje gali ją ištrinti ir tavo socialinis ratas, kuris ją matys mažiau kritikuos.
– Turime gerai suprasti, kad bet kuris jūsų įrašas socialiniame tinkle gali tapti matomas didžiuliu mastu ir sukelti viešas diskusijas. Socialiniai tinklai yra visiems prieinama erdvė. Mano patarimas – bet kurį įrašą rašyti taip lyg žinotumėte, kad kitą dieną jį skaitys socialinių tinklų apžvalgoje per LRT žinias ir jums nebūtų dėl to gėda.
– Paskaitoje apie savo viešųjų ryšių kūrimą, kurią skaitysite „WoW University“ asmeninio prekės ženklo kūrimo kurse, kalbėsite, kaip susikurti savo unikalią strategiją. Vienas iš jūsų patarimų būtų?..
– Būti savimi, natūraliu. Jei nemėgstate madingų drabužių, o dalyvavimas „labai“ svarbiuose renginiuose su „labai“ svarbiais žmonėmis jums atrodo laiko gaišimas – nedarykite to.
Jūs galite susikurti tikslą tapti geriausiu kurios nors srities ekspertu, nors kol kas nesate (kaip sakoma: angl. „Fake it till you make it“ (liet. „Apsimesk, kol tapsi tuo, kuo nori“), tačiau iš esmės būkite, kokie esate.
Taip jausite mažiau įtampos ir daugiau žmonių jums jaus simpatiją. Taip jau yra, kad galiausiai nuoširdumas įvertinamas labiausiai. Gal kažkam ir nepatiksite, bet jus gerbs.