66,5 proc. Lietuvos gyventojų kasdien vartoja bent po vieną maisto papildą, o daugiau nei dešimtadalis juos naudoja energijai padidinti sportuojant. Dalindamasi tokia statistika, Lietuvos antidopingo agentūros direktorė Rūta Banytė sako – šie duomenys išties verčia nerimauti.

Anot jos, nors šalyje maisto papildus reglamentuoja maisto teisės aktai, nėra nacionalinių bandymų programų ar šių produktų ženklinimo, kurie sumažintų riziką sportininkams. Todėl, R. Banytės teigimu, Lietuvos antidopingo agentūra finansuojama UNESCO prieš dopingą sporte fondo ėmėsi socialinės reklaminės kampanijos.

„Lietuvos aukšto meistriškumo sportininkai gauna pakankamai informacijos apie maisto papildų riziką kartu su antidopingo mokymo programomis. Tačiau sportuojantys mėgėjiškai neturi daug žinių šioje srityje, jie labiau pažeidžiami dėl agresyvios šių produktų rinkodaros. Žmonės, kurie renkasi naudoti sporto papildus, retai pasidomi pastarųjų sudėtimi, poveikiu organizmui, bendrais kokybės rodikliais. Šie produktai perkami pagal draugų rekomendacijas, nepatikimuose prekybos taškuose ar internete. Taip dažnai net nenutuokiama, kad galbūt vartojami papildai turi uždraustų medžiagų, kurios gali būti kenksmingos sveikatai“, – akcentuoja R. Banytė.

Todėl, anot jos, repo ritmu sporto salėje skambantys ironiški „Ramo Kilogramo“ perspėjimai visus sportininkus mėgėjus turėtų paraginti suklusti.

„Mes kviečiame vadovautis protu ir neužleisti raumenims vietos priimant svarbius sprendimus, galinčius padaryti įtaką sveikatai. Maisto papildai yra produktai, kurių sudėtyje apstu koncentruotų maistinių ar kitų fiziologinį poveikį turinčių medžiagų. Tačiau jie – tik priedas. Šie produktai maisto pakeisti negali, todėl verčiau sportuokime virtuvėje derindami kokybiškus produktus, o ne parduotuvėje rinkdamiesi papildus“, – antrina Lietuvos antidopingo agentūros švietimo vadybininkė Dalia Motėjūnaitė.

Rimtos rizikos – ironiškais pamąstymais

Ritmingą ir aktoriaus A. Bružo personažo repuojamas eilutes skatinančią kartoti reklaminę kampaniją kūrė bei įgyvendino kūrybinė integruotos komunikacijos agentūra „INK agency“.

Jos kūrybos vadovė Rūta Vaitkevičiūtė teigia – pasirinkta drąsi žinutė reikalavo ir pastarąją tinkamai atliepiančio idėjos išpildymo. Todėl buvo nuspręsta sukurti skambų manifestą sportuojantiems, kuris priverstų susimąstyti, apie ką sportas yra iš tiesų. O repo žanras, anot R. Vaitkevičiūtės, labai dėkinga priemonė norit edukuoti auditoriją.

„Jis leidžia ir šiek tiek pamoralizuoti sportuojantiems suprantama kalba, ir geriau priimti žinutę. Pagrindinio klipo herojaus įkūnijimui pasirinkome legendinį „Ramą Kilogramą“. Aktorius A. Bružas jį jau puikiai įvaldęs, moka sukurti nuotaikingą ir ironišką nuotaiką. Beliko pastarąją tik sudėti į smagaus repo eilutes bei visa tai papildyti didaktiškais pamąstymais bei patarimais. Nors ši tema nėra linksma, tokiu būdu norėjome pasiekti kampanijos tikslinę auditoriją ir įgyvendinti svarbiausią projekto misiją. O ji kviečia pasidomėti sporto papildų galima žala, atkreipti dėmesį į jų vartojimą, iškelti klausimą, ar šių produktų, galinčių padaryti žalos sveikatai, tikrai reikia“, – kalba „INK agency“ kūrybos vadovė.