– Kaip komunikacija pasikeitė per paskutinį dešimtmetį? Kokios tendencijos vyrauja šiais laikais?

– Per dešimtmetį apie komunikaciją jau beveik niekam nereikia pasakoti, įtikinėti, jos ginti – kiekviena save gerbianti įmonė komunikacijos labai nori ir ją kelia į svarbią poziciją. Tie, kas noriai komunikuoja, randa ir būdus bendrauti su bendruomenėmis, pritraukti naujus klientus, keisti įpročius, padėti būti geresniais. Žinoma, per šiuos metus atsirado kur kas daugiau komunikacijos, kur kas daugiau turinio, bet nepamirškime, kad išaugo ir formatų, kuriais turinys gali būti išsakytas. Man labai patinka, kad iš rašančiųjų tampame filmuojančiais, iš valandomis kalbančių – sugebančiais esmę išreikšti per kelis punktus. Aš už pasikeitimus, už tai, kad komunikacijoje matome vis daugiau kokybės ir iš karto atmetame, kas nekokybiška. Ir jeigu prieš dešimt metų komunikaciją galėjom perduoti „kam nors, kas mėgsta rašyti“, dabar jau taip nėra.

– Kuo komunikacija Lietuvoje skiriasi nuo komunikacijos kitose užsienio valstybėse?

– Turime idealią terpę komunikuoti – mūsų auditorijos vis dar labai įsitraukusios ir stebinčios. Nors turinio daugėja, gyventojai vis dar labai imlūs komunikacijai. To neturi kitos šalys, jiems tenka konkuruoti su dar didesniu kiekiu norinčių pasisakyti. Ko Lietuvoje trūksta – stiprios klasikinės žurnalistikos, mažėjant skaitančiųjų, mažėja ir jos įtaka. Man asmeniškai gaila, kad turime ir susilpnėjusius regiono leidinius, juos išlaiko reklama, ne komunikacija.

– Kaip komunikacija gali pasikeisti per kitus ateinančius metus? Dešimtmetį?

– Tai, kas dar vis atrodo kaip „gausim atsakymą ar ne“ nebebus klausimas – tikiu, kad visi priimsime kaip normą komunikuoti aiškiai, greitai, atvirai.

– Kaip apibūdintumėte gerą komunikacijos specialistą? Kuo jis turėtų išsiskirti iš daugumos kitų?

– Kai stojant į žurnalistiką klausdavo, kodėl jūs čia norite studijuoti, atsakymas buvo – noras informuoti. Štai šie tokį norą turintys žmonės labai tinka komunikacijai. Jis gali būti labai savitas, ypatingai siauros specializacijos ar, atvirkščiai, mokantis perteikti žinutę apie viską. Šiam žmogui savaime turi išeiti bendrauti su kitais. Nebūtinai draugais.

Primename, kad terminas teikti paraiškas į geriausių komunikacijos projektų konkursą „PR Lapės 2021“ buvo pratęstas iki gruodžio 22 dienos. Daugiau informacijos interneto svetainėje www.prlapes.lt.