„Netradicines darbuotojų paieškos kampanijas įgyvendiname jau trečius metus iš eilės. Netikėti, neįprasti ir kūrybiški sprendimai leidžia pasiekti platesnę ir įvairesnę potencialių darbuotojų auditoriją. Tokios kampanijos atkreipia net ir šiuo metu naujo darbo neieškančių žmonių dėmesį ir leidžia pristatyti startuolišką organizacijos kultūrą. Tokių kampanijų metu su potencialiais darbuotojais neformaliai kalbamės ten, kur jiems patogu – kavinėje, pažinčių programėlėje ar net kelionės į darbą, kurį kandidatas siekia pakeisti, metu“, – sako „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė Eglė Staniulionė.

Ji priduria, kad netradicinės darbuotojų paieškos kampanijos pasiteisino ir atnešė dvejopą naudą. „Visų pirma, šių kampanijų metu įdarbinome drąsius, kūrybiškus ir kompetentingus specialistus, kurių dėmesį pritraukėme neįprasta komunikacija. Antra, šie projektai reikšmingai prisidėjo prie „Bitės“, kaip startuolišką kultūrą puoselėjančio ir į darbuotojus orientuoto darbdavio, įvaizdžio formavimo ir žinomumo didinimo. To rezultatus jaučiame ir pasibaigus kampanijoms“, ‒ teigia E. Staniulionė.

Darbo pokalbiai „Tesla“ elektromobiliuose

Siekdama sutrumpinti darbuotojų įsidarbinimo kelią bendrovėje, šiemet „Bitė“ Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose teikė pavėžėjimo paslaugą „BITĖ ride“. Kandidatai projekto polapyje galėjo pasirinkti vieną siūlomų darbo pozicijų ir pageidaujamą kelionės maršrutą viename iš miestų. Suderinus kelionės detales, sutartu metu pas kandidatą atvykdavo „Tesla Model X“ elektromobilis su vairuotoju ir skyriaus, į kurį kandidatas nori įsidarbinti, vadove (-u).

„Šio projekto metu sulaukėme daugiau kaip 100 susidomėjusių kandidatų registracijų kelionėms. Aktyviausiai neįprastiems darbo pokalbiams registravosi kandidatai Vilniuje ir Kaune. Tiesa, šiauliečiai „BITĖ ride“ projektu domėjosi kur kas mažiau – tokie rezultatai gali rodyti skirtingų Lietuvos miestų gyventojų skirtingus pomėgius, įpročius, požiūrį į netradicinius būdus įsidarbinti“, – sako E. Staniulionė.

Jos teigimu, „BITĖ ride“ projekto idėja gimė galvojant, kaip kandidatams padėti lengviau užmegzti pirmąjį kontaktą su potencialiu darbdaviu. „Juk kandidatai ir įprastai naudojasi pavėžėjų ar taksi paslaugomis, tad laiką, praleidžiamą keliaujant, siekėme išnaudoti ir neformaliam darbo pokalbiui. Įprastai darbo pokalbiai gali varginti, net kelti įtampą, o kelionės kandidato pasirinktu maršrutu metu, potencialiems darbuotojams lengviau bendrauti neformaliai, atvirai ir laisvai“, – sako E. Staniulionė.

Šio projekto metu kandidatams nereikėjo siųsti CV ar rengti motyvacinio laiško. Sprendimą dėl pasiūlymo kandidatai gaudavo dar tą pačią dieną, taip taupant jų laiką.

Karjera pažinčių programėlėje „Tinder“

Pernai projekto „Karjeros UpDeitas“ metu bendrovė kandidatų paiešką perkėlė į populiariausią Lietuvoje pažinčių programėlę „Tinder“. Tokiu būdu „Bitė“ pasiekė didelę ir įvairią auditoriją. Pagrindinis programėlės privalumas ‒ pažįstama erdvė, kurioje bendrauti galima patogiu metu.
„Tinder“ veikė 2 „Bitės“ anketos: vyro ir moters. Jose pateikėme nuotraukas ir aprašymus, iš kurių žmonės galėjo greitai susidaryti pirmą įspūdį apie organizaciją. Procesas programėlėje vyko įprastai ‒ pamatęs „Bitės“ anketą soc. tinklo vartotojas galėjo išreikšti susidomėjimą. Jei susidomėjimas abipusis, kandidatas sulaukdavo žinutės su kvietimu į „pasimatymą“, t. y. darbo pokalbį“, ‒ pasakoja žmonių ambasados vadovė.

Projekto metu bendrovė sulaukė didelio kandidatų susidomėjimo: vos per savaitę – 900 užmegztų kontaktų ir 25 darbo pokalbiai.

Darbo pokalbiai karantino išvargintose kavinėse

Prieš keletą metų projekto „Zero CV“ metu įvairių sričių vadovai darbo pokalbius su kandidatais perkėlė į populiarias kavines ir barus didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Gurkšnojant nealkoholinius gėrimus ar mėgaujantis kavos puodeliu, buvo diskutuojama apie karjerą ir lūkesčius. Kandidatai tiesiogiai iš vadovų turėjo galimybę gauti atsakymus į visus rūpimus klausimus.

„Pirmosios lengvo įdarbinimo kompanijos metu pastebėjome, kad rengti pokalbius neformalioje aplinkoje yra naudinga, nes kandidatai išties jautėsi labiau atsipalaidavę ir galėjo laisviau, lengviau prisistatyti, nuoširdžiau bendrauti“, ‒ sako ekspertė.