Žiniasklaidos priemonės, patiriančios finansinių sunkumų dėl mažėjančių reklamos užsakymų, skeptiškai žiūri į bet kokius prekės ženklų paminėjimus, viršvalandžius dirbantys žurnalistai dažnai nebeturi nei laiko, nei energijos gilintis į iš pirmo žvilgsnio neužkabinantį turinį, o nuolatinio blogų naujienų srauto išvarginti skaitytojai domisi kitokiomis aktualijomis nei seniau. Tad ir bendrovių istorijas pasakoti dabar tenka visiškai kitokiame kontekste.
Keičiasi žmonių vertybės ir prioritetai
Praėjusių metų gruodį „Harris Poll“ atliktoje apklausoje amerikiečiai teigė, kad klimato kaita yra pati svarbiausia visuomenės problema. Šiandien ji užima priešpaskutinę vietą keliolikos variantų sąraše, aplenkdama tik planetos gyventojų perteklių. COVID-19 pandemija ir ekonomikos nuosmukis privertė žmones visame pasaulyje pergalvoti savo prioritetus, o komunikacijos specialistus – perdėlioti žiniasklaidai siūlomų temų tinklelius.
Atliktos apklausos rodo, kad pandemija turėjo įtakos ir pasikeitusioms žmonių vertybėms. Anksčiau vertinę su materializmu ir savęs išpildymu susijusius dalykus – galią, statusą, nuotykius, ambicijas ir kt., dabar amerikiečiai atsigręžė į šeimą, santykius ir gebėjimą pasirūpinti savimi. Auganti šeimos, savarankiškumo, paslaugumo, paprastumo, sąžiningumo ir stabilių asmeninių santykių svarba anksčiau ar vėliau, ko gero, ne vieną bendrovę ar prekės ženklą privers pakoreguoti savo komunikacijos strategiją.
COVID-19 pandemija dar kurį laiką formuos žiniasklaidos darbotvarkę ir, normalu, pasakoti bendrovių istorijas bus kiek sunkiau. Tad kaip pakeisti požiūrį į ryšius su žiniasklaida, kad užtikrintumėte, jog jūsų bendrovės naujienos bus išgirstos?
– Sekite naujienų srautą. Rengti straipsnius ir pranešimus nepasidomėjus naujienomis žiniasklaidoje ir socialiniuose tinkluose niekada nebuvo gera idėja. Tačiau dabar tai svarbiau nei bet kada – aktualijos keičiasi ne savaitėmis, o dienomis, o tai, kas buvo įdomu vakar, gali visiškai nepatraukti dėmesio rytoj. Nemaža dalis žurnalistų yra aktyvūs socialiniuose tinkluose. Stebėkite, kokiomis naujienomis jie dalinasi – tai leis suprasti, kokia informacija šiuo metu aktuali skaitytojams, ir padės kurti paveikesnį turinį.
– Ieškokite naujų kampų ir perspektyvų. Naujienų srautas pastaruoju metu toks didelis, kad net gali pasirodyti, jog visi apie viską jau parašė. Ypač jei jūsų tema susijusi su virusu. Ir tikrai, yra šimtai straipsnių apie tai, kaip produktyviai dirbti namuose. Tačiau užuot rašę apie tą patį, gal galite pateikti patarimų, kaip produktyviai dirbti, kai darbo namuose „kolega“ tampa jūsų partneris? Nauja perspektyva ne tik padarys jūsų tekstą įdomesnį, bet ir padės patraukti žurnalisto dėmesį.
– Netaupykite gerų naujienų. COVID-19 pandemija – sunkus metas visiems. Tačiau tai nereiškia, kad pasaulyje nebevyksta gerų dalykų. Kasdien matydami gąsdinančias antraštes ir siaubą keliančią statistiką, skaitytojai bando pasikelti nuotaiką neigiamų naujienų sraute ieškodami pozityvių žinučių. Nors girtis bendrovės laimėjimais gali būti nedrąsu, nebijokite pasidalyti geromis žiniomis ir viltį nešančiomis naujienomis.
– Ženkite ekstra mylią. Ir taip sudėtingas žurnalistų darbas per pandemiją tapo dar sudėtingesnis, tad ieškokite būdų, kaip savo darbu žiniasklaidos atstovams padėti – siūlykite naujienas ir straipsnius, kurie kuria vertę ne tik jūsų bendrovei, bet ir ją skaitantiems žmonėms. Dauguma žurnalistų yra bombarduojami laiškų ir skambučių, todėl siūlydami straipsnius ir jų idėjas aiškiai nusakykite esmę bei išryškinkite naują informaciją. Nebandykite reinkarnuoti senų idėjų – nebent jas galite pateikti nauju, netikėtu ir išskirtiniu kampu.