Kalėdiniame IKEA klipe – žvilgsnis į vienos šeimos šventes ir eiliuota istorija apie šventinį namų skambesį. Ne vienas atpažins save: kaip visada, IKEA siekia atspindėti daugelio gyvenimą namuose. Kažkas čia dengia stalą, gardžiuojasi šventiniais patiekalais, knarkteli užsnūdęs, kažkas nukrenta, kažkas išdykauja ir laukia Kalėdų senelio – tai yra, ką daugelis darome per kiekvienas Kalėdas ir, kas kelia nostalgiją.

Po kelerių pandemijos sudrumstų žiemos švenčių planų, šiais metais, tikėtina, jos bus minimos kaip anksčiau: išplėstiniame šeimos rate. Spalį atliktas IKEA tyrimas apie Kalėdas rodo, kad iš viso to, kas susiję su jomis ir jų laukimu, dauguma Lietuvos gyventojų (62 proc.), labiausiai brangina susitikimus su šeima. Daugiau nei pusė šiemet pasitikti Kalėdas ketina artimiausių šeimos narių draugijoje, o daugiau nei trečdalis – platesniame giminės rate.

„Kai penktadalis Lietuvos gyventojų sako nerimaujantys dėl pasirengimo Kalėdoms, o trečdalis prisipažįsta patiriantys dvilypius jausmus – ir džiaugsmo ir streso, norime priminti, kad tikrasis šventės grožis slypi paprastuose ir dažniausiai daug nekainuojančiuose dalykuose: namų jaukume, susėdimo prie šventinio stalo džiaugsme, iš virtuvės sklindančiuose garsuose ir kvapuose, dovanų popieriaus čežėjime, vaikų nekantrume laukiant Kalėdų senelio, nostalgiją keliančiuose, kasmet besikartojančiuose patiekaluose. Būtent namai, pilni namiškių ir svečių skleidžiamo šventinio šurmulio, susiliejančių į bendrą skambesį, ir yra tikrasis šventės grožis“, – sako IKEA rinkodaros vadovė Baltijos šalims Indrė Švelnytė.

IKEA ir kūrybinės agentūros „Milk“ sukurtame namų „orkestre“ – keturių asmenų šeima, o kad garso nebūtų per mažai – ir dėdė su teta.

„Vos tik gavome užduotį atspindėti šventinį namų skambesį, jau žinojome, kad kursime eiles apie kasdienius garsus, džiaugsmus ir vargus, kurie ištinka mums namuose per Kalėdas. Situacijas padiktavo kiekvieno iš mūsų patirtys – paprastos, daug kam pažįstamos ir kartu nostalgiškos. Ieškojome žodžių, kurie aprašytų šventines veiklas – dovanų atplėšimą, Kalėdų senelio laukimą, slidinėjimą kojinėmis per parketo „čiuožyklą“, pagyras silkei pataluose ir įvairias šventines išdaigas”, - sako agentūros kūrybos vadovas Audrius Dargužis.

Šis IKEA kalėdinis klipas bus rodomas visose Baltijos šalyse: poema skambės ne tik Lietuvoje, bet išversta – ir Latvijoje, Estijoje. Klipo režisierius – Vytautas Chlebinskas. Klipą prodiusavo „Dansu“.

Klipe skambančios poemos tekstas:
Kur kepa, kur dūžta,
kur laukia ir „lūžta“,
ir kas toj dėžėj? – nežino…
Kur snaudžia, kur tauška,
čežena jau auštant
ir kojinių dailusis čiuožimas.

Kas virškina tyliai,
kam sumo imtynės,
kas silkę pagirs pataluos.
Čia knarks, o čia žiovaus,
čia žadins žiūrovus
ir pulto neduos be kovos.

Kas kramto, kas piešia
stikle ragus tėčiui
ir bučkis vėlyvas pelėdoms.
Kas kvarksi, kas vargsta
ir jau, rodos, alpsta –
taip skamba namai per Kalėdas.