Juodojo penktadienio savaitę – ryškus užsakymų ir pajamų šuolis
Šiais metais Juodojo penktadienio savaitės, įgyvendinus specialią reklamos kampaniją, tekstilės gaminiais prekiaujanti elektroninė parduotuvė „Nostra“ turėjo 492 proc. daugiau užsakymų, o pajamos išaugo 555 proc. lyginant su ta pačia praeitų metų lapkričio savaite.
„Šių metų Juodojo penktadienio vienos savaitės pardavimų pajamos prilygo 79 proc. viso spalio mėnesio pajamų. Šie rodikliai perbraižo visas ankstesnes turėtas pardavimų didinimo projekcijas. Jei pardavimai ir toliau augs tokiais tempais, kaip auga šiemet, visi rezultatai, kuriuos verslai turėjo prieš pandemiją, atrodys kaip „akmens amžius“ – dalinasi skaitmeninės rinkodaros agentūros vadovas.
Pasak jo, šiai akcijai papildomai viešinti buvo pasitelkti tradiciškai žinomumą didinantys sprendimai – video reklamos formatai „YouTube“, „Facebook“ ir „Instagram“ socialiniuose tinkluose. „Komunikuojant akciją buvo naudoti inovatyvus reklamos pirkimo modeliai, kurie reklamą rodo būtent tiems vartotojams, kurie bus linkę pirkti. Tikslines auditorijas kūrėme ir kampanijai ruošėmės jau kelis mėnesius prieš patį kampanijos startą“, – aiškina A. P. Girčys.
„Google“ paieškoje sukūrėme atskirą reklamos kampaniją žmonėms, kurie ieškojo raktažodžių, susijusių su Juodojo penktadienio nuolaidomis bei išpardavimais. Vartotojų, aplankiusių elektroninę parduotuvę pirmą kartą, skaičius išaugo 49 procentais, lyginant su savaite iki kampanijos starto, kas reiškia, kad kampanija ne vien išnaudojo ir taip verslams gerai pažįstamą pakartotinę rinkodarą, bet taip pat į svetainę atvedė pirkinių ir akcijų medžiotojus, kurie galimai atrado šį prekės ženklą tik dabar,“ – sako skaitmeninės rinkodaros agentūros vadovas.
Tekstilės gaminiais prekiaujančios elektroninės parduotuvės projektų vadovas Karolis Kaminskas pastebi, jog dėl pandemijos sumažėjus didmeninės prekybos užsakymams, elektroninės prekybos šuolis padeda kompensuoti praradimus.
Iš anksto pirko dovanas Kalėdoms
Seniausias internetinių knygynų Lietuvoje „Patogu pirkti“ visą Juodojo penktadienio savaitę bei Kibernetinį pirmadienį naujas ir populiarias knygas pasiūlė įsigyti palankesne kaina. Pardavimų ir rinkodaros vadovas Giedrius Milašiūnas pasidalino, jog dirbta trimis pamainomis, kad būtų įvykdytas klientams duotas pažadas laiku pristatyti siuntas.
„Šių metų Juodojo penktadienio išpardavimų savaitei geriau pasiruošėme nei pernai. Aktyvesnius reklaminius veiksmus pradėjome jau spalio viduryje, ruošiantis artėjančiam švenčių sezonui. Partneriams rekomendavus, efektyviai didinome rinkodaros biudžetus, testavome anksčiau nebandytus formatus ir reklamos kanalus. Žinoma, elektroninei prekybai postūmį davė ir karantinas. Žmonės mažiau eina apsipirkti į knygynus. Yra daug dedamųjų, dėl ko šių metų Juodojo penktadienio rezultatas labai stiprus lyginant su pernai metais“, – dalinasi „Patogu pirkti“ atstovas.
Nemažai knygų buvo perkama kalėdinėms dovanoms. Tad vartotojams buvo siunčiama žinutė:„Knyga – tai dovana, keičianti gyvenimą“.
Skaitmeninės rinkodaros verslai taip pat turėtų pastebėti, jog verslai, kurie sistemingai dirbo su klientais visus metus ir buvo nuolat matomi reklamose, su papildoma finansine injekcija galėjo gerokai padidinti pardavimus per šį Juodąjį penktadienį. Pasak A. P. Girčio, bendra rekomendacija verslams būtų – nusimatyti, kad Juodojo penktadienio akcijų medžioklė tampa mūsų apsipirkimo kultūros dalimi, tad verslai šią kampaniją turi planuoti gerokai į priekį, o ne paskutinę minutę.
