Liepos 4 dieną Vilniaus miesto savivaldybė organizuoja rekonstruoto fontano, esančio prie Operos ir baleto teatro, atidarymo vakarą. Mieste iškabintose reklamose pateikiama informacija „Atgimusio fontano opera: R. Strauss „Salomėja“ su Asmik Grigorian“, kuri sudaro įspūdį, kad renginyje turėtų pasirodyti ir garsi operos solistė.
Vis dėlto – tai netiesa. Vilniaus miesto savivaldybė socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalino planuojamu renginiu ir tik ten paminėjo, kad susirinkusiųjų laukia operos, kurią atlieka A. Grigorian, įrašas.
Vilniaus miesto savivaldybės rinkodaros ir komunikacijos skyrius apgailestauja dėl informacijos reklamoje, kuri papildoma tik socialiniuose tinkluose ir žada taisyti šį nesusipratimą.
„Ačiū už pastabumą. Reklamos vizualas, kaip dažnai būna, perteikia tik pirminę informaciją, ir internete jis veda į feisbuko įvykį su išsamiu renginio aprašymu, kuriame, kaip jau minėjote, nurodyta, kad tai įrašas. Tačiau pastabą priimame ir atsiprašome, kad ši reklama galėjo klaidinti vilniečius – artimiausiu metu ją patikslinsime“, – komentuoja rinkodaros ir komunikacijos skyrius.
Be to, netrukus bus siunčiamas pranešimas žiniasklaidai su tikslia renginio informacija: „Esame tikri, kad vilniečiai apie renginį sužinos iš skirtingų informacijos šaltinių ir tai leis jiems susidaryti tikslų vaizdą apie renginį.“
Daug kas „užkibo“ ir patikėjo, kad dainuos A. Grigorian
Socialinių tinklų vartotojai pripažino „užkibę“ už šios reklamos, kurioje anonsuojamas pasirodymas, tačiau neminima, kad lankytojai prie fontano išvys ne A. Grigorian, o operos įrašą.
Komunikacijos specialistas Dovydas Kiauleikis tikina, kad stendą pamatė gatvėje, eidamas į stotelę: „Apsidžiaugiau ir nusifotografavau, įsikėliau į feisbuką, tada žmonės pradėjo komentuoti, kad tai tik įrašas, atlikėjos nebus. Po to atnaujinau savo pranešimą socialiniame tinkle, kad pats neskleisčiau melagingos informacijos.“
Anot specialisto, ši reklama tikrai atrodo klaidinanti, nes ir kiti, pamatę stendą ar jo nuotrauką, pagalvojo, kad atvyks A. Grigorian.
„Galėtų būti mažomis raidėmis ar su žvaigždute prirašyta, kad bus įrašas. Keista, kai skelbiama klaidinanti reklama iš miesto institucijos, ne iš komercinės įmonės – jie nesiekia pelno, renginys nemokamas. Turint omeny, kad operos solistė gavo nemažai apdovanojimų, atrodo, jog tai pasinaudojimas jos vardu“, – kalba D. Kiauleikis.
Po komunikacijos specialisto įrašu socialiniame tinkle buvo pasidalinta ir kitu panašiu atveju, vykusiu prieš metus. Valstybinė įstaiga „Vilniaus festivaliai“ pardavinėjo bilietus į koncertą, kurio pagrindinėje nuotraukoje buvo Philipas Glassas, sudarydami įspūdį, kad jis bus vienas iš atlikėjų. Tačiau tai vėlgi netiesa – koncerte du pianistai atliko kompozitoriaus kūrinius.
Kam gerą turinį įvilkti į nebūtą drabužį?
Tinklaraštininkė Daina Dubauskaitė, aprašiusi minėtą įvykį, sako, kad tiek Vilniaus miesto savivaldybės organizuojamas renginys, tiek „Vilniaus festivaliai“ koncertas siūlė ir taip gerą turinį, kurį bandė įvilkti į nebūtą drabužį.
„Gaila, kai nuvertinami ir taip geri dalykai, bandoma teigti, kad jie neva yra geresni. Nemanau, kad tai sukuria pridėtinę vertę. Praėjusį kartą, kai buvo anonsuojamas Philipo Glasso koncertas, labai daug mano pažįstamų ir ne tik, kurie vaikšto į tokius renginius, domisi muzika, pasijuto apgauti.
Šiuo atveju, tai nemokamas renginys, niekas neturėtų jaustis materialiai nuskriaustas, tačiau ir pačiai atlikėjai turėtų būti nemalonu, nes kažkas pagalvos, kad ji pažadėjo, bet neatvažiavo, kai pamatys, kad tai tik įrašas, nematę pranešimo socialiniame tinkle. Rengėjams taip pat turėtų būti nemalonu. Galbūt tai daryta ne specialiai, bet skelbiama informacija nėra tiesa“, – komentuoja ji.
Anot tinklaraštininkės, tokių dalykų, komunikuojant renginius, reikėtų vengti. Tąkart „Vilniaus festivaliai“ atnaujino nuotrauką prirašę, kas iš tiesų pasirodys.
Savivaldybė atnaujino reklamą