Užsakyti galima bet ką iš bet kur
Šio startuolio idėja paprasta: jei jums reikia ką nors nusipirkti, bet patys negalite ar tiesiog tingite eiti į parduotuvę, galite pateikti užklausą „Ziticity“, nurodydami, kokią prekę norite įsigyti. Galite arba nurodyti, kokioje parduotuvėje tą prekę galima rasti, arba tiesiog pažymėti apytikslę jos kainą ir palikti jos paiešką „Ziticity“. Vienintelis reikalavimas – kad prekės būtų iš tokių parduotuvių, kuriose galima atsiskaityti kortele.
Šiuo metu prekes vartotojams užsakinėja patys „Ziticity“ įkūrėjai, jiems talkinantys draugai ir keliolika pirmųjų užsiregistravusių „ziterių“. Startuolio įkūrėjai tikisi, kad ateityje jis veiks panašiai kaip „Uber“: norintys užsidirbti papildomų pajamų galės užsiregistruoti sistemoje ir pristatyti žmonėms kokiu tik nori transportu: automobiliu, motoroleriu, dviračiu ar eidami pėsčiomis.
„Svarstėme kelis verslo modelius ir nusprendėme, kad jeigu kurjeriai turėtų dar ir mokėjimo korteles, vartotojai galėtų užsisakyti praktiškai „bet ką iš bet kur“, nes kurjeris tiesiog atvykęs į parduotuvę nupirktų reikiamą daiktą, o mums nereikėtų susitarimų su prekybininkais. Nors daug kas atkalbinėjo, nusprendėme, kad verta šią idėją ištestuoti rinkoje. Taigi nuo gruodžio 9 d. jau yra veikiame savaitgaliais ir vykdome realius užsakymus“, – pasakojo vienas iš „Ziticity“ įkūrėjų Vytautas Noreika.
„Kai vykdomas užsakymas, parodome apytikslę kainą, kuri gali skirtis ne daugiau nei 30 proc. Atitinkamai kliento kortelėje turi būti pakankama suma pinigų, kuri yra rezervuojama „Ziticity“. Tada „ziteris“, kaip bet kuris kitas pirkėjas, kliento vardu eina į parduotuvę ir apsiperka“, – aiškino L. Noreika.
„Ziticity“ siūlomos paslaugos kaina susideda iš dviejų dalių: 3,99 eurų fiksuoto pristatymo mokesčio ir 9,99 proc. aptarnavimo mokesčio nuo perkamų prekių bendros vertės. „Prognozavome, kad vidutinis užsakymas bus apie 20 eurų ir, panašu, kad pataikėme. Užsisakius prekių už 20 eurų su atvežimu kainuos 25.98 eurų“, – skaičiavo V. Noreika.
Netikėčiausias prašymas – benzino kanistras
Šiuo metu „Ziticity“ veikia tik savaitgaliais nuo 10 iki 20 val. „Programėlę jau atsisiuntė 3000 žmonių, įvykdėme beveik 100 užsakymų. Pageidavimai patys įvairiausi – žaidimų kompiuteris „Xbox“, alkoholiniai gėrimai, maistas ir užkandžiai, vaistai nuo pagirių, prezervatyvai, kačių ir šunų ėdalas, tortai ir ledai. Iš įdomesnių užsakymų buvo eglutės stovas ir kanistras A95 benzino. Nesitikėjome tokio susidomėjimo!“, – džiaugėsi V. Noreika.
Prašymas atvežti benzino kol kas buvo įsimintiniausias „Ziticity“ istorijoje. Iš pradžių startuolio įkūrėjai net svarstė, kad gal kažkas čia bando tokiu būdu pokštauti, tačiau matydami, kad pinigai jau pervesti, o ir klientas anksčiau iš jų jau buvo pirkęs maisto, suskubo pirkti pirmiausia kanistro, o paskui jį pripildyti benzino ir vežti klientui. Galiausiai viskas pavyko – pora minučių greičiau nei per žadėtą valandą.
„Taip pat nestandartinis buvo prašymas nupirkti žaidimą „Xbox“, kurį žmogus, pats gulintis ligoninėje, labai norėjo padovanoti draugui. Įgyvendinome tai per mažiau nei valandą. Kitą kartą moteriai teko ieškoti eglutės stovo, kai jų mieste labai trūko. Ji susirado „Senukų“ puslapyje, koks jai reikalingas, atsiuntė telefono ekrano nuotrauką, tad važiavome jo ieškoti“, – pasakojo L. Noreika.