Svarbiausia – vartotojo patirtis ir patogus apsipirkimas mobiliajame telefone
Liofilizuotus maisto produktus gaminančios įmonės „Geld Baltic“, valdančios
prekės ženklą „Super Garden“, direktorė Laura Kaziukonienė teigia, kad Juodojo penktadienio kampanijos investicijų grąža – 28 kartai: „Tai atitiko bendras partnerių įžvalgas ir verslo augimo tendencijas. Tiek dėl susiklosčiusios situacijos rinkoje, tiek dėl reklamos kampanijų, prekyba mūsų internetinėje parduotuvėje auga 2-3 kartus kiekvieną mėnesį.“
Matydama vis didėjančią internetinių apsipirkimų svarbą, įmonė investuoja į elektroninės parduotuvės gerinimą. Greitai vartotojai galės patogiau apsipirkti daugiau funkcionalumų turėsiančioje svetainėje.
Reikia pabrėžti, jog vis daugiau žmonių perka, naudodamiesi mobiliaisiais telefonais. Šis skaičius tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje auga nuolat. Tą patvirtina ir šios įmonės duomenys: tik 6 proc. Juodojo penktadienio kampanijos metu per reklamą į elektroninę parduotuvę atėjusių vartotojų naudojo kompiuterius, likusieji – planšetes ir mobiliuosius telefonus. „Įsivertinus kelių tūkstančių procentų reklamos gražą ir tai, kad pirkimai vyko perkant išmaniaisiais, manau, metas pamiršti teiginį, kad žmonės ieško telefonu, bet perka kompiuteriu“, – pabrėžia Aurimas Paulius Girčys. Pasak jo, svarbu užtikrinti puikią vartotojo patirtį ir sklandų apsipirkimą išmaniaisiais įrenginiais, jei nenorime prarasti pirkėjų vartotojo kelionės viduryje.
Pirkinius planavo iš anksčiau
Lietuviškų maisto papildų gamintojo UAB „Aconitum“ generalinio direktoriaus pavaduotoja rinkodarai ir verslo vystymui Vytautė Balanaškaitė Šatė mano, jog šiais metais žmonės turėjo daugiau laiko pasiplanuoti, paieškoti prekių internete ir daugelis Juodojo penktadienio savaitę prioritetą teikė apsipirkimui internetu. Šiais metais įmonės internetinė prekyba augo 4,5 karto.
A. P. Girčio nuomone, masinėms, ne prabangos prekėms Juodasis penktadienis yra puikus pardavimų skatinimo būdas, kurio žmonės laukia: „Lietuvos rinka sveikatos, maisto papildų sektoriuje yra labai įpratusi prie kaininių pasiūlymų. Juodojo penktadienio savaitę klientams siūloma didelė nuolaida. Tai buvo komukuojama socialiniuose tinkluose, per reklamos kampaniją ir sulaukė 5-6 kartus geresnių rezultatų nei įprastai“.
Siūlo nemokamą e-parduotuvės veikimo vadovą
Juodasis penktadienis praūžė, verslai turėjo kosminį pardavimų augimą, tačiau visa tai yra sistemingo ir nuolatinio darbo su klientų baze rezultatas. Verslai, kurie nuolat vykdo pardavimų skatinimo veiksmus ir turi patikimus partnerius, kitą Juodajį penktadienį pradės planuoti iškart po švenčių, sako A. P. Girčys.
Pasak jo, svarbu ne vien reklaminė žinutė ir tikslinė auditorija, tačiau taip pat ir svetainės greitis bei pritaikymas mobiliesiems įrenginiams. Svetainės, kuriose vartotojas ateina ir supranta, kaip lengvai gali atlikti norimą veiksmą – nupirkti prekę – tą nesunkiai ir atliks. Svetainės, kuriose apsipirkimas yra painus ir neaiškus, pardavimus didins sunkiau, nepriklausomai nuo pardavimų skatinimo sprendimų.
Vartotojo kelio kūrimas ir kontaktas su vartotoju yra nuolatinis ir kompleksinis sprendimas. Kuo ilgesnis svarstymo procesas, tuo svarbiau verslui kiekviename etape eliminuoti dvejonės faktorių ir padėti vartotojui priimti tinkamą sprendimą. Verslai, kurių svetainės yra informatyvios, prekės yra aiškiai aprašytos, o kainos yra neklaidinančios, ilgalaikėje perspektyvoje prisitrauks daugiau pirkėjų, kuriems yra svarbus patikimumas.
Jei verslas dar tik pradeda savo pažintį su pardavimais internete, skaitmeninės rinkodaros agentūros APG MEDIA įkūrėjas ir vadovas Aurimas Paulius Girčys rekomenduoja atsisiųsti agentūros parengtą ir neatlygintinai platinamą Sėkmingos e-parduotuvės veikimo vadovą.