Reprezentaciniame kampanijos filmuke vaizduojamas mokslininkas-koloristas, bandantis atrasti karščiausią šio sezono rožinės spalvos atspalvį, kuris patiktų tūkstančiams dekoratorių visame pasaulyje. Ilgai maišęs spalvas, niekaip neatranda geriausio varianto, kol galiausiai... pamato pietus ant savo kolegės Gintarės stalo ir akimirksniu supranta, kad būtent šaltibarščių rožinė ir bus „naujoji KARŠTA, t. y., ŠALTA šio sezono rožinė“.
Toliau jis kuria kitas netikėtas Lietuvos įkvėptas spalvas, tokias kaip „Baltijos jūros mėlyna“ (Baltic blue), „Miško žalia“ (Forest green), „Ruginės duonos juoda“ (Black rye bread), „Gintarų geltona“ (Amber yellow) ir kt.
Morkvėnas: minimalūs resursai, o rezultatas – kokybiškas ir efektyvus
Kaip teigiama „Keliauk Lietuvoje“ pranešime žiniasklaidai, pandemijai po tuputį slopstant Lietuva turi būti labai ryški, kad būtų matoma pasaulyje. Metaforiška, kad naują komunikacijos kryptį nacionalinė turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“ pradėjo būtent spalvų kampanija, kurios epicentre – ryškiai rožinė, vasarą simbolizuojanti šaltibarščių spalva. Ši kampanija skatins patirti Lietuvą per spalvas – šalta rožinė reprezentuos gastronomines patirtis, gili miško žalia – gamtos turizmą, ruginės duonos ruda – amatus. Iš viso vystoma septynių spalvų koncepcija, kuri bus naudojama ne tik kampanijos metu, bet ir ateityje.
„Jau dabar matome, kad šis sprendimas pasiteisino. Kampaniją „Discover the colours you never knew existed“ aprašęs leidinys „Adweek“ yra centrinis reklamos ir rinkodaros industrijos portalas, turintis per 6 mln. skaitytojų, o pati kampanija šiuo metu yra populiariausių leidinio naujienų penketuke. Tai labai svarbus profesinis įvertinimas iš industrijos profesionalų, rodantis, kad dirbame teisinga linkme. Kampanijos idėja gimė įstaigos viduje ir buvo įgyvendinta minimaliomis išlaidomis, tad kalbame ne tik apie jos kokybę, bet ir efektyvumą“, – teigia „Keliauk Lietuvoje“ direktorius Dalius Morkvėnas.
Šį mėnesį „Keliauk Lietuvoje“ siūlomais turizmo produktais domėjosi ir tarptautinė naujienų agentūra „Reuters“ – pastaroji visam pasauliui pristatė šaltibarščių žemėlapį.
„Mums, kaip nacionalinei turizmo skatinimo agentūrai, tokių žiniasklaidos priemonių dėmesys reiškia galimybę pasiekti potencialius turistus visame pasaulyje ir prisidėti prie turizmo sektoriaus atsigavimo. Šiuo metu konkuruojama dėl kiekvieno keliautojo, tad net pati kukliausia publikacija yra žingsnis link keliautojo norų sąrašo. Siekiant, kad Lietuva būtų patraukli kelionių kryptis šią vasarą, turime nuolat priminti apie save, todėl tikrai džiaugiamės matydami susidomėjimą lietuviškais turizmo produktais ir pasauliniuose leidiniuose šmėžuojantį Lietuvos vardą“, – sako D. Morkvėnas.
Nacionalinė turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“ taip pat šiek tiek pakoregavo Vilniaus oro uosto įvaizdį, atvykimo salėje grindis išklijavę milžinišku „rožiniu šaltibarščių kilimu“, kuris, kaip tikisi komanda, galėtų būti vertas pasidalinimo „Instagram“ tinkle, žinoma, užsieniečių ar keliaujančių lietuvių asmenukėse.
Visi rinkodariniai sprendimai veda į šaltibarščius
„Lietuvos paštas“ netgi sukūrė specialų pašto ženklą „Kulinarinis paveldas. Šaltibarščiai“, ant kurio patalpino šio vasariško patiekalo atvaizdą, o savitarnos terminalas „LP Express“ Antakalnio rajone, atvirukai ir maišeliai buvo papuošti šaltibarščių vandenyno piešiniu, kurį sukūrė lietuvių menininkas, dalyvavęs „Lietuvos pašto“ projekte „Nepriklausomi“.
Apie šio projekto gimimą ir jo sėkmę plačiau pasakoja „Lietuvos pašto“ korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė.
„Projektas „Nepriklausomi“, kurio metu nepriklausomoje Lietuvoje gimusius menininkus kvietėme kurti Lietuvos nepriklausomybės 30-mečio tema, iš tiesų yra unikalus. Pagrindinis jo tikslas ir buvo išsiskirti, o kartu didinti „LP Express“ prekės ženklo žinomumą bei skatinti naudojimąsi siuntų terminalais.
