Į „NAPA Baltic“ finalus šiemet atrinkta 60 pakuotės dizaino darbų. Į finalą pateko daugiausia pakuočių iš paruoštų vartojimui maisto produktų (11), stipriųjų alkoholinių gėrimų (11), sveikatos ir grožio produktų (9) ir riboto leidimo produktų (9) kategorijų.

Reklamos agentūros „TRUTH“ kūrybos vadovas ir vienas iš „NAPA Baltic“ komisijos narių Mantas Velykis komentuoja, kad šiemet tarp pateiktų darbų matoma didesnė drąsa ir ryžtas eksperimentuoti.

„Pagaliau lietuviai ir kitų šalių dalyviai pamėgo spalvas – drąsiai eksperimentuojama, kartais pakuotes puošia visiškai tai industrijai nebūdingos spalvos. Šį reiškinį galima bandyti paaiškinti ir internetinės prekybos augimu: šiame sektoriuje išsiskirti gerokai sunkiau nei lentynoje. Kartu į rinką ateina naujosios kartos pirkėjai, kurie iš prekių ženklų tikisi tik vieno – netikėtumo“, – pranešime žiniasklaidai kalba M. Velykis.

Dėl darbų ryškumo sutinka ir kitas „NAPA Baltic“ komisijos narys Aurimas Kadzevičius. Tiesa, jis laukia, kol mūsų regioną pasieks ir tvarumo banga.

„Šiemet labai tendencingai pirmauja ryškios, švarios spalvos, minimalistinė grafika, įmantrūs spaudos būdai. Vizualai stiprūs, todėl norėtųsi daugiau konceptualių ir labiau ekologiškų sprendimų. Ko gero, jų dar neprašo mūsų rinkos vartotojas. Lietuvos ir Baltijos užsakovai vis dar orientuojasi į greitą pardaviminį rezultatą: tai suprantama iš šiandienos verslo perspektyvos, tačiau vertėtų pagalvoti ir apie savo prekės ženklą rytoj. Juolab kad, pavyzdžiui, Londone šiuo metu vyksta tikros ekologiškumo lenktynės, o šios mados, nors ir vėluodamos, mūsų rinką vis vien pasieks“, – tvirtina A. Kadzevičius.

Praėjusiais metais „NAPA Baltic“ apdovanojimuose varžėsi 126 pakuotės dizaino darbai, iš jų į finalą buvo atrinkti 46, o apdovanoti buvo 25 projektai. Aukščiausią – aukso – apdovanojimą – pernai pelnė 4 lietuvių, 3 estų ir 1 latvių pakuotės dizaino darbai.

Šiemet greta apdovanojimų lapkričio 7 d. vyks ir tarptautinė pakuotės dizaino konferencija „NAPA Talks by Aurika“. Joje susirinks ir patirtimi keisis pakuotės dizaineriai, maisto ir gėrimų gamintojai, pakuočių gamybos atstovai ir kiti šios industrijos dalyviai. Konferencijos pranešėjai nagrinės vartojimo kultūros, estetikos ir ekologijos, technologinių sprendimų, istorijų pasakojimo per pakuotę, dizaino procesus kompanijose ir kitas temas.

„NAPA Baltic“ apdovanojimus ir „NAPA Talks by Aurika“ konferenciją nuo 2015 m. organizuoja Lietuvos grafinio dizaino asociacija (LGDA). Daugiau informacijos apie apdovanojimus ir konferencijos programą rasite čia.