„Fabulos“ apyvarta pakilo 15 proc. iki 4,5 mln. eurų, tiesioginės pajamos (bendrasis pelnas) 23 proc. iki 2,7 mln. eurų, grynasis pelnas 17 proc. iki 317 tūkst. eurų. Agentūroje dirba 45 darbuotojai, kurių vidutinis darbo užmokestis balandį siekė 3252 eurus.
„Publicum“ pardavimai 2023 m. liko stabilūs – 4,3 mln. eurų, tiesioginės pajamos ir grynasis pelnas padidėjo 9 proc., atitinkamai iki 2,65 mln. ir 829 tūkst. eurų. „Publicum“ pelnas sudaro daugiau kaip trečdalį visų TOP10 ryšių su visuomene agentūrų pelno. Įmonė taip pat moka didžiausius rinkoje atlyginimus savo 23 darbuotojams. Vidutinis darbo užmokestis balandį viršijo 4645 eurus.
Agentūros „coagency“ pardavimai kilo 18 proc. iki 4,1 mln. eurų, tiesioginės 1,3 mln. eurų pajamos išliko stabilios, o grynasis pelnas sumažėjo 22 proc. iki 221 tūkst. eurų. Agentūroje dirba 21 darbuotojas, kurių vidutinis darbo užmokestis balandį siekė 2898 eurus.
Pelnas sumažėjo ir agentūroms „Idea Prima“ (minus 31 proc., 119 tūkst. eurų) bei „Integrity“ (minus 2 proc., 236 tūkst. eurų).
Didžiausią apyvartos ir tiesioginių pajamų augimą rinkoje pademonstravo „Headline Agency“ – atitinkamai 52 proc. iki 1,8 mln. ir 39 proc. iki 208 tūkst. eurų.
Pelno eilutėje pasižymėjo „Bosanova“, po nuostolingos veiklos pasiekusi 63 tūkst. eurų grynąjį pelną.
„Publicum“ valdybos pirmininkas Ričardas Jarmalavičius prognozuoja, kad ir šiemet komunikacijos rinkoje išliks panašios tendencijos – paslaugų poreikis tik kils, didžiųjų agentūrų apyvartos toliau šiek tiek augs, o daugumos rinkos dalyvių pelningumai mažės.
„Ekonominių iššūkių akivaizdoje laimės sugebantys pasiūlyti komunikaciją, kuri ne gražius paveikslėlius paišo, o padeda siekti konkrečių verslo tikslų“, – M360 sakė „Publicum“ vadovas.
„2023 m. „Fabulai“ buvo pergalių metai. Tai rodo ne tik finansiniai rezultatai, bet ir gausus apdovanojimų derlius Lietuvoje ir tarptautinėse arenose. Pernai pelnėme apie 40 apdovanojimų, tarp jų „Sabre Awards“, „ADC Europe“, „Password“ ir „PR Impact Awards“ ir daugelyje kitų. Net du kartus buvome įvardinti geriausia Lietuvos agentūra - „Baltic Best“ reitinge ir „Mi:t&Links“ apdovanojimuose.
Mūsų komanda yra kaip niekada galinga ir mes nesiruošiame sustoti. Žvelgiant į praėjusius ir ateinančius metus, drąsiai galiu teigti, kad sukūrėme sėkmingiausią „single agency“ agentūrą Lietuvoje, kurioje atskiros praktikos gerai veikia ir integruotai, ir kaip atskiri vienetai. Džiaugiamės, kad tai mato mūsų konkurentai ir seka paskui“, – kalbėjo Raminta Rimkienė, „Fabula Rud Pedersen Group“ direktorė ir partnerė.
„Nors pernai šalies ekonomika nežymiai susitraukė, agentūrai pavyko išlaikyti stabilius plėtros tempus. Tai lėmė nuosekliai įgyvendinama strategija – teikiant visas komunikacijos paslaugas iš vienų rankų būti išmatuojamus pokyčius kuriančia partnere, padedančia įmonėms siekti verslo tikslų. Įgyvendindami šią strategiją, pernai dar labiau išplėtėme tiek konsultacijų, tiek specializuotų paslaugų – renginių, ryšių su žiniasklaida, skaitmeninės komunikacijos, vizualinės kūrybos – pardavimus, sėkmingai įgyvendinome ne vieną pripažinimo sulaukusią integruotą kampaniją“, – sako „Idea prima“ direktorius Paulius Tamulionis.
Agentūros „Adverum“ vyr. partnerės Ievos Naujalytės teigimu, geresnius įmonės rezultatus nulėmė organizaciniai pokyčiai, kai pradėta daugiau teikti aukštos pridėtinės vertės konsultacinių paslaugų. Prie geresnių rezultatų prisidėjo komunikacijos paslaugų teikimas užsienio rinkose – Europoje, JAV, Azijoje.
„Mes, kaip agentūra, niekada nesifokusavome į pardavimo pajamų auginimą. Ir šiuo metu neturime tikslo būti šalia pačių didžiausių. Siekiame savo klientams būti strateginiais komunikacijos konsultantais, kurie mažiausiomis sąnaudomis padeda išspręsti ryšių su visuomene, įvaizdžio, reputacijos, asmeninio ir darbdavio prekių ženklo kūrimo bei auginimo klausimus. Veiklos efektyvumas – vienas kertinių kriterijų, kuriuo vadovaujamės tiek dirbdami patys, tiek su savo klientais bei partneriais“, – teigė I. Naujalytė.