Panašų projektą turėjome ir pernai – terminalus puošėme žinomų menininkų kurtais darbais aplinkosaugine tema. Projektas buvo labai sėkmingas: vartotojų įsitraukimas buvo didelis, o siuntų kiekiai papuoštuose terminaluose, lyginant su kitais tų miestų terminalais, padidėjo apie 28 proc. Šių metų projekto rezultatus dar anksti vertinti – projektas tik įsibėgėja, papuoštas tik pirmasis terminalas, priešaky dar 3, bet akivaizdu, kad jie bus pranokę visus planuotus ir net įsivaizduojamus lūkesčius.
Šaltibarščių vandenynu papuoštas terminalas jau dabar yra žvaigždė, Antakalnio rajono traukos objektas, prie kurio privalu nusifotografuoti“, – teigia ji ir priduria, kad daugelis veiksmų, susijusių su lietuviškosios vasaros sriubos atvaizdavimu, yra visiškai atsitiktiniai.
Organizuodami konkursą „Nepriklausomi“ nežinojome, kad vienas iš menininkų pateiktų darbų bus šaltibarščių vandenynas ir kad būtent šis darbas sulauks tokio visuomenės palaikymo. Visuomenės balsai ir lėmė, kad šis kūrinys nugultų ant vieno didžiausių „LP Express“ siuntų terminalų“, – prisimena V. Budrienė.
„Lietuvos pašto“ korporatyvinių reikalų departamento vadovė sako neturėjusi ambicijų su komandos kūrybiniais sprendimais nuskabėti užsienyje, nes visgi „Lietuvos paštas“ taikosi į Lietuvos rinką, tačiau labai džiaugiasi sulauktu dėmesiu iš pasaulinio reklamos naujienų portalo.
Budrienė: šaltibarščiuose užpatentuota žvaigždės sėkmė
Ji pasakoja šalies kulinariniam paveldui skirto pašto ženklo atsiradimo istoriją, praėjus savaitei po „LP Express“ siuntų terminalo dekoracijos.
„Savaite vėliau išleistas kulinariniam Lietuvos paveldui skirtas pašto ženklas, kuriame vaizduojami šaltibarščiai, buvo suplanuotas jau prieš metus. Tuo metu net neturėjome minčių apie šaltibarščiais papuoštą siuntų terminalą, tačiau labai džiaugiamės šiuo sutapimu – vasarą pradėjome ryškiai, išskirtinai ir tuo, kas taip artima kiekvienam lietuviui.
Nacionalinės turizmo skatinimo agentūros veiksmai – šaltibarščių žemėlapis, specialus lipdukas Vilniaus oro uoste – irgi visiškas sutapimas, tačiau labai skaniai sueinantis į vieną komunikacijos liniją, veiksmai vienas kitą puikiai papildo ir išskiria Lietuvą iš visų kitų šalių. Šaltibarščiai jau ir taip viena mėgstamiausių lietuvių sriubų, tai po šios vasaros taps ir neatsiejama Lietuvos identiteto dalimi“, – neabejoja pašnekovė ir teigia vienareikšmiškai besidžiaugianti, kad „Lietuvos paštui“ taip puikiai pavyko prisidėti prie Lietuvą pasaulyje garsinančios kampanijos. Ji neslepia, kad jaučiasi kartu su komanda išpildžiusi tikslus 100 proc. ir gal net daugiau.
Kaip teigia moteris, pašto ženklas savo populiarumu taip pat neatsilieka nuo „LP Express“ siuntų terminalo, prie kurio dažnas praeivis nusifotografuoja ir įsikelia į savo socialinius tinklus. Ji užsimena ir apie tai, kuo „Lietuvos paštas“ planuoja nustebinti netolimoje ateityje: „Netrukus pasirodys ir specialus gifas „saltibarsciai“, kuris leis linkėjimus siųsti ne tik fiziniais laiškais, bet ir socialinių tinklų erdvėje („Facebook“, „Instagram“). Neabejojame, tai sulauks dar daugiau visuomenės įsitraukimo“.
V. Budrienės nuomone, šaltibarščiuose „tarsi užpatentuota reklamos žvaigždės sėkmė“ dėl patrauklaus jų vaizdo ir ypatingo populiarumo tarp lietuvių vasaros metu. O naująją nacionalinės turizmo skatinimo agentūros kampaniją vertina išskirtinai sėkminga ir sulauksiančią ilgalaikius atgarsius ne vien Lietuvoje, bet ir už jos ribų.
Dar praėjusiais metais keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas filmukas apie Lietuvą „Facebook“ tinkle keliavo kaip virusas su grotažyme „šaltibarščiai“. Anot Lietuvą pasaulyje garsinančio kūrėjo, būtent šaltibarščiai geriausiai reprezentuoja mūsų šalį, nes nieko panašaus į juos kituose pasaulio kraštuose nėra matęs.
Šiandien tradicinės lietuvių rožinės sriubos atvaizdas puošia ir šalies suvenyrus, kuriuos galima įsigyti turistinėse parduotuvėse: tai kojinės, marškinėliai, maudymosi kostiumėliai, džemperiai, telefonų dėklai, suknelės.