Per metus – 4500 sekėjų

K. Kurt pasakoja „LinkedIn“ galimybėmis susidomėjusi tada, kai pastebėjo, kad kitos socialinės platformos ne itin atitinka jos noro kurti profesinį turinį ir skatinti su juo susijusias diskusijas. Jos nuomone, feisbukas yra labiau skirtas šeimai ir ir draugams, „Instagram“ – nuotraukoms, tad į jos šiuose socialiniuose tinkluose keliamus profesinius klausimus reakcijų beveik nebūdavo.

„Tada aš pradėjau labiau gilintis į „LinkedIn“, atradau čia daug bendraminčių žmonių, diskutuojančių tomis temomis. Pamaniau, kad jei savo rate turėsiu žmones, kurie domisi ta pačia sritimi kaip ir aš, tada bus galima su jais diskutuoti, dalintis tuo, ką laikau vertinga“, – prisimena ji.

Kotryna neslepia, kad jai įdomiems žmonėms iš pradžių pradėjo rašyti pati – pasisakė norinti bendrauti, nes taip pat domisi rinkodaros temomis. Ir taip po truputį jos „LinkedIn“ draugų ir sekėjų ratas pradėjo augti – šiuo metu ji, galvojusi, kad būtų gerai per metus jų turėti bent 2 tūkstančius, jau turi 4,5 tūkstančio.

Visgi Kotryna pabrėžia, kad ne sekėjų skaičius svarbiausias – ji pati sako į savo ratą jokiu būdu nepriimanti bet ko, kad tik šis skaičius dirbtinai išaugtų. „Net Lietuvoje esu girdėjusi tokių patarimų, kad įlipai į troleibusą ir siųsk visiems kvietimus susijungti. Kažkada peržiūrėjau žmogaus, davusį tokį patarimą, sekėjų sąrašą: taip, jis siekė apie 10 tūkstančių, bet kai jis ką nors parašydavo ar įkeldavo, nebūdavo beveik jokių reakcijų. Pas mane žmonės įsitraukia į turinį, apie jį diskutuoja“, – džiaugiasi ji.

Reklamai tinka. Bet ne bet kokiai

Nors K. Kurt jau vadinama „LinkedIn“ influencere, čia jiems galioja kiek kitokios taisyklės nei kituose socialiniuose tinkluose. K. Kurt juokiasi, kad čia vargu, ar būtų gerai sureaguota, jei ji tiesiog keltų produktų nuotraukas ir siūlytų pirkti.

„Taip, tikrai yra žmonių, kurie iš to uždirba, bet ne taip tiesiogiai kaip, pavyzdžiui, „Instagram“. „LinkedIn“ jei kas nors ką nors ir reklamuoja, moka taip fainiai tai padaryti, kad net nelabai matosi, kad ten ta reklama yra. Apskritai „LinkedIn“ geriausia platforma reklamuoti savo ekspertizę, profesionalumą ir jau tada gauti klientus“, – svarsto ji.

Ar tai reiškia, kad produktų ar paslaugų reklama „LinkedIn“ būtų neveiksminga? K. Kurt sako, kad priklauso nuo to, kokie tai produktai. „Jei tai, pavyzdžiui, programinė įranga, kodėl gi ne. Bet jei koks nors maisto papildas, vargu, ar „LinkedIn“ yra tinkama platforma“, – šypsosi ji.

Per daug asmeniškumo nereikia

K. Kurt šiuo metu fokusuojasi į video turinį – pastebi, kad jį „LinkedIn“ vartotojai labiausiai vertina. Bet kad ir kokio formato būtų turinys – svarbiausia, kad jame būtų kažkas vertingo auditorijai. „Jei visas turinys bus tik apie tai, kad lankotės renginiuose – tai nebus įdomu. Pasidalinkite, ką ten įdomaus sužinojote, kokios įžvalgos kilo“, – pataria ji.

Dar vienas K. Kurt patarimas – nesistengti įtikti visiems ir nebijoti pasidalinti kitokia nuomone. „Yra žmonių, kurie „LinkedIn“ labai aktyvūs, bet visada pritaria viskam, ką kalba dauguma. Tada jie lieka nepastebėti – žmonės vertina, kad kažkas turi stiprią savo nuomonę“, – įsitikinusi pašnekovė.

