Kaip skelbiama pranešime spaudai, byloje ginčytu Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento nutarimu, buvo nustatytas alkoholio reklamos pažeidimas dėl to, kad ant bendrovės alaus „1410 šviesusis alus“ skardinių buvo pavaizduotas dailininko Jano Mateikos paveikslo „Žalgirio mušis“ reprodukcijos fragmentas.
Taip pat dėl to, kad ši alaus rūšis reklamuota panaudojant frazes „Nepamiršom datos, nepamirškim ir vienybės“, „Pinta vienybės“, „1410 m. buvom kaip vienas kumštis“ ir vaizdinį (skardinė alaus „1410 tamsusis elis“ ir skardinė alaus „1410 šviesusis alus“ rankose su geležinėmis pirštinėmis).
Bylą nagrinėjusi LVAT teisėjų kolegija pritarė pirmosios instancijos teismui, kad Janas Mateika yra žinomas dailininkas, nutapęs didžiajai daliai Lietuvos visuomenės tikrai gerai žinomą paveikslą „Žalgirio mūšis“, kuriame pavaizduotas vienas iš Lietuvos istorijos žymiausių įvykių – Žalgirio mūšis.
Jano Mateikos vardu ir gerai žinomu jo meno kūriniu buvo siekiama pasinaudoti minėtos reklamos tikslais (siekiant padidinti jos efektyvumą), nors tai buvo draudžiama pagal Alkoholio kontrolės įstatymą.
LVAT, nesutikdamas su pirmosios instancijos teismu, nustatė ir Alkoholio kontrolės įstatyme įtvirtinto visų formų alkoholio reklamos, siejančios alkoholio vartojimą su psichinės veiklos pagerėjimu, draudimo pažeidimą. Teisėjų kolegija šį pažeidimą nustatė dėl alkoholio reklamos frazės „Nepamiršom datos, nepamirškim ir vienybės“ ir vaizdinio (skardinė alaus „1410 tamsusis elis“ ir skardinė alaus „1410 šviesusis alus“ rankose su geležinėmis pirštinėmis).
LVAT taip pat nurodė, kad Lietuvos Respublikoje draudžiama visų formų alkoholio reklama, siejanti alkoholio vartojimą su socialine sėkme. Šio draudimo pažeidimas nustatytas dėl reklamos frazių „Pinta vienybės“, „1410 m. buvom kaip vienas kumštis“ ir vaizdinio (skardinė alaus „1410 tamsusis elis“ ir skardinė alaus „1410 šviesusis alus“ rankose su geležinėmis pirštinėmis).
LVAT pažymėjo, kad minėta reklama pateikia aliuziją į sėkmingus Lietuvos istorijos įvykius (laimėtą Žalgirio mūšį) ir skatina vartotojus būti vieningiems, o tai, LVAT teisėjų kolegijos vertinimu, reklamuojamo alkoholio vartojimą sieja su psichinės veiklos pagerėjimu, su socialine sėkme, nors tai draudžiama pagal įstatymą.
LVAT atkreipė dėmesį ir į tai, kad Lietuvoje draudžiama visų formų alkoholio reklama, pateikianti neteisingą ir klaidinančią informaciją apie alkoholinius gėrimus. Toks pažeidimas nustatytas dėl minėtų reklamų frazių ir vaizdinių, kurie, kaip buvo konstatuota, sieja alkoholio vartojimą su psichinės veiklos pagerėjimu ir socialine sėkme.
LVAT savo praktikoje tokio pobūdžio bylose yra išaiškinęs, kad reklama, be kita ko, siejanti alkoholinių gėrimų vartojimą su psichinės veiklos pagerėjimu, socialine sėkme, yra neteisinga ir klaidinanti, nes joje pateikiama informacija yra neadekvati alkoholinio gėrimo poveikiui, kuris visais atvejais sukelia neigiamas pasekmes žmogaus organizmui.