2018-aisiais bent kartą šviežius maisto produktus ar gaminius internetu įsigijusių lietuvių skaičius išaugo 3 procentiniais punktais ir pasiekė 15 proc., rodo „DPD Group“ užsakyto tyrimo duomenys. Tuo tarpu 12 proc. gyventojų taip apsipirko bent kartą per mėnesį. Šis rodiklis ypatingai išauga tarp „užkietėjusių“ internetinių pirkėjų (internete apsiperkančių daugiau nei 10 kartų per metus) – iš jų 29 proc. maistą perka internetu.

Tikėtina, kad maisto prekes ar gėrimus perkančiųjų internete skaičius ir toliau didės – stebimas augimas ir dabartinės rinkos tendencijos sulėtėjimo šioje srityje nerodo. Tai pastebi ir „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius. Jo teigimu, lietuviai vis dažniau domisi galimybėms maistą užsisakyti neiškeliant kojos iš namų, o parduotuvės ir kavinės stengiasi prisitaikyti.
„Elektroninei prekybai plečiantis, internetas nebėra vieta, kurioje galima įsigyti tik mobiliųjų telefonų ar kompiuterių. Reaguodamos į e. prekybos populiarėjimą, fizinės maisto prekių parduotuvės ar restoranai, siekdami sudominti klientus internetu siūlo įsigyti ne tik ką tik pagamintus patiekalus, bet ir maisto produktus ar gėrimus. Gyventojai į tai šiuo metu žiūri labai palankiai – tą rodo ne tik apklausos duomenys, bet ir auganti paslaugų pasiūla, todėl šios prekybos kategorijos augimas neturėtų stebinti“, – teigia „DPD Lietuva“ ekspertas.

Lenkiame latvius ir estus

Pastarųjų metų tendencijos šioje srityje leidžia Lietuvai beveik pasiekti Europos vidurkį ir gerokai išsiskirti iš kitų dviejų Baltijos valstybių. 2018-aisiais Europoje vidutiniškai 16 proc. gyventojų bent kartą užsisakė maisto produktus ar gėrimus internetu, tuo tarpu kaimyninėje Latvijoje šis skaičius tesiekė 8 proc., o Estijoje – 10 proc.

Lietuvos gyventojų susidomėjimą tokia maisto įsigijimo galimybe galima aiškinti keliais požiūriais. Vienas jų – lietuvių noras nuolatos išbandyti naujus produktus ar paslaugas. Kita vertus, prie to prisidėjo ir lietuviško verslo imlumas – mūsų šalyje šią paslaugą teikti pradėjo ne tik užsienio, bet ir Lietuvos įmonės“, – pastebi G. Bilevičius.

Populiariausi – karšti patiekalai

Atliktas tyrimas rodo, kad 64 proc. internetu maistą perkančių lietuvių bent kartą per mėnesį užsisako karštus, jau paruoštus vartoti gaminius, o daržoves, vaisius ar kitus maisto produktus – 63 proc. Paruošto vartojimui maisto kategorijoje stebimas ir didžiausias augimas – 11 procentinių punktų, o maisto produktų pirkimas populiariausias tarp daugiausiai internete perkančių gyventojų ir ten siekia net 77 proc.

„Jau paruošti patiekalai – patogus pasirinkimas skubantiems ar gaminti nenorintiems gyventojams. Tai, kad šiandien daugelis gyvena vis greitesniu tempu rodo ir auganti šios paslaugos paklausa. Maisto produktų populiarumą tarp „užkietėjusių“ pirkėjų galima paaiškinti jų apsipirkimo įpročiais – jie įprato viską įsigyti internetu, todėl esant galimybei tą daro ir planuodami vakarienę ar nusprendę produktais pasirūpinti ilgesniam laikui“, – sako G. Bilevičius.

Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2018 m. gegužės–birželio mėnesiais apklausti 24,328 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausti 805 asmenys.