Kodėl yra reikalingas „LinkedIn“ profilis?
Nors viena žmonių dalis į „LinkedIn“ dar nežiūri rimtai arba tai laiko savo online CV vieta, kiti iš šios platformos atsineša didžiulę naudą sau ar savo organizacijoms. Gyvi to pavyzdžiai: skaitmeninės rinkodaros mokymų platformos „Venudu“ lektorius Darius Gerulis bei socialinių tinklų ekspertė ir „Ambasadorių akademijos“ įkūrėja Olga Kairienė, kurie tiki, kad „LinkedIn“ atveria daug karjeros galimybių, todėl skatina kiekvieną investuoti į tinkamai užpildytą šio socialinio tinklo profilį.
„Norime ar nenorime, žmonės iš tiesų mūsų ieško, domisi, apie mus paskaito ir tai arba suteiks pasitikėjimo savimi, arba ne. Anksčiau buvo įprasta manyti, kad jei turi „LinkedIn“ paskyrą, tai ieškai kito darbo. Šiai dienai tai yra daug daugiau: networkingas, mokymai, savo asmeninio įvaizdžio kūrimas“, – teigia O.Kairienė.
Ekspertė atvirauja, kad kai pati susikūrė savo paskyrą, taip pat turėjo įdėti daug pastangų, klausti savęs, ką ir kaip gali rašyti, kaip ji dėl to jaučiasi ir ką iš tiesų yra nuveikusi: „Reikėjo išsigryninti savo supergalias, bet kai tai padariau, supratau, jog man šis įrankis pridėjo pasitikėjimo savimi ir gerąja prasme leido išlipti iš komforto zonos. O iš techninės pusės, jei esi susitvarkęs savo „LinkedIn“profilį, tai 40 % esi labiau matomas erdvėje, padidėja tavo atpažįstamumas ir esi lengvai atrandamas „Google“ paieškoje.“
„LinkedIn“ profilis, jos manymu, yra virtuali vizitinė kortelė, kurią turėtų susikurti kiekvienas.
Jai pritaria ir Darius Gerulis. Pasak jo, tai yra būtinybė, o gero „LinkedIn“ profilio pradžia – pasimatymas su savimi.
Supergalios paieškose
Savikritiškumas – savybė, kuria pasižymi ne vienas iš mūsų. Todėl savęs per daug neplakant, surasti savo supergalią „LinkedIn“ platformoje tikrai nėra lengva užduotis ir gali užtrukti.
O. Kairienė turi tau užduotį, kuri palengvins šį procesą. Išsitrauk telefoną ir parašyk žinutę savo trims kolegoms ar draugams: „Kokia yra mano didžiausia supergalia?“
Jai antrina ir Darius Gerulis sakydamas, jog yra labai naudinga su savo komanda susitikti ir duoti vienas kitam komunikacijos temas: „Iš tiesų mes save matome žiurkėnų rate, sukamės sukamės ir pamirštam, kas įdomaus vyksta mūsų gyvenime.“
O. Kairienė pripažįsta dažnai išgirstanti, kad žmonėms „LinkedIn“ profilio apsirašymas yra lygus savęs gyrimui ar išaukštinimui. Ekspertės nuomone, asmeninis prekės ženklas nėra savireklama, tai labiau yra atsakymas į klausimą, ką aš galiu duoti kitam, kokią kuriu vertę: „Vertę mes galime kurti skirtingą, nors ir užimame tas pačias pareigas. Pavyzdžiui, neseniai dirbau su keliais vadovais iš vienos organizacijos. Nors jie abudu lyderiai, jų lyderystė labai labai skirtinga. Po apklausos išsiaiškinome, jog vieno lyderystė yra apie žmones, apie augimą, o kito – apie inovacijas ir jų diegimą. Taip ir išskyrėme jų supergalias „LinkedIn’e“, apie kurias jie komunikuoja dabar.“
Supergalių suderinamumas
Gyvenime esame įvairiapusiški, užsiimame įvairiausiomis veiklomis, o kartais esame net kelių, atrodo iš šalies nesusijusių, veiklų ekspertai. Todėl O. Kairienė ir pabrėžia, jog supergalia nėra tik ekspertiškumas, bet ir kiekvieno individualūs pomėgiai.
„Kalbant apie supergalias, reikia nebijoti jas įkomponuoti į savo „LinkedIn“. Neseniai vedžiau mokymus vienoje viešojo sektoriaus organizacijoje, kurioje reikia tikrai galvoti, ką rašyti. Kaip visada, prieš mokymus ruošiuosi, tikrinu savo auditoriją. Benaršydama pastebėjau, jog viena iš komunikacijos vadovių yra net tik apsirašiusi, ką ji veikia darbe, bet tuo pačiu pažymėjusi susidomėjimą sveiku gyvenimo būdu. Atradau, jog ji taip pat jogos instruktorė. Tai yra jos supergalia. Jeigu skaitytojui tai irgi yra įdomu, iškart atsiranda bendrystė“, – pasakoja ekspertė.
Įveikime baimes
Jau manai, kad turi tą supergalią ir nori ja pasidalinti, tačiau pasižiūrėjus į šonus, žmonės tą daro geriau už tave? Jautiesi neįdomus? Su šia dilema susiduria ne vienas, pasakoja D. Gerulis ir pasidalina patirtimi, jog žmonėms balsas iš šono gali labiau padėti patikėti savimi.
„Aš visada sakau tą patį žmonėms. Atsidarykite praeitos savaitės kalendorių ir parodykite ne sau, o savo kolegai. Paprašykite, kad pasakytų, ar ten yra kažkas įdomaus. Kiek žmonių yra padarę šį pratimą, kiekvieną kartą randa, kas patraukia dėmesį“ , – pasakoja D. Gerulis.
Savo patarimą duoda ir O. Kairienė: „Labai svarbu numatyti savo auditoriją. Labai dažnai žmonės ją apsibrėžia plačią ir permąsto, jog bus neįdomu kitiems. Akcentuoju, jog auditorija iš pradžių yra jūsų kolegos, nes jiems tikrai bus įdomu. Patariu užsibrėžti 10 žmonių auditoriją ir pamatysite, kaip lengviau rašyti.“