Anglijoje reklamą prižiūrinti asociacija nusprendė įvesti draudimą, nes tokios reklamos gali „riboti žmonių potencialą ir galimybes“, rašo portalas BBC.

Reklamos reguliavimo institucija (ASA), veikianti Anglijoje, rūpinasi reklamomis televizijoje, socialiniuose tinkluose ir kitoje internetinėje erdvėje.

Naujoje ASA ataskaitoje rašoma, kad žalingos reklamos, kuriose vaizduojami su lytimis susiję stereotipai, gali apriboti vaikų, jaunų žmonių bei suaugusiųjų pasirinkimus, siekius ir galimybes.

„Mūsų duomenys atskleidė, kokios žalingos yra lyčių stereotipų reklamos. Jos prisideda prie skirtingų ateities galimybių tiek vyrams, tiek moterims. Trumpai tariant, peržvelgus reklamas, rasta nemažai tokių, kurios riboja tolimesnį žmonių potencialą“, – komentuoja ASA vykdomasis direktorius Guy'us Parkeris.

Tinklaraštininkas ir dvejų vaikų tėvas Jimas Coulsonas mano, kad šis draudimas – gera idėja. Jis dažnai mato reklamų, kuriose tėčiai atrodo visiškai nereikalingi vaikų gyvenimuose.

„Kyla problema, kai reklamuotojai pasitelkia stereotipus. Tačiau mes suprantame, kodėl jie tai daro – tiesiog taip paprasčiau ir lengviau“, – sako tinklaraštininkas.

Tekstų autorė Angela Epsteina nesutinka – anot jos, visuomenė tapo per jautri: „Yra daug didesnių problemų, su kuriomis turime kovoti: vienodas darbo užmokestis, patyčios darbo vietoje, smurtas, seksualinis priekabiavimas.“

Rinkdami duomenis ASA nariai įtraukė ir daugiau asmenų, norėdami jiems parodyti stereotipines reklamas. Institucija siekė išsiaiškinti, kaip žmonės jaučiasi dėl skirtingo moterų ir vyrų vaizdavimo.

Vienos reklamos, rodytos ASA, pavyzdys – 2017 metų kūdikiams skirto maisto „Aptamil“ reklama, kuri vaizduoja, kaip mergaitė užaugusi svajoja būti balerina, o berniukas – inžinieriumi.

Kai kurie kampaniją matę tėvai iškart pabrėžė, kad tokios reklamos ir sąsajos jose skatina vaikus vėliau rinktis stereotipiškas profesijas. „Šie tėvai klausė, kodėl reikalingi tokie stereotipai – jiems trūksta įvairovės, jie neatspindi tikro gyvenimo“, – tėvų mintis kartoja ASA.

Kai minėta reklama prieš pora metų pasiekė viešumą, daugelis sunerimo ir pateikė nusiskundimus reguliavimo institucijai, tačiau tuo metu jai neužteko įrodymų, kad būtų pradėtas tyrimas.

Nepaisant to, rinkodaros agentūros „New Macho“, kurios pagrindinė auditorija – vyrai, vadovas Fernandas Desouchesas tikina, kad tai pavyzdys reklamos, kuris šiuo metu nepraslystų be baudų.

Naujos ASA taisyklės, kokių reklamų būti negali:

1. Reklamos, kuriose vaizduojama, kaip vyras ar moteris negeba atlikti kažkokios užduoties vien dėl savo lyties.

2. Reklamos, kurios pabrėžia, kad motinoms svarbiau atrodyti gražiai, sutvarkyti namus nei rūpintis emocine gerove.

3. Reklamos, kurios menkina vyrą, atliekantį „moteriškus“ vaidmenis.

Tiesa, šios taisyklės neapriboja visų galimų stereotipų, susijusių su lytimis. ASA pasakoja, kad tikslas buvo atrasti konkrečias problemas ir jas sustabdyti.

Naujos ASA taisyklės įsigaliojo, tačiau reklamdaviai dar turi pusmetį pasiruošimui.