Draudimas reklamai, nukreiptas į vartotojus pagal jų duomenis – dar vienas skaudus smūgis JAV technologijų gigantei „Meta Platforms (META.O)“, kuriai priklauso dvi populiariausios socialinės platformos, nepritarusios pastangoms riboti tokią praktiką.
Dabar „Meta“ rizikuoja sulaukti baudos, sudarančios 4 proc. jos globalios apyvartos, teigia Norvegijos duomenų prievaizdas.
Europos duomenų apsaugos valdybos sprendimas – instrukcija duomenų prievaizdui Airijoje, kur veikia „Meta“ Europos būstinė, pasirūpinti, kad jau per dvi savaites bendrovė atsisakytų vartotojų elgsena grįstos reklamos.
„Spalio 27 dieną Europos duomenų apsaugos valdyba priėmė skubų teisiškai įpareigojantį sprendimą uždrausti asmeninių duomenų apdorojimą vartotojų elgsena grįstos reklamos tikslais, tai bus padaryta visoje Europos ekonominėje erdvėje“, – teigiama valdybos „Reuters“ išplatintame pranešime.
Trečiadienį „Meta“ skelbė, kad vartotojams Europos Sąjungoje ir Europos ekonominėje erdvėje sudarys galimybę sutikti su tokiu jų duomenų naudojimu ir lapkritį siūlys specialų prenumeratos modelį, atliepiantį reguliavimo nuostatas.
„Europos duomenų apsaugos valdybos valstybės narės apie šiuos planus žinojo jau ne vieną savaitę, buvo daug kalbėta apie visoms pusėms priimtiną rezultatą. Tik noriu pabrėžti, kad dabartinis sprendimas tą atsargų ir veiksmingą reguliavimo procesą ignoruoja“, – teigia bendrovės atstovas.
Nuo rugpjūčio 7 dienos „Meta“ Norvegija skyrė 90 tūkst. skaičiuojant doleriais baudą už kiekvieną dieną, kai buvo pažeidžiamas vartotojų privatumas (naudoti jų duomenys): pavyzdžiui, analizavo jų lokaciją, naršymo įpročius, ir gautus rezultatus naudojo tikslinei reklamai parinkti.
Norvegijos duomenų prievaizdas „Datatilsynet“ rugsėjį sakė, kad baudos klausimas buvo nukreiptas atsakingai Europos duomenų reguliavimo tarnybai, nes iki tol buvo taikomas tik Norvegijoje.
Baudos galiojimas baigėsi lapkričio 3 dieną, tačiau „Meta“ gali grėsti ir žymiai didesnė finansinė bausmė, sako „Datatilsynet“ tarptautinio skyriaus vadovas Tobiasas Judinas.
„Kadangi galėsime kalbėti apie visuotinai taikomą draudimą, Europos Sąjungos ir Europos ekonominės erdvės teritorijose galiojančio draudimo nesilaikymas pats savaime bus BDAR pažeidimas, už kurį gali tekti mokėti ir 4 proc. globalios apyvartos dydžio baudą“, – „Reuters“ sakė T. Judinas.
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) – Europos Sąjungos patvirtintos taisyklės informacijos privatumo apsaugai.
Norvegija Europos Sąjungai nepriklauso, tačiau yra bendrosios Europos rinkos dalis. Šis sprendimas aktualus daugiau nei 250 mln. feisbuko ir instagramo vartotojų Europoje, skelbia „Datatilsynet“.