Nuo 2016 metų veikiantis Standartas tarnauja kaip orientyras įmonėms ir organizacijoms renkantis atsakingą komunikacijos partnerį.

Anksčiau Standartas buvo pritaikytas tik ryšių su visuomene paslaugas teikiančioms įmonėms, dabar – įvairių sričių komunikacijos sektoriuje veikiančioms įmonėms, – pabrėžiama pranešime spaudai.

„Mums rūpi sveika komunikacijos paslaugų rinka su veikiančiu savireguliacijos mechanizmu. Komunikacijos paslaugų Veiklos kokybės standartas apima tris pagrindines sritis: finansinį ir klientų skaidrumą, komunikacijos įmonių atsakomybę ir atskaitomybę. Standarto kokybės ženklus turinčios įmonės taip pat įsipareigoja vadovautis asociacijos patvirtintu Etikos kodeksu“, – sako Komunikacijos industrijos asociacijos Tarybos pirmininkas Artūras Jonkus.
Artūras Jonkus

Tokio Standarto poreikis kilo prieš daugiau kaip 5 metus, kai komunikacijos rinkoje pasitaikydavo nemažai ydingos praktikos: buvo dirbtinai išpučiamos įmonių apyvartos, dirbama su tarpusavyje konkuruojančiais klientais.
„Tada vieningai sutarėme, kad pagrindinis finansinis rodiklis, kuriuo vadovaujamės savo veikloje, yra tiesioginės pardavimo pajamos. Taip neišpučiame rinkos, matome tikrą vaizdą apie įmonių dydį ir jų tiesiogiai suteikiamų paslaugų efektyvumą, pelningumą. Kita tuo metu rinkoje vyravusi problema – neskaidrūs arba išvis nepateikiami klientų, su kuriais dirba agentūra, sąrašai. Tad pasitaikydavo atvejų, kai ta pati įmonė leisdavo sau dirbti su dviem konkuruojančiais arba interesų konfliktų turinčiais klientais be jų žinios ir sutikimo. Dabar visos komunikacijos paslaugų Standarto ženklus iš auditorių gavusios įmonės viešai skelbia klientus“, – Veiklos kokybės standarto ištakas prisimena asociacijos narė Daiva Lialytė.
Daiva Lialytė

Be šių trijų reikalavimų – skaidri, atsakinga ir atskaitinga įmonė – asociacijos nariai išsikėlė tikslą šviesti ir edukuoti rinką bei patys nuolat tobulėti. Tai įgyvendinus, auditoriai suteikia „Visuomeniškos agentūros“ ir „Tobulėjančios agentūros“ Standarto ženklus.

„Mums svarbi visuomeninė ir švietėjiška veikla komunikacijos srityje. Todėl į Veiklos kokybės standartą įtraukėme tokias veiklas: teikiame pro bono komunikacijos paslaugas, priimame praktikantus, skaitome paskaitas ir organizuojame renginius. Savo darbuotojams užtikriname galimybes darbo metu mokytis, tobulėti“, – pasakoja asociacijos narė D. Lialytė.

Nepriklausoma audito bendrovė kasmet vertina, kaip Standarto siekiančios įmonės atitinka reikalavimus ir pagal tai išduoda Veiklos kokybės standarto sertifikatus. Asociacijos vienijamoms agentūroms finansų atskaitomybės, skaidrumo ir atsakingumo reikalavimai yra privalomi, o visuomeninės veiklos ir nuolatinio tobulėjimo reikalavimai – pasirenkami.

Ne asociacijos narės dėl Standarto įdiegimo 2021 metams gali kreiptis iki gruodžio 5 dienos.

„Šis Standartas yra tarsi teikiamų paslaugų kokybės garantas, kuris užtikrina, kad pasirinkti komunikacijos partneriai įsipareigoja ne tik užsakovui, bet visai rinkai“, – akcentuoja A. Jonkus.

Kokybės standarto reikalavimai yra naudingi ruošiant komunikacijos paslaugų pirkimo konkursų sąlygas – tiek verslo, tiek viešajam sektoriui.

Šiuo metu visi penki Standarto ženklai yra suteikti visoms KIA vienijamoms agentūroms: „Adverum“, „Agency 1323“, „co:agency“, „Headline Agency“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „Nova media“ ir „PR Service/Edelman Affiliate“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)