„Labai nusibodo visa šita gilios provincijos drama „tai pasirodo mus myli tik už pinigus“ ir „kokios čia kaimo foto, reikėjo fotografuot dangoraižius“. Bet niekas neatkreipė dėmesį faktus apie „Financial Times“. Tai sakau faktus“, – savo feisbuko paskyroje rašo jis.

„Pirma, apie pinigus. FT gyvena iš reklamos ir prenumeratorių. Reklama parduodama trim būdais – centimetrais laikraštyje, už auditorijos dėmesį internete ir rubrikų rėmimais.

Kaip žino kiekvienas skaitantis FT žmogus (o ne sužinojęs apie juos vakar), rubrikų rėmimus FT ženklina pavadinimu „Supported by“ ir paaiškina ką tai reiškia:

„Supported by“ describes commercial support of our independent journalism. It indicates funding for an editorial project or content that is commissioned by „Financial Times“ editors and produced by FT journalists“. (liet.: „remia“ apibūdina komercinę paramą mūsų nepriklausomai žurnalistikai. Tai reiškia, kad finansuojamas redakcinis projektas arba turinys, kurį užsako „Financial Times“ redaktoriai ir rengia FT žurnalistai“ ).

Tai labai skiriasi nuo reklamos pardavimo būdo – užsakovo parašyto straipsnio, kurį FT vadina „Partner content ir prie kurio prideda tokius disclaimerius (liet. paaiškinimus) (su CAPS LOCK, kaip VTF, ne mažu šriftu).

THIS CONTENT WAS PAID FOR BY AND PRODUCED IN PARTNERSHIP WITH THE FINANCIAL TIMES COMMERCIAL DEPARTMENT.

Arba

THIS CONTENT WAS PAID FOR AND PRODUCED BY

(liet. šis turinys buvo apmokėtas ir sukurtas kartu su „Financial Times“ komercijos skyriumi arba šis turinys buvo apmokėtas ir sukurtas (to užsakovo)) .

Ar matėt tokio piktumo disclaimerį prie užsakomųjų straipsnių Lietuvoje? Bet kurioj spaudoje? Aš ne.

2. Apie special reports (liet specialiuosius reportažus). FT per metus pagamina apie 100 special reports.

Jie yra daromi apie naujas rinkas, tendencijas, problemas, visokius luxury (liet. prabangos) dalykus. Čia galima rasti sąrašą. Jų reportai yra labai gerai skaitomi viena skaitomiausių laikraščio dalių. Apie ką reportus daryt pasirenka redaktorius, tardamasis su reklamos skyrium. Iniciatyva gali ateiti iš abiejų redaktorius atsakingas, kad turinys būtų nepriklausomas ir įdomus, reklama surasti rėmėjų. Jei kažkas nori reklamuotis reporto puslapiuose ar jį remti reportas atsiras greičiau. Tačiau reportas bus daromas FT, tarkim, gana sistemiškai daro reportus apie šalis.

Jei atrodo keista pasiklauskite bet kokio Lietuvos portalo, kaip ten atsiranda rubrikos, kurios nėra Lietuva, Kriminalai, TV programa, Pasaulis ar Horoskopai. Panašiai.

Bet darsyk – čia labai svarbu – reportai yra gerai skaitoma ir svarbi laikraščio dalis, kurią daro ir temas renkasi nepriklausomi žurnalistai. Taigi, pasakymas „Nupirko“ yra neteisingas ir suprantamas tik Lietuvoje.

3. Kam pirkti supported by? Maždaug dėl tos pačios priežasties, kodėl Kultūros Taryba remia portalų kultūros puslapius arba kultūrinę spaudą – suteikti galimybę ir iniciatyvą mumis pasidomėti“, – aiškina M. Katkus.

Jis taip pat pateikia artimiausių reportų sąrašą: „Rasime ir „diktatoriškas valstybes“ (cituojant liūdnos atminties politikos pajacu tampantį akademiką Šarūną Liekį) Austriją ir Italiją. Rasime ir rimtų temų. Rasime ir aiškiai daug rėmėjų sulaukiančių pasakojimų apie laikrodžius ir juvelyriką“, – pastebi jis.

Primename, kad pirmadienį britų „Financial Times“ skiltyje „Special Reports“ pasirodė septynios publikacijos apie Lietuvą: šalies laikyseną tarptautinėje arenoje, proveržį finansinių technologijų srityje, fotografų pasiekimus, Suvalkų koridorių, energetinę nepriklausomybę nuo Rusijos, krepšinį ir pirmąjį Lietuvos vienaragį „Vinted“.

Lietuviai reiškė džiugesį ir pasididžiavimą, kad tiek dėmesio mums skyrė įtakinga žiniasklaidos priemonė, tam dėmesio skyrė ir Vyriausybė.

Vėliau paaiškėjo, kad „Investuok Lietuvoje“ sumokėjo už publikacijų serijos atsiradimą. Šių metų lapkritį „Investuok Lietuvoje“ ir „Financial Times“ sudarė 56,8 tūkst. eurų (su PVM) vertės sutartį ir įsigijo turinio kampanijos paslaugas. Numatytas turinio kampanijos laikas nuo 2022 metų lapkričio 24 dienos iki 2023 metų sausio 24 dienos.