Renginių rinkodaros ypatumai
Diskutuojant apie nuomonės formuotojų rolę renginiuose, svarbu suprasti renginius kaip unikalią rinkodaros formą. Tai būdas tiesiogiai bendrauti su auditorija ir kurti gyvą ryšį tarp prekių ženklų ir vartotojų.
Austėja pabrėžia, kad produktų pristatymai renginiuose papildo tiesioginį produktų pristatymą auditorijai, nes leidžia su ja pradėti kurti emocinį ryšį, nepriklausomai nuo to, ar tas vartotojas dalyvauja pristatyme, ar tik stebi jį nuomonės formuotojų ar kitų dalyvaujančiųjų akimis. Renginių dalyviai gali patirti produktą gyvai, išbandyti jį, gauti atsakymus į rūpimus klausimus ir net dalyvauti įvairiose interaktyviose veiklose, kas šiandien yra ypač populiarėjanti veikla. Tokia patirtis sustiprina prekės ženklo įvaizdį ir ilgainiui skatina lojalumą.
Nuomonės formuotojai renginiuose. Ką jie duoda?
Produktų pristatymuose ar kituose renginiuose nuomonės formuotojai renginiuose atlieka keletą svarbių funkcijų.
Magdalena Sabalė, talentų agentūros „PERSONAL“ įkūrėja, išskiria tris pagrindines naudas. Visų pirma, nuomonės formuotojai, dalyvaudami renginiuose, gali stipriai padidinti juose pristatomų produktų, paslaugų ar idėjų matomumą. Dėka auditorijos, kuri dažnai nuomonės formuotojams yra lojali, pristatomų produktų sklaida didėja ir dažnai atranda naujus segmentus.
Antra, jei yra aiškus tikslinis renginyje pristatomo produkto ar paslaugos segmentas, tinkamas nuomonės formuotojų pasirinkimas leidžia ją efektyviau pasiekti. Turinio kūrėjai dažnai turi gilų supratimą apie savo auditoriją ir žino, kaip geriausia perteikti informaciją jiems.
Trečia, nuomonės formuotojų pasitelkimas renginiams gali ne tik padidinti pristatomų objektų matomumą, bet stiprinti šių patikimumą auditorijos akyse. Žmonės visuomet labiau pasitiki rekomendacijomis iš žmonių lūpų, o ne iš oficialių prekių ženklų ar įmonių paskyrų.
Kūrybinio biuro „Austėjos efektas“ bendraįkūrėja ir kūrybos vadovė Austėja Jablonskytė antrina, kad nuomonės formuotojai gali daryti didžiulę žmonių nuomonėms, pasirinkimams ir pardavimams. „Visi šie dėsniai galioja ir renginiams – ypač komercinio tipo“, – teigia ji.
Nuomonės formuotojų renginiams pasirinkimas. Ar kuo daugiau, tuo geriau?
Tinkamas nuomonės formuotojų pasirinkimas gali nulemti renginio matomumą ir informacijos apie pristatomą prekės ženklą sklaidą. Tad yra itin svarbu pasirinkti tinkamus nuomonės formuotojus. M. Sabalė rekomenduoja atsižvelgti į kelis svarbius aspektus:
Tikslinė auditorija. Žmonės seka skirtingus nuomonės formuotojus. Jei gerai žinote savo produktų ar paslaugų tikslinę auditoriją, apgalvokite, kokius nuomonės formuotojus jie yra labiausiai linkę sekti. Tai padės atsirinkti tinkamiausius.
Atitikimas produktui. Nuomonės formuotojai turi būti susiję su pristatomais produktais ar paslaugomis, o jų kuriamas turinys turėtų natūraliai derėti su pristatomu prekės ženklu. Tik taip socialiniuose tinkluose iš renginio transliuojami įspūdžiai ir rekomendacijos atrodys patikimos ir autentiškos.
Ilgalaikės partnerystės. Idealu į renginius kviesti tuos nuomonės formuotojus, kurie jau dirba su prekės ženklu ar su jais planuojama ilgalaikė partnerystė. Renginiai gali tapti ir puikiu būdu prekės ženklams užmegzti ryšį su turinio kūrėjais, susipažinti ir suprasti, ar šie atitinka prekės ženklo vertybes bei taip padėti pamatus tolimesniam bendradarbiavimui.
A. Jablonskytė taip pat akcentuoja, kad tai, jog kuo daugiau nuomonės formuotojų bus renginyje ar kuo didesni bus jų sekėjų skaičiai, nebūtinai nulems renginio sekmę. „Jei į renginį pakviesite labai skandalingą nuomonės formuotoją, tikėtina, kad žmonių reakcija bus panaši: „taip tik ir siekia populiarumo!“. Todėl geriau nuomonės formuotojus yra rinktis ne pagal sekėjų skaičių ar didesnį matomumą kituose kanaluose, bet pagal vertybes bei produkto atitikimą.
Ar už tai reikia susimokėti?
A. Jablonskytė dalinasi, kad tinkamai parinkti nuomonės formuotojai gali padidinti renginio sėkmę. Ji teigia, kad bendradarbiavimas su žinomais nuomonės formuotojais įvairiuose renginiuose padėjo ne tik pritraukti daugiau dalyvių, bet ir sukūrė teigiamą atgarsį socialiniuose tinkluose. Tokie renginiai tampa ne tik vieta, kur susirenka žmonės, bet ir platforma, kurioje dalijamasi įspūdžiais, nuotraukomis ir video įrašais, taip dar labiau skatinant renginio ir prekės ženklo žinomumą.
Prekių ženklams, kurie tik svarsto nuomonės formuotojų įsitraukimą, rūpi, ar šie į renginius atvyks tik dėl to, kad jiems patinka produktas ar paslauga, ar vis dėlto už tai teks susimokėti.
Tiek A. Jablonskytė, tiek M. Sabalė teigia, kad egzistuoja įvairios praktikos. Dalis nuomonės formuotojų be atlygio renginiuose nesirodys, kiti, ypač mažesni, dalyvauti sutinka geranoriškai, nes palaiko pristatomų produktų ar paslaugų misiją. Dažnai pasitaikanti praktika – dalyvavimas barterio principu, kuomet nuomonės formuotojai gauna vertingus daiktus dovanų.
Tačiau A. Jablonskytės teigimu, „visų pirma organizuojant renginį svarbu apgalvoti, ką galime padovanoti savo svečiams – išskirtinę patirtį ir pamaloninti ne tik akis, kai produktas pristatomas elektroninėje erdvėje“. Itin svarbu sąlygas išsiaiškinti iš anksto, kad vėliau nekiltų nesusipratimų. M. Sabalė teigia, kad renginio organizatorių ar prekių ženklų atstovų atlygis turinio kūrėjams ne tik garantuoja svečio įsipareigojimą atvykti į renginį, bet taip pat galimybę plačiau paskleisti iš anksto suderinti norimą žinutę apie renginyje pristatomus produktus.
Renginiai ir nuomonės formuotojų dalyvavimas juose gali tapti puikiu įrankiu didesnei sklaidai bei ryšio su auditorija kūrimui. Tačiau tam, kad tai kurtų didžiausią vertę, svarbu perprasti bendradarbiavimo su nuomonės formuotojais niuansus.