Kas lėmė „Google“ reklamos pajamų augimą?
„Kaip beveik 10 metų veikianti reklamos agentūra, stebime rinkos situaciją ir naujausias „Google Ads“ reklamos tendencijas. Žinome, kad tokie reklamos uždarbio augimai dažniausiai susiję su esminiais pokyčiais rinkoje, „Google“ platformoje arba tiesiog pasikeitus pasaulinei ekonominei situacijai. Reklama teikiama aukciono principu. Kaip pavyzdys – įprastai brangstant prekėms, paslaugoms ar esant infliacijai, reklamos užsakovai yra linkę mokėti brangiau už reklamos paspaudimus, kad pritrauktų naujų klientų. Ir taip sukelia bendrą reklamos paspaudimų kainą bei investuojamo biudžeto dydį.
Iš esmės galima teigti, kad reklamos kaina aiškiai korealiuojasi su ekonominės situacijos rodikliais. Palyginimui tas pats raktinis žodis Lietuvoje gali kainuoti kelis kartus pigiau, nei Skandinavijos šalyse. Be to, „Google“ pajamų augimą lemia ir įvairių įmonių sprendimas rinktis vieną ar kitą platformą. Todėl, jeigu „Google Ads“ reklama labai efektyvi, reklamos užsakovai gali į ją investuoti dar daugiau, nei į socialinių tinklų reklamą arba kitas alternatyvas.
Paskutiniu metu „Google“ pristato vis daugiau naujovių ir įrankių, o dažnai tokios naujovės susijusios su dirbtinio intelekto įrankiais, kurie leidžia generuoti didesnes pajamas iš reklamos,“ – teigė oficialų „Google Partner“ statusą turinčios reklamos agentūros „Fortema“ vadovas Viktoras Miltenis.
Pasitikėjimas reklama internete – dar didesnis
Pasauliniai įvykiai pastaraisiais metais vienas po kito krečia globalias rinkas ir atneša pokyčių. Šie naujausi duomenys rodo, kad vis daugiau verslų pasitiki reklama internete ir yra linkę į ją investuoti. Iš dalies tai susiję ir su tuo, kad pasaulis išmoko gyventi ir dirbti „nuotoliniu būdu“. Karantino laikotarpiu dauguma verslo susitikimų ir aptarimų vyko nuotoliniu būdu, o tai dar vienas spyris įmonėms globalizuotis.
Vis daugiau reklamos ir verslo ryšių vyksta internete, tai puiki žinia visiems žiniasklaidos ir įmonių atstovams, kurie veikia šioje erdvėje. Skaitmeninės reklamos augimas neaplenkė ir „Google“ kompanijos.
Ruth Porat, „Google“ vyriausioji finansų direktorė, sakė: „2023 m. finansinius rezultatus baigėme labai stipriu ketvirtuoju ketvirčiu, konsoliduotos pajamos siekė 86 mlrd. USD, o tai yra 13 prov. daugiau nei prieš tai metais. Mes išliekame įsipareigoję tvirtai peržiūrėti savo išlaidų bazę, tuo pat metu investuodami, kad palaikytume augimo galimybes.“.
Ketvirtąjį ketvirtį „Alphabet“ bendri pardavimai (ne tik iš reklamos) buvo geriausi ir pasiekė 86,3 mlrd. Tai net viršijo ankstesnį rekordą – 76,7 mlrd. USD. Paskutiniu laikotarpiu pasaulinės paieškos sistemų arba socialinių tinklų korporacijos ne kartą skelbė apie darbuotojų mažinimą, o toks pajamų augimas yra stebinantis. O gal tai pirminis ženklas, kaip dirbtinis intelektas pakeičia darbo jėgą? Tikime ir tikėkimės, kad verslo ir darbo rinkos stabilizuosis ir susitvarkys visuotinės gerovės naudai.