E. komercijos pajamos kas metus visame pasaulyje augs apie 11.58 proc. ir, prognozuojama, kad iki 2025 m. pasieks 5.88 trilijonų JAV dolerių, o Lietuvoje – apie 1.5 mlrd. JAV dolelių.
Auganti e. komercija skatina ir naują pramonės raidos etapą „Pramonė 4.0” (angl. Industry 4.0), kuris pasižymi robotikos, didžiųjų duomenų ir kitų pažangių technologinių įrankių efektyvesniu pritaikymu versle.
Šie pokyčiai skatina ne tik spartesnį verslų augimą, bet ir didėjančią IT inžinierių, gebančių valdyti naujausius technologinius sprendimus, paklausą. „valantic LT“ IT inžinerijos skyriaus vadovas P. Kaminskas teigia, kad įgyti naujų įgūdžių gali padėti darbas su didelės apimties e. komercijos projektais.
Lietuvos rinkoje tokio dydžio projektų pavyzdžių nėra. Anot eksperto, net senukai.lt ar pigu.lt pasauliniame kontekste yra gana mažos apimties, todėl verčiau atsigręžti į didelius tarptautinius projektus. Juose sprendžiami ne tik programavimo, bet ir sistemos architektūros iššūkiai, susiduriama su dideliais duomenų kiekiais, produktų valdymo (PIM), resursų planavimo (ERP), sistemų integracijomis bei sąsajomis su daiktų interneto (IoT) ar pardavimo vietos (PoS) įrenginiais.
„Dirbdami su milijonus vartotojų pritraukiančiais e. komercijos verslais pastebime, kad jie pirmenybę teikia tvariai architektūrai ir neribotoms augimo (angl. Scaling) galimybėms. Delsimas neretai reiškia nuostolius, tad prioritetai orientuoti į sistemos greitaveiką – mažus atsakymo laikus, sklandžią vartotojo sąsają, jos intuityvumą (UX). Dirbant su tokio plataus masto projektais programuotojai turi užtikrinti, kad sukurti ir taikyti individualūs sprendimai įsilies į bendrą kliento IT ekosistemą”, – teigia „valantic LT“ atstovas.
Pasak P. Kaminsko, ateityje e. komercijoje tokios „Pramonė 4.0” revoliucijos išraiškos bus matomos ir toliau. Tačiau, norint įveikti milžiniškų e. komercijos architektūrų iššūkius bei sėkmingai pritaikyti tobulėjančius įrankius, reikia stiprios komandos.
Anot „valantic LT“ įmonės žmogiškųjų išteklių atstovės Rasos Meškauskienės, siekiant atliepti trūkstamų specialist poreikį, su užsienio e. komercijos gigantais bendradarbiaujanti įmonė daug dėmesio skiria darbuotojų įvedimui ir žinių gilinimui.
„Matome, kokių kompetencijų inžinieriams reikia, todėl, atsižvelgus į žmogaus galimybes ir poreikius, planuojame mokymus, kuriuose įgyjama naujų kompetencijų. Įgūdžių stokos problemą sprendžiame naujų komandos narių įvedimui skirdami iki 8 savaičių laikotarpį, per kurį einami „Spryker“ platformos, skirtos itin didelės apimties el. prekybos vystymui, naudojimo kursai, – sako R. Meškauskienė. – Taip užtikriname, kad specialistas turės laiko susipažinti ir suprasti technologiją, su kuria dirbs bei sukaupęs unikalių žinių bagažą bus patrauklus darbuotojas tarptautiniu mastu.“
Norintiems gerinti savo įgūdžius, P. Kaminskas rekomenduoja nuolat sekti rinkos naujienas bei domėtis naujausiais IT sprendimais. Viena iš šiuo metu pastebimų tendencijų – didėjantis vieningos e. komercijos (angl. Unified commerce) bei veiklos efektyvumo didinimo poreikis, todėl specialistams bus svarbu gebėti visas aptarnaujančias vidines struktūras apjungti su išorine vartotojo sąsaja.
„E. komercijos gigantų platformose labai svarbūs vieningi duomenys tarp sistemų, ypač tie, kurie leidžia atpažinti klientą, taip pat likučiai – produktai bei jų informacija. Dėl to IT inžinieriams rekomenduojame daugiau gilintis į duomenų rinkimo, bazinės analitikos, tokios kaip vartotojo kelionės (angl. Customer journey), pardavimų ar kitų sistemos našumo rodiklius. Juos suprantančių ekspertų poreikis tik auga, o galėdami suteikti galimybę gilinti šias žinias, motyvuotų IT inžinierių laukiame ir savo komandoje“, – sako ekspertas.