Birželio 15–21 dienomis vyks vienas didžiausių ir svarbiausių reklamos festivalių „Kanų liūtai“, dar kitaip vadinamas reklamos „Oskarais“. Šiais metais lietuviai kandidatuoja su viena kampanija, kurią pateikė dviejose kategorijose: dizaino (angl. design) ir pramonės amatai (angl. industry craft). Abi kategorijos priklauso amatų (angl. craft) grupei, kuri daugiausia dėmesio skiria meistriškumui, įgūdžiams, talentui, nuojautai ir idėjoms, galinčioms perteikti ir įgyvendinti kūrybinę idėją.
„Not Perfect Vilnius“ kūrybinė agentūra, jau ne vienus metus garsinanti mūsų šalies vardą tarptautiniuose apdovanojimuose, siekia tarptautinio įvertinimo su kampanija „Paskolinė“. Tai Pakruojo dvaro spirito varyklos rinkodaros projektas, konceptualiai pasakojantis Eligijaus Masiulio skandalo istoriją ir korupcijos bylos pabaigą, o pats produkto pavadinimas „Paskolinė“ – žodžių žaismas tarp gėrimo tipo ir žodžio „paskola“. Politinės korupcijos bylos kulminaciją atspindi dėžutė, talpinanti 90 tūkst. eurų, kurios priekinėje etiketėje matomi grotuoti langai ir raštelis – sutarties šablonas.
Šis projektas gegužės mėn. jau buvo apdovanotas kaip efektyviausia, mažo biudžeto, produkto / paslaugos įvedimo į rinką kampanija „Password 2024“ apdovanojimuose ir dabar siekia tarptautinio pripažinimo „Kanų liūtų“ festivalyje. „Paskolinė“ – tai žaibiško reagavimo į naujienas ir kūrybiškas jų pateikimo rezultatas. Ši kampanija lėmė ne tik puikius rezultatus klientui, nes visa pirminė produkto partija buvo išparduota beveik per vieną dieną, bet ir laimėjo vietą žmonių, neabejingų teisingumui, širdyse. Todėl toliau bandome viešinti šį projektą, dalyvaudami „Kanų liūtuose“, ir parodyti lietuvių kūrybiškumą visam pasauliui“, – teigė Paulius Senūta, „Not Perfect Vilnius“ valdybos pirmininkas.
Ko reikia norint laimėti?
Lietuvių bandymą „Kanų liūtų“ festivalyje įvertino ir Tedas Limas, buvęs „Dentsu Asia-Pacific“ regiono kūrybos vadovas, „Leo Burnett Singapore“ vyriausiasis kūrybos vadovas ir DDB vykdomasis kūrybos direktorius, kūręs inovatyvius rinkodaros sprendimus tokiems pasauliniams prekių ženklams kaip „Toyota“, „Coca-Cola“, IKEA, BMW, „Dulux“, „Prudential“, „Adidas“, „Samsung“ ir „Singapore Airlines“.
Pasak T. Limo, kad reklaminė kampanija išsiskirtų ir būtų tarp laimėtojų, turi atsakyti visus šiuos klausimus: ar ji išskirtinė? ar projektas turės reikšmės? ar tai išjudins žmones ir verslą? „Jeigu projektas atitinka visus šiuos kriterijus – jis išsiskirs visur, ar tai „Kanų liūtai“, ar „Effie“, ar kiti apdovanojimai. Nors ir jeigu pagal šiuos kriterijus kampanija turėjo laimėti „Kanų liūtą“, tačiau jo negavo, nesvarbu, nes ji jau laimėjo ten, kur tai svarbu, – žmonių širdyse ir protuose bei užsakovų kasose“, – komentavo buvęs „Kanų liūtų“ žiuri prezidentas.
Ekspertas, paklaustas apie tai, ko reikia, kad Lietuvos kūrybinės agentūros būtų pripažintos pasauliniu lygiu, atsakė: „Kurkite projektus, kurie turi reikšmės, priverčia žmones sustoti, žiūrėti ir dalytis. Kurkite tai, kas skatina žmones ir verslą pereiti nuo įsitraukimo prie sandorio. Na, o kampanija „Paskolinė“ atitinka visus minėtus aspektus ir yra kūrybiškumo bei veiksmingumo įrodymas“, – komentavo T. Limas.
Žiuri vertinimas jau netrukus
Festivalio žiuri sprendimai dėl atrinktų kandidatų sąrašo bus priimti jau netrukus ir rezultatus galėsime stebėti nuo birželio 15 d. „Būti tarp finalininkų – itin svarbus ir didelis pasiekimas, kurį gauti pasiseka tik nedidelei daliai kandidatų. Kasmet tik 10 % visų darbų patenka į finalininkų sąrašą ir vos 3 % gauna apdovanojimą. Todėl būti atrinktam iš tūkstančių dalyvių yra labai reikšmingas įvertinimas tiek projektą įgyvendinančiai komandai, tiek mūsų šaliai“, – teigė P. Senūta.
„Not Perfect Vilnius“ kūrybinė agentūra – daugiausia „Kanų liūtų“ festivalyje laimėjusi apdovanojimų Baltijos regione, kurios projektai yra patekę į finalininkų sąrašą net 5 kartus, o 2013 m. agentūra parsivežė bronzinį „liūtą“. Viena iš kampanijų, patekusių tarp finalininkų, „Paskambink Rusijai“, o 2013 m. agentūra parsivežė bronzinį „liūtą“ lauko reklamos kategorijoje už spaudos darbą „Kakta“, skirtą Vilniaus knygų festivaliui. Kūrybinės agentūros vadovas tikisi, kad netolimoje ateityje projektai, tokie kaip „Paskolinė“, atneš Lietuvai tarptautinius apdovanojimus bei pripažinimą.