Susirašinėjančiam klientui sukuriamas įspūdis, kad prakalba patys daiktai – prekė suteikia papildomos informacijos, nukreipia į fizinės parduotuvės vietą, užregistruoja problemą ar net papasakoja ūpą pakeliančią istoriją, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Kauno mokslo ir technologijų parko verslo aktyvinimo programoje „Evolut 4.0“ dalyvaujantis startuolis MB „Colifa“ Lietuvos verslą supažindina su tokią komunikaciją palaikančius tarptautinėse rinkose išpopuliarėjusius automatizuotus susirašinėjimo robotus (angl. Chatbot). Produkto vystytojai sako, kad, remiantis prognozėmis, kitąmet apie 80 proc. verslų skaitmeninėje erdvėje turės įsidiegę pokalbių robotus.
MB „Colifa“ pardavimų koordinatorė Jūratė Tuzinaitė pateikia keletą konkrečių pavyzdžių, kaip kiekvienoje situacijoje veiks robotas ir kokiu būdu pagelbės ir klientams, ir verslams.
„Nukeliaujame į kažkokią įmonę, kaip pavyzdį galime paimti „Autotoja“, kuri prekiauja naujais automobiliais. Ateiname ir sakome – mes sukursime jūsų automobiliui robotą. Atskirai jį suprogramuojame, tada kuriame QR kodą. Šiuo atveju asmuo, priėjęs prie automobilio, galėtų telefonu nusiskenuoti kodą ir taip pradėti bendrauti su robotu. QR kodas reikalingas tam, kad klientas kažkokiu būdu robotą pasiektų.
Nuskenavus kodą, per „Messenger“ programėlę automatiškai atsidaro susirašinėjimas su robotu. Jis pasisveikina, klausia, ką norėtumėte sužinoti, pateikia parinktis: sužinoti daugiau apie automobilį, užsiregistruoti bandomajam važiavimui ir kt. Jei renkasi pastarąjį, tada žmogus palieka savo kontaktus, juos patvirtina, o robotas informaciją perduoda vadybininkui, tarkime, el. paštu ar kitais būdais“, – aiškina ji.
Pasak J. Tuzinaitės, žmonės, įsigiję pakankamai brangų kavos aparatą, namuose gali nuskenuoti ant jo užklijuotą QR kodą ir perskaityti naudojimosi instrukciją, užsisakyti kavos, gauti vadybininko kontaktus.
„Anksčiau galvojome apie „Messenger“ kodą, bet šios vasaros pabaigoje jo nebebus. Pats Chatbotas gali būti susietas su „LinkedIn“, „WhatsApp“ ir kitomis. Mes pasirinkome „Messenger“ (kaip su QR kodu susietą programėlę), nes pasaulyje ji yra populiari. Kartais žmogus netgi neturi „Facebook“, bet naudoja minėtą susirašinėjimo platformą“, – tikina MB „Colifa“ pardavimų koordinatorė.
Lietuviai programinę įrangą siūlo su užsienio partnerių pagalba – pagrindiniai tokių įrankių vystytojai sukuria bazinį produktą, kuris vėliau lietuvių adaptuojamas pagal konkretaus kliento poreikius. Programa apmokoma pagal dažniausiai užduodamus klausimus bei pagrindinius raktažodžius.
„Bene paklausiausia šiuo metu roboto funkcija yra atlikti įvairaus pobūdžio registracijas į seminarus, konkursus, pokalbius, konsultacijas ar kitus renginius. Robotas registruoja aktualią informaciją įmonės darbuotojams: kas yra dominantys produktai ar paslaugos, kokie klientų nurodomi kontaktiniai duomenys. Visa tai reikalinga tam, kad įmonės darbuotojui beliktų pratęsti komunikaciją trumpinant informacijos rinkimo laiką“, – pastebi E. Čiurlionė.
Chatbotas gali veikti visomis pasaulio kalbomis. Tad jei įmonės klientai yra skirtingų tautybių, kompanija galės pasirinkti, kad būtų įdiegta daugiau kalbų, kadangi nėra jokių apribojimų.
Robotas pats susirado darbą
„Colifa“ roboto vystytojai įsitikinę – verslams tokie susirašinėjantys bei komunikuojantys daiktai gerokai palengvintų ne tik darbuotojų kasdienybę, bet ir padidintų klientų pasitenkinimą. Startuolio siūlomą robotą bendrauti su klientais įtraukę „Toyota“ ir „Lexus“ automobilių gamintojų atstovai Lietuvoje UAB „Autotoja“, Kauno technologijos universitetas ir kitos organizacijos vertina programos greitį ir patogumą.
UAB „Autotoja“ pardavimų vadovas Tomas Noreika įsitikinęs, kad robotas ne tik sutaupo kliento laiką, bet ir sukuria įtraukesnę patirtį, nei užklausos el. paštu ar pokalbis telefonu.
„Šiandien, gyvendami informacijos pertekliuje, esame įpratę atsakymus gauti greitai, kitu atveju mums tiesiog dingsta susidomėjimas. Taigi patraukti ir išlaikyti kliento dėmesį darosi vis sudėtingiau. Pasvarstę nusprendėme, kad Chatbotas – puikus būdas nebylią automobilių ekspoziciją paversti interaktyvia priemone. Tokiu būdu potencialus pirkėjas, pastebėjęs sudominusį modelį, nebegaišta laiko ieškodamas informacijos, o nusiskenavęs QR kodą iš roboto iškart gauna atsakymus į dominančius klausimus“, – sako T. Noreika.
Be to, anot J. Tuzinaitės, Chatbotas gali pakeisti ir lankstinukus: „Pavyzdžiui, kai vyksta parodos, įmonės prisigamina labai daug skrajučių ir dalija žmonėms, kurie vėliau jas išmeta. Vietoje to įmonei sukuriamas QR kodas – klientui nuskenavus kodą – bus apsikeista kontaktais.