Ieško būdų pritraukti norinčius užsidirbti
Pasak V. Noreikos, dabar „Ziticity“ opiausias rūpestis – pakviesti daugiau žmonių, kurie norėtų užsidirbti papildomai laisvu laiku padirbėdami „ziteriais“. Tokiu atveju užsakymų būtų galima priimti daugiau ir veiklą vykdyti ne tik savaitgaliais – startuolio įkūrėjai tikisi, kad prie to pavyks pereiti maždaug po mėnesio.
„Mūsų privalumas tas, kad galima dirbti sau patogiu laiku, tad tai gali būti patrauklu net norintiems užsidirbti studentams ar moksleiviams. Viena vertus, klientams pasiūlome paslaugą, bet tuo pačiu ir didiname jaunimo užimtumą“, – kalbėjo jis.
V. Noreika tikina, kad kol kas problemų dėl to, kad prekių jie nespėtų pristatyti laiku, nekyla: „Vienas iš mūsų platformos privalumų klientams yra tas, kad visas „ziterio“ dėmesys yra tik to kliento užsakymui. Kitos platformos bando taupyti kliento laiko sąskaita ir apkrauna kurjerį 2-3 užsakymais vienu metu. Naudodamasis „Ziticity“ klientas gali būti užtikrintas, kad gaus greičiausią kokį tik įmanomą prekių pristatymą mieste, bet kokiomis eismo sąlygomis. „Ziticity“ gimė iš noro taupyti miestiečių laiką – „ziteriai“ supranta kliento laiko vertę, todėl iškart susisiekia su klientu, jeigu mato, kad nepavyks pristatyti prekių per valandą. Šiuo metu vidutinis užsakymo įvykdymo laikas yra 38 minutės“.
Tikisi, kad taps įprastu apsipirkimo būdu
V. Noreika pasakoja, kad mintis įkurti tokį startuolį kilo stebint globalias tendencijas, formuojančias ateities komerciją.
„Visų pirma, formuojasi „on-demand“ ekonomika – vis dažniau norime dalykų čia ir dabar. Internetas ir mobiliosios technologijos leidžia mums informaciją ir paslaugas pasiekti bet kada, kai tik norime: galime, pavyzdžiui, nusipirkti skrydžio bilietą, parsisiųsti knygą ir pan. Tuo tarpu prekės kaip fiziniai daiktai vis dar juda lėtai. Pavyzdžiui, jūs perkate internetu kvepalus ir laukiate kelias dienas, kol jie nukeliaus iš sandėlio į siuntų skirstymo terminalą, po to atvažiuos iki jūsų. Ir, žinoma, kurjeris paskambins, kad jau laukia prie durų kaip tik tada, kai esate darbe. O galbūt tie kvepalai yra parduotuvėje už 2 km nuo jūsų namo ir galėtų būti pristatyti per pusvalandį“, – sumanymą aiškina V. Noreika.
„Antra ryški tendencija yra pakankamai paplitusi dalijimosi ekonomika, kurioje dalyvauja vis daugiau žmonių: pavežėjimo, namų tvarkymo, šunų vedžiojimo ir t.t. Vieni nori savo laiką panaudoti produktyviai gaudami papildomų pajamų, kiti, priešingai, yra pasirengę sumokėti, kad sutaupytų laiko. Taip atsiranda erdvė mainams. Esame tikri, kad po kokių 5 metų greitas (iki valandos) prekių pristatymas bus toks pat įprastas, kaip ir pavežėjimo paslaugos. Ir mes norėjome tai padaryti pirmieji Lietuvoje, o vėliau ir kitose šalyse“, – sako jis, neslėpdamas, kad panašių startuolių jau yra JAV ir Ispanijoje.
„Ziticity“ įkūrėjai visą veiklą finansuoja savo lėšomis. „Startuolis jau nuo pirmųjų užsakymų neša pelną, kurį investuojame atgal į rinkodarą ir augimą. Šios krypties laikysimės ir toliau artimiausius 1,5-2 metus. Turime visokių idėjų, kaip „Ziticity“ gali būtų dar naudingesnė miestui. Pavyzdžiui mes galime būti papildomas pardavimų kanalas parduotuvėms, kuriose įprastai pirkėjai perka tik fiziškai apsilankę“, – svarstė V. Noreika, neatmesdamas galimybės kitais metais pritraukti ir rizikos kapitalą.