Renginys visai Lietuvai ir visokiam verslui
D. Baltrušaitis prisiminė, kad Lietuvos verslo forumas gimė pandemijos metu, 2020-ais metais, kai paskelbus karantiną visi jautėsi pasimetę ir nežinojo, kas bus toliau, nepriklausomai nuo to, kas jie ar kur gyventų.
„Tada mes per pusantro mėnesio sukūrėme pirmąjį Lietuvos verslo forumą, kur tiesiog pakvietėme visus susijungti, tuo metu, aišku, nuotoliu ir padiskutuoti, ką dabar yra įmanoma padaryti. Tame pirmajame nuotoliniame renginyje turėjome apie 3 tūkstančius dalyvių ir jis buvo labai pozityviai sutiktas. Tad nors iš pradžių manėme, kad tai bus tiesiog vienkartinis renginys, paskui pasitarę su dalyviais nusprendėme jį rengti ir kitais metais, vėliau – dar kitais. Tad šio renginio istorija yra unikali“, – kalbėjo jis.
„Kitas dalykas, kuriuo man šis renginys atrodo unikalus – nesu tikras, ar yra kitas renginys, kurio dalis būtų tiesiog transliuojama nemokamai ir šiuo atveju mums tai padeda padaryti Delfi. Taip mes galima pakviesti prisijungti bet ką, kam tik rūpi Lietuvos verslo aktualijos. Tokiu būdu mes galime pasiekti tikrai plačią auditoriją“, – sakė D. Baltrušaitis.
„Kai gyveni Vilniuje ar Kaune, atrodo, kad renginių ir konferencijų pilna, kas antrą savaitę kur nors gali nueiti. Bet jei gyveni Klaipėdoje, Mažeikiuose, Šilutėje ar Plungėje, tai – gana sudėtinga, o mes labai norime, kad šitas renginys būtų kiek įmanoma labiau visiems prieinamas. Mes labai stengiamės, kad idėjos, gvildenamos šiame renginyje, pasiektų atokiausius kampus, ir, tiesą sakant, kai peržiūrime, kas registravosi nemokamam stebėjimui, matome, kad taip ir yra. Pamatai užsiregistravusias smulkaus verslo įmones iš įvairių miestų ir miestelių ir supranti, kad jiems tai yra Renginys iš didžiosios raidės, ko gero, vienintelis renginys, į kurį jie „nueina“ – tad čia žiniasklaida atneša kosminę naudą verslo bendruomenei“, – kalbėjo jis.
Svarbiausia – ištraukti esmę
D. Baltrušaitis taip pat pastebėjo, kad vienas iš sėkmės elementų – turėti ne tiesiog renginio vedėjus, o diskusijų moderatoriais pasirinkti profesionalius žurnalistus, tarp kurių šiemet – R. Lukaitytė-Vnarauskienė, Edmundas Jakilaitis ir kiti.
„Tai yra tie žmonės, kurie turi žurnalisto uoslę ir tai yra itin svarbu. Diskusijai mes turime dvidešimt minučių ir, aš sakyčiau, moderatorius diskusijoje yra viskas, kuris arba pavers tas 20 minučių tikrai naudingomis auditorijai, arba pavers jas laiko švaistymu. Tad šiuo atveju mes labai dėkingi Rasai, kuri moderuos tris diskusijas – ji yra tas žmogus, kuris gali paversti tai naudingu turiniu“, – sakė D. Baltrušaitis.
R. Lukaitytė-Vnarauskienė prisipažino pati kasmet labai laukianti šio renginio. „Žurnalisto darbas yra nuolatinis bėgimas sekant naujienas, skubant pranešti savo auditorijai, ką atnešė kiekviena nauja diena. Tačiau tam, kad įžvelgtum daugiau, reikia sustoti, pamąstyti, dar geriau – aptarti su tais žmonėmis, kurie tikrai turi daug gilių žinių. Lietuvos verslo forumas yra proga sutikti geriausius savo sričių ekspertus ir juos pakalbinti daugiau nei tos dienos temomis“, – kalbėjo ji.
Ieško unikalių kampų: gal esame per sotūs?
Lietuvos verslo forumo temos paliečia kone visas įmanomas temas – verslo strategiją, vadybą, personalą, rinkodarą, pardavimus ir tt.
„Šie metai yra tokie, kur mes atrandame vis daugiau koncentracijos. Suprasdami, kad situacija turbūt daugiau mažiau normalizavosi, aišku, nežiūrint tų karinių veiksmų, kuriuos turime įvairiose vietose, galime žiūrėti, kas yra šios dienos aktualijos ir kaip pasiruošti, kaip galvoti apie 2024-us metus. Tikrai yra daug aktualių klausimų, pavyzdžiui, ekonomistai kartas nuo karto gąsdina, kad reikia susirūpinti dėl ateinančių metų, bet mes tada norime pasiaiškinti, o ką tai reiškia? Juk Lietuvos įmonės išgyveno ne vieną krizę ir sugebėjo prisitaikyti, tad kokios yra geriausios praktikos ir geriausi patarimai?“, – būsimus pokalbius anonsavo D. Baltrušaitis.
„Kitas dalykas, kuris irgi yra svarbus – dirbtinis intelektas ir jo atsiradimas: kur link mes čia einame? Vienas dalykas yra pasinaudoti jo galimybėmis kaip įmonėms, bet kitas, o kokią tai įtaką daro ekonomikai ir apskritai mūsų gyvenimui visuomenės prasme?“, – sakė jis.
„Ir trečias dalykas, kurį irgi norime pažiūrėti, yra toks klausimas, su kuriuo iš tikrųjų mes vis susiduriame kalbėdami su įvairių įmonių vadovais, tai yra klausimas apie alkį – ta prasme, kad kartas nuo karto pradeda atrodyti, kad mes esame labai sotūs. Bet kažin ar geras laikas būti sotiems? Ne ta prasme, kad eikime kaip 1990-ais metais, elkimės kaip laukiniai ir perkąskime vienas kitam gerkles, bet truputį iš tos perspektyvos, kaip mes galime išlaikydami tą organizacijų gerovę, kurią turime, visgi įjungti tą alkio mygtuką ir turėti to draivo daugiau negu turime dabar“, – kalbėjo D. Baltrušaitis.
Lietuvos verslo forumas – lapkričio 8 d. „Radisson Blue Lietuva“ Vilniuje arba internetu per Delfi.