Jaunuolių požiūris į Kauną keitėsi

Vilkikui išvykus į turą ir aplankius pirmuosius miestus Kauno mero patarėjas ryšiams su visuomene Tomas Grigalevičius pasakojo, kad projekto „Kaunastic VR“ tikslas – pritraukti žmones, ypač jaunimą, į laikinąją sostinę.

„Tyrimai rodo, kad didelės dalies Lietuvos abiturientų sprendimams dėl studijų reikšmingą įtaką turi jų nuomonė apie konkretų miestą. Neturėdami galimybės visų vyresniųjų klasių moksleivių atsivežti į Kauną ir gyvai supažindinti su atsinaujinančiu ir augančiu miestu, Kauno patirtis nuvežėme pas juos“, – sako jis.
Dabar, po du mėnesius trukusios vilkiko kelionės, Kaunas dalijasi matomais rezultatais. „Svarbiausias „Kaunastic VR“ tikslas buvo tikslinės auditorijos nuomonės apie Kauną transformacija. Prieš projektą atliktas tikslinės auditorijos nuomonės tyrimas parodė, jog Kaune norėtų studijuoti 28 proc. 16–18 metų jaunuolių. Po projekto darytoje apklausoje šis rodiklis pakilo iki 41 proc. Tad rezultatai kalba patys už save“, – džiaugiasi T. Grigalevičius.

Kol kas galutinių stojimų į aukštąsias mokyklas duomenų nėra, todėl sunku įvardinti, ar norėtas pokytis įvyko ir švietimo įstaigų duris laikinojoje sostinėje pravers daugiau abiturientų.

„Žinoma, būtų naivu tikėtis, kad toks vienkartinis žingsnis turės labai reikšmingą įtaką dideliam į Kauno universitetus ir kolegijas stojančių abiturientų skaičiaus pokyčiui ilgalaikėje perspektyvoje. Todėl pradėtą darbą su šia auditorija ketiname tęsti toliau“, – apibendrina Kauno mero patarėjas ryšiams su visuomene T. Grigalevičius.

Organizatoriai tikėjosi, kad „Kaunastic VR“ vilkike turo metu apsilankys 4–5 tūkstančiai moksleivių. Projektą kuravusi „Kaunas IN“ atstovė Laura Germanavičiūtė, kovo mėnesį išvykusi su šia iniciatyva, tikina, kad siekis buvo ambicingas, ir jiems beveik pavyko.
Po Kauną „vaikščiojo“ beveik 4 tūkstančiai žmonių

„Iš viso virtualios realybės akinius išbandė apie 3 700 moksleivių. Tačiau tai tik dalis auditorijos, kurią pasiekėme. Plačiau skleisti žinutę padėjo socialiniai tinklai, kuriuose aktyviai dalinomės vaizdais ir istorijomis apie Kauną. Taip pat renginiuose dalyvavo bei vaizdo įrašais pasidalino jaunimo tarpe populiarūs nuomonės formuotojai Andrius Talžūnas, The Edvinas, Mantas Bartuševičius“, – kalba ji.

Anksčiau L. Germanavičiūtė teigė, kad pradžia buvo išties sėkminga, nes moksleiviai susidomėjo virtualios realybės stotelėmis, tačiau dar nežinojo, kas laukia: „Viso projekto metu labiausiai džiugino tai, kad kiekviena mokykla „Kaunastic“ vilkiką sutikdavo taip pat smalsiai. Tiesa, didžiausią susidomėjimą rodė mažesnių miestelių gyventojai, kurių mokyklose įprastai vyksta mažiau renginių nei didmiesčiuose.“

Organizatoriai dalyviams buvo surengę 12 turų, kurių metu kvietė panaršyti ne tik istorinėmis Kauno vietovėmis ir domėtis kultūra. Taip pat skatino aplankyti sporto klubus, bendrabučius, stebėti krepšinio rungtynes, modernaus šokio teatro pasirodymą.
„Daugelį dalyvių nustebino virtualus apsilankymas moderniame „Solo Society“ studentų bendrabutyje. Moksleiviai sakė nemanę, kad Kaune yra tokių fainų vietų gyventi studentams. Taip pat įspūdį paliko unikalios lokacijos, kurių kituose miestuose nėra, pavyzdžiui, „Kiemo galerija“, garsėjanti gatvės menu“, – dalyviams įsiminusias vietas vardija L. Germanavičiūtė.

Antrą kartą vilkikas į turą nesileis

Pasirinkę netradicinį komunikacijos sprendimą organizatoriai nuogąstavo, kad kažkas gali nepavykti, nes toks vilkikas į gatves riedėjo pirmą kartą. „Kaunastic VR“ kuratorė pažymi, kad visgi nebuvo kažko „ne pagal planą“.

„Projektas įvyko net sklandžiau nei tikėjomės ir jo eigoje nesusidūrėme su problemomis. Manau, tai didele dalimi lėmė šaunios į renginius keliavusios komandos atsidavimas bei mokyklų, su kuriomis bendravome, atsakingumas ir iniciatyvumas“, – pastebi L. Germanavičiūtė.
Minėta jaunuolių apklausa parodė, kad nuomonė apie laikinąją sostinę kito, tačiau kitąmet ši iniciatyva nebus kartojama dėl vienos paprastos priežasties – nieko tai nebenustebins.

„Viena pagrindinių „Kaunastic VR“ sėkmės priežasčių – nauja ir nematyta projekto koncepcija. Suprantame, kad virtualios realybės vilkiku antrus metus iš eilės moksleivių nenustebinsime, todėl planuojame to paties tikslo siekti kitomis priemonėmis. Kol kas detalių atskleisti negaliu, tačiau kaip visuomet stengsimės išlikti originalūs“, – aiškina ji.