Medžiaginiame maišelyje, papuoštame NATO viršūnių susitikimo Vilniuje simbolika, buvo įdėti proginiai pašto ženklai, medinis šaukštelis medui, tamsaus šokolado plytelė, mineralinio vandens „Akvilė“ buteliukas, tautiškas suvenyras, vadinamas sodas, kurį reikia susirinkti pačiam, pora traškučių „Chazz“ pakelių (vieni – šaltibarščių skonio, antri – su užrašu, kad juos pirkdami remiate Ukrainą), rašiklis, užrašinė, taip pat marškinėliai su užrašu „I didn`t know where Vilnius was. Luckily, the NATO Summit was there“ (liet. aš nežinojau, kur Vilnius. Laimei, čia buvo NATO viršūnių susitikimas).
Dovanų žiniasklaidai turiniu rūpinosi LR Prezidento kanceliarija, kartu su kitais partneriais. Pasak Prezidento patarėjo Rido Jasiulionio, suvenyrinėms dovanėlėms žurnalistams, nušviečiantiems NATO Vilniaus viršūnių susitikimą, yra „suneštinės“, surinktos keleto susitikimo rengime dalyvavusių Lietuvos institucijų – Vyriausybės kanceliarijos, Užsienio reikalų ministerijos, VšĮ Go Vilnius, agentūros Keliauk Lietuvoje ir Lithuania co-create. Atskiro biudžeto dovanėlėms nebuvo, institucijos buvo pakviestos prisidėti.
Daugiausiai dėmesio socialiniuose tinkluose sulaukė marškinėliai – žmonės svarstė, kodėl Vilnius taip kompleksuoja ir save nuvertina. Kaip feisbuke pastebėjo žurnalistas Liudas Dapkus: „Tokį suvenyrą NATO renginio svečiams parengė vis dar nežinia kur esantis miestas. Gali išvesti merginą iš kaimo, bet kaimas su ja pasiliks visada“.
Jis taip pat ironizavo, kaip žurnalistai atvežami dirbti į tokio lygio renginį. „Jei kažkas iš pasaulinės žiniasklaidos čionai deleguotų žurnalistų iki šiol dar nežinojo, kur po galais yra tas Vilnius, dabar tikrai yra informuoti. Šitaip šiandien atrodė jų atvykimas šatlo busu į NATO gegužinę Lazdynuose“, – rašė jis, pasidalinęs nuotraukomis, kaip lagaminus žurnalistai, išlipę iš autobuso, kelia per gatvės atitvarus ir neša per pievą.
Šiuos marškinėlius NATO viršūnių suvažiavimui pasiūlė agentūra „Go Vilnius“, kurios kampanija apie Vilnių – Europos g-tašką dar 2019 m. plačiai nuskambėjo pasaulyje. Tada kampanija buvo paremta idėja, kad Vilnius yra Europos g-taškas, nes niekas nežino, kur jis yra, bet kai jį randi – būna nuostabu.
„Jau kelerius metus Vilnius nuosekliai laikosi šmaikščios, saviironiškos komunikacijos linijos. Komunikacijos tikslas yra pagrindinį Vilniaus trūkumą – nepakankamą žinomumą pasaulyje – paversti privalumu. Vilniaus žinomumo kampanijos yra saviironiškos, išsiskiriančios ir drąsios. Tokia yra Vilniaus turizmo reklamos kampanija „Vilnius – nuostabus, kur bebūtų“ (angl. „Vilnius – amazing wherever you think it is“).
Tarptautiniai žinomumo tyrimai rodo, kad tik apie keturis procentus užsieniečių iš Vilniaus tikslinių turizmo rinkų gali ką nors daugiau pasakyti apie Vilnių, o dauguma žino tik miesto vardą. Taip kviečiame su šypsena pažiūrėti į Vilniaus „nežinomumo“ problemą ir paskatinti jį atrasti.
Renkamės drąsią komunikaciją, nes nebėgame nuo realybės, kaip mūsų miestas yra matomas, kiek jis žinomas ar nežinomas, kiek stereotipų apie jį gyvuoja kitose šalyse. Renkamės priimti stereotipus su humoru, sugebėti apie tai kalbėti“, – komentavo agentūros „Go Vilnius“ viešųjų ryšių projektų vadovė Olga Malaškevičienė .
„Šių marškinėlių su šmaikščiais užrašais turime kelias versijas ir jie itin populiarūs mūsų Turizmo informacijos centruose, kur juos galima įsigyti. Aktyviai juos perka ir Lietuvos gyventojai“, – sakė O. Malaškevičienė.
Pasak jos, konkrečiai šiuo atveju, marškinėliai yra skirti užsienio žurnalistams, tačiau renginyje dirbantys Lietuvos žurnalistai taip pat sakė tokius gavę. O. Malaškevičienė sakė, kad užsienio žurnalistai šiais marškinėliais džiaugiasi ir jų nuotraukomis aktyviai dalinasi socialiniuose tinkluose.