„M-1“ grupė, turinti reklaminį plotą ant Spaudos rūmų, kuriame anksčiau reklamuodavo savo grupės prekės ženklus, šįkart nusprendė jame paskelbti šūkį be jokio logotipo „Geriausia muzika – lietuviška“. Nors nesant jokio logotipo nėra aišku, kurią būtent radijo stotį norėta pareklamuoti, paskambinus į „M-1“ grupę pasiteirauti dėl šios reklamos, jos atstovai nukreipė į grupei priklausančią radijo stotį „Lietus“, kurios grojaraščio didžiąją dalį sudaro lietuviška muzika.
Tuo, kad reklama paskelbta be prekės ženklo, suskubo pasinaudoti šalia mažesnį reklaminį plotą turintys konkurentai „Relax FM“: gretimoje savo iškaboje jie tokio paties šrifto, spalvos ir dydžio raidėmis užrašė savo dažnį, pridėjo savo radijo stoties logotipą, taip sukurdami įspūdį, kad tai – viena didelė jų reklama.
„Negaliu garantuoti, kad ten „Lietaus“ reklama. Anksčiau ten kabėjo „M-1“, „M-1 plius“ ir „Lietaus“ reklama, dabar ten kabo tiesiog gražus užrašas, kurį mes pratęsėme. „Relax FM“ irgi groja lietuvišką muziką, mums irgi tinka, tad pasinaudojome situacija“, – neslėpė „Radiocentro“ grupės, kuriai priklauso „Relax FM“, savireklamos vadovas Saulius Zakarka. Paklaustas, ar konkurentai nesupyko už tokius veiksmus, jis sakė tikintis, kad jie turi humoro jausmą.
Lietuvos komunikacijos asociacijos narys Rytis Sabas, šią reklamą vertindamas kaip partizaninio marketingo pavyzdį, svarstė, kad „M-1“ turėtų nepykti už tokį konkurentų poelgį. „Akivaizdu, „kad „M-1“ norėjo padaryti iškabą, kuri būtų ne kaip tiesmuka reklama, o keltų asociacijas, kad kur yra lietuviška muzika, ten yra „Lietus“. Bet, man regis, jie pamiršo, kad šalia reklaminį plotą turi „Radiocentras“, – juokėsi jis, neslėpdamas, kad jam patinka netradiciniai reklamos sprendimai.
„Man patinka, kai partizaninis marketingas neprasilenkia su etika, o šiuo atveju taip ir yra. Manau, net „M-1“ turėtų nusišypsoti ir pasidaryti išvadas. Dabar sunku pasakyti, kaip reikėjo daryti, gal asociacijas mėginti perteikti ne tik žodžiais, bet faktas, kad visada reikia apsižvalgyti, ar nėra galimybių, kad tau įkas, nes jei yra – gali būti, kad taip ir atsitiks“, – komentavo R. Sabas.
Radijo stoties „Lietus“ direktorius Gintaras Zdebskis teigė situaciją vertinantis priešingai: jo nuomone, „Relax FM“ ne gudriai pasinaudojo situacija, o patys apsigavo. „Prieš tai toje vietoje kabojo trys „M-1“ radijo stočių grupės logotipai. Nusprendėme juos nuimti ir pakeisti oksimoronu „Geriausia muzika-lietuviška“ be jokio logotipo, siekami išprovokuoti diskusijai visuomenę, konkurentus ir reklamos rinkos dalyvius. Tiesmukiškai kitus rinkos dalyvius vertinantys mūsų konkurentai nedelsdami šalia pakabino vienos iš RC radijo grupės savo veido niekaip neatrandančios ir programos formatus nuolat kaitaliojančios stoties logotipą, kuri su lietuviška muzika išties turi nedaug bendro. Nebent, eilinį kartą nerasdami formato sprendimo, jie vieną dieną bandys tapti išskirtinai lietuviškos muzikos stotimi“, – ironizavo jis.
„Savo tikslą pasiekėme, atgarsis yra, nes konkurentai pasimovė ir patys apie tai pasiskelbė, su kuo juos ir sveikinam. Beje, nejaugi „Relax FM“ tokie naivūs, galvodami kad mes tiesiog „pamiršome“ uždėti savo logotipą?“, – retoriškai klausė G. Zdebskis.
Kaip įrodymą, kad „Relax FM“ patys apsijuokė, jis pridėjo ir nuotrauką, kad kai radijo stotis „Lietus“ užkabino savo stendą, šalia jau buvo pakabinta „ZIP FM“ reklama.