Nuomonės formuotojai – ambasadoriai
Influencerių ir ambasadorių skirtumas yra viena iš svarbiausių temų šiandienos rinkodaros industrijoje. Pasak socialinių tinklų ekspertės Vaidos Eirošiūtės, influencerių tikslas yra reklamuoti produktus ar paslaugas, o ambasadorių – atstovauti savo darbo vietą.
„Svarbu atskirti ne tik influencerius ir ambasadorius, tačiau ir tai, kokiame socialiniame tinkle vyks bendradarbiavimas. Pavyzdžiui, ir „Instagram“ platformoje yra ambasadorių, tačiau čia turima omeny produktus reklamuojančius nuomonės formuotojus, kurie turi nuolatines ir ilgalaikes sutartis bei įsipareigojimus tą produktą reklamuoti ir atstovauti.
Kai kalbame apie „LinkedIn“ ambasadorius, turime omenyje asmenis, kurie viešai pasisako apie tai, kaip jaučiasi dirbdami savo darbovietėje, ko ten išmoko, kaip atrodo jų kasdienybė, karjera. Tokiuose įrašuose net nebūtinai yra minimas darbo vietos pavadinimas, vartotojai jį gali pamatyti apsilankę ambasadoriaus profilyje“, – pabrėžia V. Eirošiūtė.
Atstovauti ne tik įmonei, tačiau ir sau pačiam
Esate korporacijos skyriaus vadovas? O gal vykdote individualią veiklą? Jūs – darbdavys ar žmogiškųjų išteklių specialistas? Anot asmeninio prekės ženklo konsultantės Guodos Sakalauskienės, žmonės yra skirtingi, tad ir komunikavimo formos bei tikslai yra įvairūs.
„Tiesą sakant, teorinės sąvokos dažnai „eina iš paskos“, besistengdamos paaiškinti, kas vyksta socialinėje medijoje. Mes „influenciname“ kasdien bendraudami, kad ir socialinėje medijoje, kai darome įtaką kitų žmonių sprendimams ar mintims, tik pati sąvoka labiau paplitusi kalbant apie „Instagram“ platformoje turinį kuriančius žmones.
Ambasadorystės formos „LinkedIn“ yra labiau apčiuopiamos, nes dažnai matome kolegų turinį apie kasdienybę dirbant tam tikroje organizacijoje ilgesnį laikotarpį. Bet nepamirškime, kad visai nemaža dalis žmonių labiau save tapatina su „thought leader“ sąvoka, reiškiančia „nuomonės, idėjinį, mąstymo lyderį“, kai nemažas dėmesys skiriamas industrijos edukacijai, demonstruojant savo profesinį ekspertiškumą.
Jei kalbame apie ambasadorystę – pastebima, kad „Linkedin“ sėkmingiau veikia tos organizacijos, kur atvirumo ir skaidrumo kultūra yra organiška, tad tai, kuo žmonės gyvena kasdienybėje, labai natūraliai persikelia ir į socialinę mediją. Tada nėra jokios perspaustos reklamos apie įmonę – kolegos tiesiog skleidžia žinią apie darbo vietą bei įmonę, kurios dalimi jie ir yra. Jei „LinkedIn“ jums yra klientų bazės pildymo įrankis – negirkime savęs ar savo darbų, o dalinkimės proceso užkulisiais, patirtimi ir patarimais. Taip puoselėsite auditorijos pasitikėjimą ir auginsite susidomėjimą“, – pataria G. Sakalauskienė.
Visapusiška ambasadorių nauda
Rinkdamiesi nuomonės formotuojus savo produktui reklamuoti, prekės ženklai siekia arba padidinti pardavimus, arba žinomumą, arba abu. Mokymų įmonės „Persona Cognita“ įkūrėjos ir konsultantės Dominykos Venciūtės teigimu, „LinkedIn“ ambasadoriai gali išpildyti abu ir dar daugiau.
„Vis dėlto „LinkedIn“ – tai profesinių ryšių, darbo paieškų platforma. Todėl ir jos ambasadoriai akivaizdžiausiai prisideda prie efektyvenių ir kokybiškesnių darbuotojų paieškos. Kaip tai veikia? Tarkime x įmonės darbuotojas yra aktyvus „LinkedIn“ vartotojas, nuolat dalinasi naujienomis, įžvalgomis, savo patirtimi. Šiuos įrašus skaitančiam asmeniui, tas darbuotojas yra x darbovietės atspindys. O jei tas atspindys teigiamai surezonuoja, atėjus laikui rinktis ar keisti darbą, didelis šansas, jog asmuo pasirinks būtent tą darbdavį, kur jau, regis, pažįsta aplinką ir patį būsimą kolegą, per jo įrašus.
„LinkedIn“ ambasadorių aktyvumas taip pat gali atnešti ir naujų klientų. Ypač, jei įrašų turinys yra apie įmonės darbuotojo ekspertiškumą, paslaugų unikalumą.
Žinoma, tai, kokią vertę kuria ambasadorius priklauso ne tik nuo įdirbio, tačiau ir strateginių veiksmų. O kadangi, kaip minėjau, ambasadoriais gali būti bet kuris darbuotojas ar vadovas, būtina domėtis ir įgauti tikslingų žinių“, – pasakoja D. Venciūtė.
Būtent to pasisemti galėsite „Venudu“ marketingo mokymų platformos organizuojamoje, „Connectin“– „LinkedIn“ profesionalų konferencijoje, kurioje išgirsite ir D. Venciūtės, G. Sakalauskienės ir kitų Lietuvos bei užsienio profesionalų pranešimus apie naujausias praktikas ir efektyvų šio socialinio tinklo panaudojimą sėkmingam verslui.
„ConnectIn“ konferencija vyks kovo 16 d., „Litexpo“ parodų rūmuose, Vilniuje. Daugiau informacijos bei išankstinė registracija nuorodoje čia.
Apie Venudu marketingo mokymų platformą
Venudu – tai išskirtinę patirtį sukaupusių lektorių komanda, teikianti skaitmeninio marketingo mokymų, konsultacijų ir kursų paslaugas tiek įmonėms, tiek individualiems asmenims.