Tarp profesinių įrašų, jos nuomone, galima įkelti ir šiek tiek ne tokio rimto turinio, bet „LinkedIn“ jis vis tiek turi kažką sakyti apie žmones kaip profesionalus. „Tarkime, jūs nubėgote maratoną – tai sakys, kad jūs turite stiprią valią, esate ištvermingas. Bet dabar daugėja tokių, kurie nori rodyti visas emocijas, video įrašuose verkia, demonstruoja savo pažeidžiamumą – „LinkedIn“ to tikrai nereikia“, – sako ji.

Beje, kaip ir nereikia pernelyg asmeniškų profilio nuotraukų, pavyzdžiui, su šeimos nariais – „LinkedIn“ vis tiek pagal savo prigimtį yra profesinis socialinis tinklas, tad jos labiau tinka kitiems socialiniams tinklams.

Daugiau nei CV internete

Savo paskyrą „LinkedIn“ tinkle daugelis puola tvarkyti tada, kai ruošiasi keisti darbą. K. Kurt nuomone, geriau apie tai galvoti iš anksto ir ją prižiūrėti nuolat. „Kitaip ir darbdaviui gali kilti įvairių idėjų, kai matys, kad žmogus tvarkosi“, – juokiasi ji.

Kiek laiko tai užima? K. Kurt sako, kad priklausomai nuo tikslų. Jei žmogus tiesiog nori būti aktyvus šiame socialiniame tinkle – gali pakakti ir keliolikos minučių, kartą per savaitę paskelbiant kokį nors įrašą. Bet jei norite stiprinti savo kaip profesionalo įvaizdį, laiko reikės daugiau.

„Man socialiniai tinklai yra kaip antras darbas. Grįžtu po darbo, pavakarieniauju ir sėdu toliau dirbti. Tuomet priklauso, ar noriu tik sureaguoti į diskusijas, atrašyti žinutes, paskelbti savo įrašą, kam man kasdien reikia apie poros valandų, ar noriu kurti ir naują video, kam reikia daugiau laiko“, – skaičiuoja K. Kurt.

Ar verta apskritai tuo užsiimti? K. Kurt įsitikinusi, kad taip. Vertinant tiesiogiai iš finansinės pusės, ji iš to kol kas neužsidirba – tačiau, pavyzdžiui, gauna kvietimų į renginius, į kuriuos bilietai kainuoja ir porą tūkstančių dolerių, kaip neseniai vykusi konferencija JAV. Taip pat ją pačią kviečia kalbėti, dalintis žiniomis su kitais – taip ji vis labiau įsitvirtina konkurencingoje rinkoje.

K. Kurt pati orientuojasi į tarptautinę rinką, bet pastebi, kad Lietuvoje dabar – labai geras laikas tapti turinio kūrėjais „LinkedIn“. „Ten jau yra profesionalų auditorija, kuri gal kol kas šiek tiek tyli, bet tikrai stebi, kas vyksta. JAV turinio kūrėjų yra daugybė, konkurencija – milžiniška, tad yra kur kas sunkiau, o Lietuvoje dabar labai geras pradėti ir susidomėjimas, esu tikra, ateis“, – sako ji.

Beje, ar jums svarbi tik Lietuvos, ar ir tarptautinė rinka, K. Kurt pataria apsispręsti iš anksto – kelių kalbų maišymas auditoriją dažnai atbaido. „Jei norite ateityje ką nors nuveikti už Lietuvos ribų – be abejo, turite kurti turinį angliškai. Mane vien dėl to pastebėjo kelios tarptautinės konferencijos. Bet jei jums to nereikia ir bendrausite su lietuviais – jie kur kas labiau įsitrauks, jei rašysite lietuviškai. Kartais žmonės tiesiog nejaučia komforto rašydami angliškai, be to, atrodo artimiau, kai bendraujama viena kalba. Kai aš rašau angliškai, mano įrašus kur kas daugiau komentuoja ne lietuviai, o žmonės iš JAV, Australijos ar kitų šalių, o lietuviai tiesiog paspaudžia „patinka“, – pasakoja ji.

K. Kurt paneigia ir dažną įsivaizdavimą, kad gerai išnaudoti „LinkedIn“ reikalinga mokama jo versija – ji prisipažįsta ir pati jos neturinti. „Mokama versija gerai tiems, kas ieško darbo, nes jų gyvenimo aprašymams skiriamas prioritetas, taip pat galbūt pardavėjams, ieškantiems klientų. Bet visas turinys yra prieinamas visiems“, – sako ji.