„Akropolis Group“ marketingo ir komunikacijos departamento vadovė Indrė Česūnienė sako, kad tai – ne pirmas bandymas pasinaudoti jų sukurto prekės ženklo sėkme. „Džiaugiamės, kad JAMAM yra vienas žinomiausių ir labiausiai atpažįstamų mažmeninės prekybos prekių ženklų Lietuvoje, kuris tapatinamas su didžiausiu prekių pasirinkimų ir išskirtinėmis nuolaidomis, tad nieko nuostabaus, jog praktiškai kasmet susiduriame su vienokiais ar kitokiais bandymais pasinaudoti jo populiarumu. JAMAM yra Bendrijos registruotas prekių ženklas, kurio apsauga galioja visoje Europos Sąjungos teritorijoje. Tad susidūrę su bandymais juo neteisėtai pasinaudoti kiekvieną kartą reaguojame ir, pirmiausia, susisiekiame su JAMAM ženklą ar į jį itin panašius prekių ženklus naudojančiomis įmonių atstovais. Įprastai pavyksta susitarti nesiimant teisinių veiksmų“, – sakė ji.
I. Česūnienė teigė, kad jie susisiekė su įmone, informuodami, kad jų veikla galimai pažeidžia Europos Sąjungoje galiojančias JAMAM prekės ženklo teises ir paprašė informaciją pašalinti.
Tačiau patys „Sizeer Lietuva“ atstovai teigė nieko blogo tokiame savo veiklos reklamavime nematantys. „Nematome priežasčių, dėl kurių mūsų partneris – PPC Akropolis – turėtų imtis teisinių veiksmų prieš mus“, – lakoniškai atsakė jie. Jų tinklas, be elektroninės prekybos, taip pat bendradarbiauja su keliais prekybos centrais, tarp kurių yra ir „Akropolis“.
Kontoros „METIDA“ advokatas Erikas Saukalas sakė, kad, jo akimis, tai tikrai negali būti atsitiktinumas. „Tai negali būti sutapimas. „Imam“ yra tiesiog perdarytas JAMAM variantas. Šie ženklai labai panašūs vizualiai, fonetiškai, semantiškai, jie naudojami toms pačioms paslaugoms, tai yra, pirkimų skatinimui, akcija vyksta tuo pačiu laikotarpiu. Akivaizdu, kad tie, kurie organizuoja akciją „Imam“, nori pasinaudoti prekės ženklo JAMAM reputacija“, – komentavo jis.
E. Saukalas pridūrė, kad svarbu ne tik tai, kad JAMAM prekės ženklas yra registruotas Europos Sąjungoje, ir jam galioja su tuo susijusi teisinė apsauga, bet, dar svarbiau, kad šis prekės ženklas jau yra įgijęs reputaciją. „Ši akcija organizuojama jau kelerius metus, prekės ženklas dėl jo ilgalaikio ir plataus naudojimo yra įgijęs reputaciją, daugelis supranta ir žino, kokia tai akcija, kurioje yra rekordiški pirkėjų kiekiai. O jei ženklas įgijo reputaciją, reiškia, jo apsaugos apimtis yra platesnė nei paprasto ženklo“, – aiškino jis.
Pasak E. Saukalo, tokiais atvejais reikia galvoti apie du aspektus: „Pirma, prekės ženklas turi būti ginamas nuo tokių veiksmų, kuriais bandoma pasinaudoti jo reputacija. Antra, tai gali kenkti JAMAM skiriamajam požymiui: tau reiškia, kad jei atsiras rinkoje daug tokių ženklų, „imam“, „imame“ ir įvairių panašių, tada JAMAM nebeturės išskirtinumo, jis išplauks“.
E. Saukalas pripažino abejojantis, kad „Akropolis“ imsis veiksmų, bet, jo nuomone, tai reikėtų daryti. „Galbūt „Akropoliui“ jie atrodys per smulkūs, bet faktas, kad jei jie dabar užsimerks, vėliau gal atsiras ir daugiau, kurie išdrąsės, tad, manau, reikėtų imtis veiksmų“, – svarstė jis.