NTAKD direktoriaus prof. dr. Renaldo Čiužo teigimu, institucija nesiekia ką nors būtinai surasti ir nubausti, užblokuoti svetaines ar paskyras socialiuose tinkluose, nors ir vykdo įstatymais pavestas funkcijas.
„Kad ir kas nutiktų, su verslu visada stengiamės kalbėtis, paaiškinti, įsiklausyti, nes prevencija svarbiau nei baudos ar blogi santykiai. Pavyzdžiui, jei nustatomi pažeidimai skelbiant informaciją apie tabako gaminius, pirmiausia įmones įspėjame ir patariame, kaip pašalinti trūkumus. Ir tik kraštutiniais atvejais, jei piktybiškai vykdoma draudžiama veikla, t. y. reklamuojami tabako gaminiai ir prekiaujama el. cigaretėmis interneto pagalba, įskaitant ir pardavimą nepilnamečiams, turime imtis priemonių“, – sako R. Čiužas.
Visgi pasitaiko atvejų, kai į tai nereaguojama, bet jie – labai reti. Per pusmetį tik dėl dviejų ūkio subjektų, kurie prašomi nepašalino įstatymais draudžiamos informacijos iš 3 interneto svetainių ir 5 paskyrų socialiniuose tinkluose, NTAKD kreipėsi į teismą. Gavus teismo leidimą šios svetainės ir paskyros tapo neprieinamos, – informuojama pranešime spaudai.
Pagal Tabako kontrolės įstatymą, jau pusmetį NTAKD turi analizuoti internetinę erdvę (įmonių interneto svetaines, socialinių tinklų paskyras) ir imtis priemonių, kai fiksuojami pažeidimai – įmones įspėti, kad turi būti pašalinta neleistina informacija, patarti, kokia turi būti skelbiama informacija.
Kol NTAKD neturėjo tokios teisės, buvo pastebėta, kad tuometinės priemonės nebuvo veiksmingos. Pavyzdžiui, vienai iš el. cigarečių prekyba besiverčiančių įmonių 2015 m. buvo nustatyti 2 nuotolinės prekybos el. cigaretėmis pažeidimo atvejai, o kitai įmonei per 2015-2019 m. - 6 pažeidimo atvejai, iš kurių 3, kai tabako gaminiai parduoti 18 m. neturintiems jaunuoliams. Dar vienai įmonei per 2017-2019 m. nustatyti 3 nuotolinės prekybos pažeidimo atvejai. Tai tik labai maža dalis pavyzdžių, kai įmonėms skirtos piniginės baudos pažeidimų nesustabdė. Tad buvo ieškoma naujų įrankių, kaip užtikrinti, kad verslo subjektai laikytųsi įstatymais nustatytų reikalavimų.
Būtent todėl Seime buvo nuspręsta inicijuoti šią naujovę, siekiant užtikrinti ne tik geresnę visuomenės sveikatos apsaugą, bet ir įvertinus tai, kad ankstesnės priemonės nebuvo veiksmingos. Iki tol įmonės už tabako reklamos pažeidimus būdavo įspėjamos, o nepašalinus trūkumų, būdavo skiriamos piniginės baudos. Tai nebuvo veiksminga, nes sumokėjusios baudas įmonės ir toliau pažeidinėdavo nustatytą tvarką.