Iš viso konkursui darbus pateikė 36 kūrybos agentūros ar studijos bei 7 laisvai samdomi kūrybos profesionalai. Darbus vertina iš Lietuvos ir užsienio reklamos profesionalų sudaryta apdovanojimų žiuri, rašoma pranešime žiniasklaidai. Visą finalininkų sąrašą galima rasti čia.

Anot komisijos pirmininko, patyrusio kūrybos vadovo Wojtek Kowalik, šie metai išsiskyrė dėmesiu socialiniams klausimams ir karo Ukrainoje temai, tačiau kokie bebūtų temų akcentai, geros reklamos darbų kriterijai nesikeičia.

„Puikios idėjos „užkrečiamos“ nuo pat pirmos akimirkos iki pabaigos. Jos įsiveržia į mūsų sąmonę su pirmuoju eskizu ir gyvena ten iki galutinio rezultato. Būtent tokių darbų ir ieškojome finalininkų sąrašui. Šiuo momentu dar sunku pasakyti, kurios iš jų kils pačias apdovanojimų viršūnes, bet potencialo tam turi visos, patekusios į trumpąjį sąrašą. Laimėti nėra lengva, bet kuo sunkiau, tuo prasmingesnė yra pergalė“, – sako W. Kowalik.

Daugiausia finalininkų – „Dizaino ir meistrystės“ kategorijoje

Konkurso darbai varžosi 7 kategorijose: „Integracijų ir inovacijų“, „Video ir audio“, „Interaktyvių ir skaitmeninių sprendimų“, „Dizaino ir meistrystės“, „Spaudos ir lauko reklamos“, „Aktyvacijų ir naujosios medios“ bei „Socialinės reklamos“. Lėšos, surinktos už darbų dalyvavimą pastarojoje kategorijoje, bus paaukotos VšĮ „Mėlyna ir geltona“.

Net 26 „Dizaino ir meistrystės“ kategorijos darbai komisijos vertinimu verti finalininkų vardo. Antroji pagal gausą – „Video ir audio“ kategorija, kurioje – 19 finalininkų. Mažiausiai finalininkų – tik 2 darbai – „Spaudos ir lauko reklamos“ kategorijoje.

Nagrinės migruojančios kūrybos temą

Iš geriausių kūrybos darbų apdovanojimų, reklamos ir dizaino tendencijas atliepiančios konferencijos bei jaunųjų talentų programos susidarantis festivalis šiemet nagrinėja migruojančios kūrybos temą.

Kūrybos migracija atsispindi ne tik fizinėse kūrėjų kelionėse ar tarptautiniuose paveikiausių reklamos darbų atgarsiuose, bet ir skirtinguose formatuose ar platformose. Pasak „Facebook“ ir kitiems socialiniams tinklams Lietuvoje atstovaujančios bendrovės „Httpool“ kūrybos skyriaus vadovo Aidžio Daliko, šiandienos reklama nuo pat idėjos gimimo momento iškart apsigyvena daugybėje skirtingų kanalų.

„Tokia įvairovė atveria duris beveik beribiam pradinės idėjos transformavimui pasitelkiant skirtingus kontekstus, mastus, dėmesio „langus“ ir inovatyvius sprendimus. Tiesa, ne kiekvienos reklamos kūrėjai skiria pakankamai dėmesio skirtingų formatų galimybėms išnaudoti, visas pastangas sudėdami į, pavyzdžiui, televizijos klipo idėjos įgyvendinimą, o likusius formatus palikdami adaptuoti maketuotojams. Tad nekantraujame apdovanoti tuos reklamos ir dizaino darbų autorius, kurie išties išsiskyrė savo požiūriu į skirtingų platformų ypatumus“, – sako festivalio apdovanojimų kategoriją „Interaktyvūs ir skaitmeniniai sprendimai“ pristatančios įmonės atstovas.

Festivalio informacinio partnerio, lauko ekranų bendrovės „JCDecaux Lietuva“ rinkodaros vadovė Jūratė Mizarė atkreipia dėmesį, kad šiuolaikiniam vartotojui svarbios prekių ženklų komunikuojamos vertybės, tokios kaip įmonės socialinė atsakomybė ir atsakingas požiūris į aplinką.

„Lauko reklama taip pat keičiasi, ji skaitmenizuojasi ir siūlo įvairių galimybių, kaip prekių ženklams komunikuoti įdomiai. Todėl miesto gatvėse pasirodę kūrybiški sprendimai dažnai atveria kitų medijos kanalų duris. Ši tradicinė medija pasiekia žmones realiame pasaulyje, prasibraudama per kasdienį skaitmeninį „triukšmą“ mūsų ekranuose – jos neužblokuosi, neišjungsi, neprasuksi“, – sako ji.

Festivalio tema atsispindės ir fizinėje konferencijos bei apdovanojimų vietoje – dvejus metus Vilniuje vykęs „ADC*LT“ šiemet kelsis į Kauną. Jau spalio 7 dieną didžiausia Lietuvos kūrybinių industrijų bendruomenės šventė suburs reklamos ir dizaino profesionalus „Romuvos“ kino teatre. Be apdovanojimų, programoje taip pat numatyta įkvepianti konferencija, vėlyvieji bendruomenės pusryčiai ir Kauno modernizmą atskleidžianti ekskursija.

Bilietus į festivalį galima įsigyti www.adclietuva.lt

Apie „ADC*E“

„Art Directors Club of Europe“ yra organizacija, vienijanti Europos šalių reklamos, dizaino ir komunikacijų kūrėjus. Europoje veikia 23 vietiniai „ADC“ klubai, tai yra apie 6000 kūrėjų, kuriuos vienija „ADC*E“. 2019-ais metais prie šios bendruomenės prisijungė ir Lietuva.