Naujieną apie tai, kad po Cristiano Ronaldo poelgio spaudos konferencijoje „Coca-Colos“ akcijų kaina krito 1,6 proc., tai yra, bendra „Coca-Cola“ rinkos vertė trumpam sumenko 4 mlrd. JAV dolerių, aprašė daugybė žinomų tarptautinių žiniasklaidos priemonių kaip „The Guardian“, „The Atlantic“, „Business Insider“, „The Washington Post“ ir kitos. Socialiniai tinklai taip pat mirgėjo svarstymais, ar Cristiano Ronaldo galima vadinti didžiausią įtaką darančiu influenceriu pasaulyje.

Tačiau nors istorija ir skamba puikiai, tačiau iš tiesų ją galima paaiškinti tiesiog sutapimu.

„Istorija yra per gera, kad nesklistų. Ronaldo puikus, koloje cukrus, 4 mlrd. yra daug. Ir istorija yra netgi kažkiek tiesa. Ta kapitalizacija iš tikrųjų krito. 1,6 proc., nuo 56,1 iki 55,22 USD. O tie 4 mlrd. yra gal ir ne tiek jau daug, nes krito nuo 242 mlrd. iki 238 mlrd. USD. Ir krito ne visai dėl to. Gegužės 14 d., kai vyko Ronaldo spaudos konferencija, buvo „Coca-Cola“ dividendų išmokėjimo diena. Kas pirko akcijas diena anksčiau, pagal jas gautų dividendus, o kas konferencijos dieną – ne, todėl pigo, kaip tokiom progom įprastai pinga. Tai kai Ronaldo sakė „Aqua!“, akcijos jau valandą buvo prekiaujamos mažesne kaina“, – savo feisbuko paskyroje aiškino komunikacijos ekspertas Maksimas Reznikovas, pridurdamas, kad nors „influenceriai komunikacijoje yra jėga, bet racionalus investuotojų elgesys vis dar groja“.

Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos narys Andrius Milinavičius sakė, kad nors C. Ronaldo gali turėti įtakos prekės ženklų, tarp jų ir „Coca-Colos“, reputacijai, tačiau šiuo atveju sutapimas su dividendų išmokėjimo diena turėjo didesnę reikšmę.

„Įmonių akcijų pasaulis nuo senų senovės buvo, yra ir tikrai bus žmonių lūkesčių, godumo ir baimių termometras, tad kiekvienas kenksmingas ar skandalingesnis įvykis visuomet šiek tiek sudrebina skaitmeniniuose ekranuose matomus skaičius. Šiandien visam pasauliui komentuojant C. Ronaldo spaudos konferencijoje atliktą judesį, tampa akivaizdu, kad baimių logika vis dar gyva. Ir visiems svarbu, kas kur ką padarė. Mes juk socialios būtybėms, kuriems svarbi įtakingų ir žymių žmonių nuomonė.

Ar tai turėjo įtakos akcijų kainai – be abejonės. Ar C. Ronaldo gali turėti įtakos prekinio ženklo reputacijai – jei nežinojome, tai dabar žinome, kad tikrai taip. Ar tai turi ilgalaikių pasekmių – tikrai ne. Nes gėrimas buvo ir išliks populiarus. Ir svarbiausia, kad didysis krytis įvyko dar ir dėl sutapusio dividendų išmokėjimo. Tačiau nuskambėjusi istorijos versija skamba kur kas skandalingiau, tad, natūralu, žmonėms įdomiau apie ją kalbėtis“, – komentavo A. Milinavičius.