„Portalas Lrytas yra ne tik vienas skaitomiausių naujienų portalų Lietuvoje, bet ir didelių edukacinių projektų bei konferencijų, skirtų bendruomenėms, organizatorius. Šiais metais jau surengėme didžiausią Lietuvoje švietimo forumą „Švietimo kodas“, pritraukusį 1000 pedagogų ir švietimo specialistų. Taip pat jau dešimt metų organizuojame interjero architektūros konkursą „Mano erdvė“, kuriame kartu su autoritetingais komisijos nariais iš Europos renkame geriausius lietuvių sukurtus interjerus, skaitytojus edukuojame interjero ir architektūros tema. Jau devynerius metus plėtojame ir projektą „Verslo genas“, skirtą visuomenei pristatyti smulkiuosius bei vidutinius šalies verslus“, – sako Lrytas rinkodaros vadovė Reda Rutkauskienė.
Todėl, jos teigimu, portalas gana seniai pasirinko šviečiamosios žurnalistikos misiją, kuri yra orientuota į skirtingas Lietuvos profesines bei vietos bendruomenes. O kartu su portalo atsinaujinimu nutarta šį kelią dar išryškinti.
„Ateityje savo skaitytojams pristatysime dar daugiau konferencijų bei gilaus, šviečiamojo turinio. Pastarąjį taipogi skirsime įvairioms mūsų bendruomenėms – mokytojams, mokslininkams, medikams, verslininkams, pareigūnams. O netrukus startuos projektas, skirtas saugumo temai „Saugumo kodas“, apie fizinį, kibernetinį, ekonominį ir psichologinį saugumą – aiškiai bei suprantamai. Jį vainikuos gyvai vyksianti konferencija, kurioje atsakymus sudėlios savo sričių ekspertai, specialistai pasidalins naudingais patarimais bei pamatysite, kaip yra pasiruošusi valstybė“, – pabrėžė R. Rutkauskienė.
Ambicingi Lrytas projektai padiktavo ir pokyčių poreikį. Tam pakviesta agentūra „Truth“, kūrusi naująjį portalo logotipą ir vizualinį identitetą. O šių pokyčių centre atsidūrė pagrindiniai žurnalistikos elementai, skirti pabrėžti tradicinės žiniasklaidos principus.
„Kurdami vizualinio identiteto atnaujinimą, stengėmės rasti grafinių sprendimų, kurie būtų tiesiogiai kilę iš Lrytas darbo proceso ir produkto. Todėl iš esmės atsispyrėme nuo žurnalistinio tyrimo, o jam svarbus nuodugnumas bei nuolatinis gilinimasis. Siekis sluoksnis po sluoksnio atskleisti kiekvienos istorijos detales kloja pagrindą objektyviam pasakojimui. Vizualiai šiam procesui perteikti buvo pasitelktas išsklaidytų popieriaus lapų motyvas, tampantis ne tik logotipo, bet ir visos grafinės sistemos pagrindiniu elementu.
Parinktas šriftas, primenantis plunksna rašytą tekstą, perkelia klasikinės žurnalistikos vertybes į skaitmeninę aplinką. Moderni, tačiau subtili spalvų paletė formuoja pusiausvyrą tarp profesionalaus ir šilto tono, o spalvų perėjimai perteikia integralius, daugiasluoksnius tyrimo procesus bei kuria erdvę istorijoms skleistis plačiau“, – sako agentūros „Truth“ dizaino komanda.
Norėdamas išlaikyti minėtą logotipo bei vizualinio identiteto plėtros viziją, naująjį Lrytas šūkį ir kampanijos idėją kūrė Tomas Bručas, o kūrybiniams sprendimams įgyvendinti pasitelkta vaizdo kūrybos studija „Aplinkybės“.
„Šviečiamoji portalo misija – unikali Lietuvos žiniasklaidos rinkoje. Anksčiau žurnalistika buvo skirstoma į rimtosios ir bulvarinės stovyklas, vėliau išpopuliarėjo žurnalistai-tyrėjai, bet iki šiol niekas nekalbėjo apie turinį, kuris šviečia. Puikiai suprantame, kad šiandien nemaža dalis naujienų yra sukaustančios dėmesį, įtraukiančios skaitytoją ir leidžiančios patenkinti natūralų vidinį smalsumo jausmą. Tačiau mūsų tikslas buvo kalbėti apie edukaciją, ir ji portalui – be galo svarbi. Todėl šūkis „Žinios, kurios šviečia“ turi dvejopą žinutę. Iš vienos pusės, tai turinys, tampantis alternatyva viliojančioms antraštėms, šviečiantis už jas ryškiau. O kita šios kampanijos idėja – akcentuoti šviečiamąją žurnalistiką, kuri turi ypač naudingą misiją – edukuoti, suteikti visapusiškų žinių ir mus visus išmokyti ko nors naujo“, – akcentuoja T. Bručas.
Informuoti visuomenės nariai – stipresni, atsparesni, žinantys, suprantantys bei mokantys. Todėl šios kampanijos vizuale matome ranką, laikančią telefoną. Jo prožektorius – įjungtas, apšviečiantis naująjį Lrytas šūkį.
„Tai – labai simboliška, nes pasišviesti telefonu norime tada, kai kažko nerandame, esame tamsoje, pasiklydę, ieškome kelio ar, šiuo atveju, išeities. Ja ir tampa mūsų turinys. Šios žinios šviečia, leidžia nepasiklysti ir rodo kelią. Visa tai norėjome pavaizduoti ir kampanijoje. Matome žurnalistų kasdienybę, profesinių ir vietos bendruomenių aktualijas, pasirinktos krypties – šviečiamosios žurnalistikos – misiją. Lrytas tikslas – kurti tokį turinį, kuris ne tik svarbus, bet ir gali ugdyti, šviesti, kurti pridėtinę vertę žinių visuomenei“, – reziumuoja R. Rutkauskienė.
Primename, kad vienas skaitomiausių šalies naujienų portalų Lrytas nuo 2022 m. gruodžio priklauso Baltijos šalyse pirmaujančiai Estijos žiniasklaidos grupei „Ekspress Grupp“, įsigijusiai jį iš bendrovės „Lietuvos rytas“. „Ekspress Grupp“ nuo 2007 metų valdo „Delfi“ naujienų portalus Baltijos šalyse. Be to, grupė Lietuvoje valdo reklamos tinklą „Digital Matter“ valdančią įmonę „Videotinklas“, o nuo 2022 m. grupei taip pat priklauso naujienų agentūra ELTA.