Pasak vieno iš „NAPA Baltic“ koordinatorių, pakuočių patirties ir tvarumo studijos „PinProof“ vadovo Juozo Baranausko, per pastarąjį dešimtmetį mūsų regione pakuotės strategija iš bazinių estetikos ar atpažįstamumo funkcijų išaugo į išpakavimo patirties, tvarumo komunikacijos, verslo procesų optimizavimo ir daugybės kitų aspektų tobulinimą.
„Kartu ir „NAPA“ tapo ne vien apdovanojimais, bet ir diskusijų, sinergijų, inovacijų ir naujų veiklos krypčių platforma, pritraukianti pakuočių kūrėjus, sprendimų priėmėjus, įvairius tiekimo grandinės dalyvius bei galutinius naudotojus. Prieš beveik dešimtmetį pradėta iniciatyva neabejotinai prisidėjo prie verslo, vartotojų ir pakuotės kūrėjų brandos bei išryškino mūsų regioną pasauliniame pakuotės dizaino žemėlapyje“, – sako J. Baranauskas.
Pakuotės dizaino darbų kūrėjai varžysis 11-oje tradicinių: šviežio maisto, paruoštų vartojimui maisto produktų, užkandžių ir konditerijos gaminių, gaiviųjų gėrimų, silpno alkoholio, stipraus alkoholio, sveikatos ir grožio produktų, privačių prekės ženklų, artizaninių produktų ir riboto leidimo produktų. Šiemet darbus vertins itin tarptautiška komisija iš Suomijos, Lenkijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos ir Vokietijos. Šiai šaliai apdovanojimuose atstovaus gyva pakuočių dizaino legenda Uwe Melichar, išvystęs unikalius sprendimus tokiems vardams kaip „Adidas“, „Bosch“, „C&A“, „Huawei“, „Miele“ ir kt.
Be „NAPA Baltic“ paprastai dominuojančių paraiškų iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos, šiemet laukiama ir dalyvių iš Suomijos, Švedijos, Danijos bei Norvegijos. Tradiciškai, varžytis kviečiami nepriklausomi pakuotės kūrėjai, agentūros ir patys verslai. Organizatoriai paraiškų laukia iki balandžio 24 d., jų teikimas nemokamas.
Kartu su apdovanojimais Vilniaus „Menų spaustuvėje“ gegužės 17 d. vyks ir nemokama konferencija, kurios pranešėjai diskutuos apie pakuotės dizaino tendencijas ir dalinsis patirtimi, o renginio dalyviai galės gyvai susipažinti su konkurso finalininkais – tiek pačiais darbais, tiek jų autoriais. Šių metų pagrindinė „NAPA Talks“ konferencijos tema bus „Meistriškumo vertė“. Konferencijoje laukiami ir startuoliai, rinkodaros profesionalai, gamintojai bei visi neabejingi pakuotės ateičiai.
Praėjusį kartą „NAPA Baltic“ konkursui buvo pateiktos 123 paraiškos, iš kurių finale apdovanotas 21 darbas. Aukščiausią – aukso – apdovanojimą tuomet pelnė po vieną lietuvių ir suomių pakuotės dizaino darbą.
Daugiau informacijos apdovanojimų ir konferencijos dalyviams rasite čia.