„Atsisveikinant su darbuotoju, reikėtų vadovautis ne tik įstatymais, bet ir žmogiškumu, etika. Juk įmonę palikę žmonės pasakoja apie ją savo pažįstamiems, draugams, šeimos nariams ir taip formuoja jos įvaizdį visuomenėje. Svarbu suprasti, kad apskritai asmeninėmis rekomendacijomis žmonės pasitiki labiausiai“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja Eglė Staniulionė, „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė.
Tūkstančius darbuotojų atleido el. paštu
Turtingiausias pasaulio žmogus, verslininkas E. Muskas įsigijęs soc. tinklą „Twitter“ organizacijos viduje jau įgyvendino ne vieną kontraversiškai vertinamą pokytį. Visgi toks negailestingas darbuotojų atleidimo būdas, kai nebuvo skirtas laikas pasikalbėti su atleidžiamu darbuotoju, sukrėtė visuomenę ir sulaukė daugybės neigiamų reakcijų. „Twitter“ tokiu būdu atleido apie pusę bendrovės darbuotojų.
E. Staniulionė dalinasi, kad, savaime suprantama, jog tokiu būdu atleisti žmones iš darbo yra nepriimtina.
„Atsisveikinant su darbuotoju, net jei bendrovėje jis dirbo trumpai, būtina išlaikyti abipusę pagarbą. Dažnai atsisveikinimas yra paskutinis ir labiausiai įsimenantis etapas darbuotojo kelionėje organizacijos viduje, todėl būtina skirti jam pakankamai dėmesio ir laiko. Svarbu suprasti, kad darbuotojo atleidimas yra itin jautrus momentas, todėl būtina pirmiausia apsaugoti darbuotoją“, – pasakoja E. Staniulionė.
Nuoširdaus pokalbio svarba
Viena svarbiausių atsisveikinimo su darbuotoju dalių – tiesiog konstruktyvus ir nuoširdus pokalbis.
„Pokalbio metu verta aiškiai įvardinti sprendimo priežastis, nepalikti vietos interpretacijoms. Tai gali padėti darbuotojui daugiau sužinoti apie save, suprasti į ką vertėtų atkreipti dėmesį ieškant kito darbo. Iš praktikos matau, kad dažnai darbuotojams toks pokalbis gali tapti paskata keisti sektorių, darbo sritį, pobūdį“, – pasakoja E. Staniulionė.
E. Staniulionė atkreipia dėmesį ir į tai, kad pokalbio su darbuotoju metu taip pat verta paklausti atsiliepimų ir apie įmonę, komandą, vadovą. Taip pat pasidomėti, ko, jo nuomone, įmonėje trūksta, kas galėtų būti patobulinta. Taip įmonė gali gauti naudingos informacijos, kuri gali prisidėti prie jos tobulėjimo, stiprinimo, įgauti daugiau žinių apie darbuotojų motyvaciją bei kitus svarbius aspektus.
Svarbūs buvusių darbuotojų atsiliepimai
Įmonę palikę žmonės pasakoja apie ją savo pažįstamiems, potencialiems kandidatams ir taip formuoja jos įvaizdį viešojoje erdvėje.
„Darbdaviai turėtų nepamiršti posakio „geriausia reklama – iš lūpų į lūpas“, mat palikus darbo vietą, žmonių atsiliepimai gali nuvilnyti toli. Daugybė atliktų tyrimų įrodo, kad asmeninėmis rekomendacijomis, istorijomis apie patirtį bendrovėje žmonės pasitiki labiausiai. Todėl itin svarbu, kad atsisveikinimo pokalbis būtų aiškus, nepaliekantis vietos darbuotojo interpretacijomis“, – pasakoja E. Staniulionė.
Nors „Twitter“ vadovas E. Muskas teigė, kad darbuotojams skyrė 3 mėn. atlyginimus atitinkančią kompensaciją, šis brutalus atleidimas iš darbo neabejotinai sumenkino įmonės ir jos vadovo įvaizdį.