„Visuomenėje gaji stigma – jei skoliniesi, vadinasi esi prastesnis. Šiai kampanijai pasitelkėme ne tik socialinius tinklus, nuomonės formuotojus, bet ir vykdėme šalies gyventojų nuomonę atskleidžiantį tyrimą, bendravome su psichologais, sukūrėme interaktyvią skėčių koloną Vilniaus centre. Įvairiais kanalais siekiame edukuoti žmones, kad skolintis, kai to reikia, yra priimtina, o prašyti pagalbos nutikus įvairioms problemoms – negėda“, – pranešime žiniasklaidai cituojama „Vivus.lt“ vadovė Giedrė Štuopė.
Net 7 iš 10 gyventojų skolintis yra gėda, rodo liepą bendrovės užsakymu apklausų bendrovės „Spinter tyrimai“ reprezentatyvi visuomenės apklausa.
Dažnas gėdos jausmas skolinantis įkvėpė skėčių aktyvacijos idėją – Vilniuje, Vinco Kudirkos aikštėje esančioje interaktyvioje kolonoje įrengti skėčiai skirti praeiviams, netikėtai atsidūrusiems akistatoje su lietumi. Skėtį žmonės gali pasiimti paspaudę ant kolonos esantį mygtuką.
„Komunikacijos kampanijoje gretiname lietų ir gyvenimo sunkumus, mat abu gali užklupti netikėtai, tada, kai nesame pasiruošę. Tikriausiai kiekvienas esame atsidūręs situacijoje, kai išėjus iš namų be skėčio prasidėjo liūtis ar šlapdriba. Todėl pirmąsias dvi lapkričio savaites kviečiame Vilniaus miesto gyventojus bei svečius nesigėdyti ir, užklupus lietui, pasiimti kolonoje esantį skėtį. Šia idėja norime parodyti, jog kartais gyvenimo vėjai atpučia netikėtas situacijas, atsiranda neatidėliotinų poreikių, kuriems išspręsti skolintis nėra gėdinga“, – pasakoja G. Štuopė.
Kolonoje iš viso įrengta 2000 skėčių, kurie praeivių lauks lapkričio 1-14 dienomis, nuo 9 iki 21 valandos. Bendrovė jų grąžinti neprašo – toks sprendimas buvo priimtas atsižvelgiant į epidemiologinę situaciją šalyje, tad praeiviams jie lieka kaip dovana.
Netikėtai užklupusio lietaus, kaip ir staiga pasikeitusių gyvenimo situacijų, idėja plėtojama ir įmonės socialiniuose tinkluose. „Vivus.lt“ orų studijoje apžvelgiamos prognozės, kuriose – rudeniški orai, galintys atpūsti ne tik kritulius, bet ir nupūsti finansus.
Kampanija „Skolintis negėda“ vykdoma drauge su komunikacijos agentūra „Penkiolika minučių iki vidurnakčio“.
Kampanijos metu svarbius klausimus apie gėdos jausmą taip pat kels bei egzistuojančią stigmą mažinti kvies ir nuomonės formuotojai. Savo auditorijų jie klaus, ar tikrai gėda skolintis tokiems svarbiems dalykams kaip saugus šeimos būstas, sveikatos priežiūra ar automobilio remontas.
Anot G. Štuopės, įvairiomis komunikacijos priemonėmis siekiama skatinti atsakingą vartojimą, o priėmus sprendimą teikti paraišką paskolai gauti, įsivardinti aiškų tikslą. „Skolinantis, kaip ir perkant bet kokias prekes ar paslaugas, svarbiausia įvertinti situaciją. Tikimės, kad ši kampanija padės pamatus formuojant kitokį įvaizdį apie skolinimąsi svarbiems poreikiams bei prisidės prie vyraujančios stigmos ir gėdos jausmo mažinimo“, – priduria įmonės vadovė.
Bendrovė „Apranga“ kampaniją šiemet vykdė Vilniuje ir Rygoje: abiejuose miestuose buvo po 1200 skėčių, skirtų miestiečiams ir svečiams. „Skatiname žmones būti draugiškais ir pasinaudojus skėčiais grąžinti juos į stoteles, nebūtinai tą pačią dieną ar iš karto, tiesiog norime, kad skėčių visada būtų, jei prapliuptų lietus“, – pasakoja bendrovės rinkodaros vadovė Agnė Brukštaitė-Fominienė.